Honda Insight – városi hibrid nőknek
Honda Insight Teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Insighttal a Honda a piac jelenleg legolcsóbb hibridjét hozta forgalomba.
Az Insight az FCX Clarity üzemanyagcellás Honda modell formaterve alapján készült, de a kocsi tagadhatatlanul emlékeztet a Toyota Prius-ra. Főleg oldalról és hátulról szembetűnő a hasonlóság. Ám a figyelem többnyire az Insight orrára terelődik, ami nem csoda, hiszen ilyen karakteres arcú és futurisztikus megjelenésű autó egyelőre nem sok rohangál az utakon. Nézik is rendesen, és ahogy az az első pár megtett kilométer után észrevehető, az Insight leginkább a hölgyeknek jön be. Persze az érdeklődők között akadnak férfiak is, de a nők „mutogatása”, mosolygása és kíváncsiskodása egyértelműen jelzi, hogy a Honda nyíl a szívükbe talált.
És a rózsaszín köd az autó belsejében sem száll el, legalábbis a gyengébbik nemnél. Bevallom, engem a high-tech (hatású) berendezés nem nyűgözött le. Sőt! Mintha a kevesebb több lett volna kiszólás pontosan az Insight műszerfalával kapcsolatban született volna... A sokféle és váltakozó színű fények, a szokatlan műszeregységek kínaipiacos utóérzést keltenek. Ráadásul, miután az üléseket sikerült számomra kényelmesen beállítani, a kormánykerék teteje pont kitakarta a sebességmérőt. Sebaj, ha a sebességet nem is, az IMA (Integrated Motor Assist) fényeinek és a folyamatos színváltásnak köszönhetően úgyis látom, hogy mennyire ökósan közlekedem. Az IMA egyébként nagyon szigorú, a takarékos üzemet jelentő zöld háttérvilágítással csak igen óvatos jobb lábat jutalmaz.
A helykínálattal csak a hátsó középső ülőhelyen lehet gond, a Jazz padlólemezére épülő Insight belülről nagyobb autónak érződik, mint amilyen valójában – de a Jazz variálhatóságát azért nem sikerült áthozni. Csomagtere az akkumulátorok helyigénye ellenére is tágas (408 liter).
Az Insight tehát nem a sportosságról és nem a vezetési élményről szól. Viszont egy praktikus, kiválóan használható, alacsony fogyasztású, modern technológiás városi autó, amely alighanem főleg a nők szívét dobogtatja meg.
Árak
Tesztmodell alapára
5 899 000 Ft (2009.06.09.)
Tesztautó ára
5 899 000 Ft (2009.06.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1339 cm3
Teljesítmény:
73 kW (99 LE)
Nyomaték:
121 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
Végsebesség:
182 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4395 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1425 mm
Saját tömeg:
1204 kg
Terhelhetőség:
446 kg
Tengelytáv:
2550 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
408 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid hajtás
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1339 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
fokozatmentes aut.
Nyomaték:
121 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
73 kW (99 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
CO2-kibocsátás:
105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km