Ilyen mostoha körülmények között is helyt kell állnia az RS Q e-tronnak
Érkezik hozzánk a hideg idő, de Marokkóban ennek nyoma sincs, éppen ezért pakolta össze az Audi minden cuccát és profi stábját, és két hétig folyamatosan a sivatagban tesztelték az RS Q e-tront. A még fejlesztés alatt álló géppel a jövő évi Dakar Ralira fognak nevezni, ahol újdonságnak számít a villanyhajtású terepjáró. Németországban és Spanyolországban már alávetették mindenféle mérésnek a versenyterepjárót, de a Dakar Rali mostoha körülményeit csak Afrikában tudják megtapasztalni. Az Audi vadonatúj versenyautójával három csapat fog indulni, természetesen válogatott profik ülnek majd a volán mögött: a rekorder Dakar-bajnok Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz Forma-1-es pilóta és a ralilegenda Mattias Ekström - társaik Edouard Boulanger, Lucas Cruz és Emil Bergkvist lesznek.
Villanyautót ritkán látunk így repülni
A szélsőséges időjárás mellett a marokkói teszt során a pilóták kényelmének növelése is fontos cél volt. Na persze nem arról van szó, hogy A8-as kényelemben vitorláznak végig a sivatagban, de több ezer kilométert a hőségben, homokon át megtenni bizony embert próbáló.
"Ez volt az egyik fontos tényező a teendős listánkon a zaragozai tesztünk után" - nyilatkozta Andreas Roos, az Audi gyári versenyrészlegének munkatársa.
"A marokkói tesztre olyan módosításokkal készültünk, ami több helyet ad a pilótának és a navigátornak a szűk fülkében, akik így könnyebben tudnak kommunikálni. A visszajelzésük pozitív volt."
Állítólag kényelmesebb lett
Több mint 40 Celsius-fokban gyepálták az RS Q e-tront, még ha a januárban kezdődő Dakar Ralin ennyire meleg nem is lesz. Az Audi persze szeretne mindent megtenni, hogy a lehető legtöbb körülményre felkészítsék a versenyautót, arról nem is beszélve, hogy ha már nekiálltak fejleszteni egy villanyos raliautót, akkor minden tanulságot szeretnének levonni, ami a későbbi utcai autók fejlesztésénél hasznos és szükséges lehet. A forróságban a hajtásláncot és az energiavisszanyerő rendszert fejlesztették, miközben a munkájuk során fellépő homokviharok is bonyolították a helyzetet.
"Ahogyan azt vártuk, több probléma is felmerült a magas hőmérsékletben az autóval, melyek gyakran megszakították a tesztelést, hiszen ki kellett javítani ezeket" - mondta Sven Quandt, a Q Motorsport csapatfőnöke. Az akkumulátor működése során talán a legfontosabb a hőmérsékletének szabályozása, hiszen ez befolyásolja az abból kinyerhető energia mennyiségét. Mindezek elengedhetetlen tapasztalatok a következő generációs villanyautók fejlesztéséhez, amiket a motorsportos részleg meg is oszt az Audi utcai autós munkatársaival.
Januárban már három csapat is rajthoz áll egy-egy RS Q e-tronnal