Honda Civic kombi? Előbb az aszkéta kisdízel
Alig 3,6 litert fogyaszthat a Civic 1.6 i-DTEC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Párizsban a Honda bejelentette, hogy a Type-R mellett kombi változatát is építi a Civic kompaktnak. A kisdízel szupertakarékosnak ígérkezik.
Ennyire nyilván nem lesz merész, de sportos vonalakkal várható a Civic Tourer
Míg a kicsit izmosított, 137 LE összteljesítményű, 100-ra 9,1 mp alatt sprintelő, 200 km/h végsebességű, már lítium-ion akkumulátoros és frissített CR-Z hibridkupét idejekorán, a Párizsi Autószalon előtt mutatta be a Honda, azt a bejelentést mostanra tartogatta, hogy kombit is épít az idén 40 éves, több mint 20 millió példányban értékesített Civic aktuális nemzedékéből. Az ízelítőnek szánt kép ugyan sokat még nem, konkrétan semmi reálisat nem árul el a jövőre tanulmányként, 2014-ben szériakészen debütáló újdonságról, de a lényeg az, hogy a gyártók (ismét) felfedezték: igenis van igény a kompakt kombira (az Aurisból és várhatóan a Leonból is lesz ugye puttonyos).
Biztosan népszerűbb lesz a 2.2-esnél a takarékosabb és olcsóbb 1,6 literes i-DTEC dízelmotorral szerelt Civic
Kiderült, mennyit fogyaszt(hat) a ferdehátú Civic orrában az új 1.6 i-DTEC dízelmotor - keveset. Gyári vegyese 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása 94 g/km. A 120 lóerős teljesítmény különben 4000-es, a komoly 300 Nm-es nyomaték 2000-es percenkénti fordulaton áll a sofőr rendelkezésére. A Honda Earth Dreams Technology névre keresztelt motorcsaládjának tagja jövőre a CR-V szabadidő-autó elsőkerekes verziójában is elérhető lesz.
Hamarosan debütál a Civic WTCC, jövőre pedig már teljes programot fut vele a Honda a túraautó-világbajnokságon
A Honda továbbá megerősítette, hogy épül a Civic Type-R hot hatch, illetve Párizsban is megvillantotta a nemsoká élesben, pályán is bizonyító WTCC-versenyautót.