Hongqi L7, a zászlóshajók kínai császára
Elegáns szedánok Kína egyik legpatinásabb gyártójától Pekingben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban Hongqi limuzinok vitték a magas rangú állami vezetőket, ilyen stílusú az L7 is.
A Volkswagen számos kínai partnere közül az ország egyik legrégebbi márkáját, a Hongqit is kezében tartó First Automobile Works két limuzint is bemutatott a Pekingi Autószalonon. Az érdektelenebb darab az állítólag a kínai Toyota Crown alapjaira épített, de szemmel láthatóan a Skoda Superb orrát viselő H7-es, mellyel a hosszú tengelytávú BMW 5, Audi A6 és Mercedes E-osztály összetételű trió vásárlóközönségének szeretne fejtörést okozni, még jobb esetben párat el is csábítani közülük. Az autót kétliteres soros négyhengeres turbómotorral, V6-osokkal és várhatóan hatótávnövelő hibridrendszerrel is piacra dobják.
Sokkal érdekesebbnek ígérkezik azonban a márka kínálatát felülről lezáró, klasszikus vonalú H7 limuzin. A Hongqi név jelentése vörös zászló, így a L7-es több szempontból is igazi zászlóshajónak tekinthető, és a FAW nyilván örülne annak, ha általa a Hongqi ismét elérné az elismertségnek azt a szintjét, mely az 50-es és 60-as években volt jellemző, amikor a hatalmas állam legfőbb vezetői a cég elegáns, gigantikus limuzinjaival közlekedtek.
Az egyelőre tanulmányként bemutatott elnöki limuzin hajtásláncáról egyelőre nem érkeztek hírek, de előző hasonló jellegű autójukat, a 2005-ös HQD mozgatását méretes V12-esre bízták. A szalonon a két limuzin bemutatója mellett bejelentették, hogy a következő öt év során összesen nagyjából 1,67 milliárd dollárt fektetnek a Hongqi márka felélesztésére, melynek egy négytagú, közte két szabadidő-terepjárót tartalmazó modellsorozat kifejlesztése is szerves részét képezi.