Látványos púppal kellett megnövelni a hátsó részt, a magasság 35 centit nőtt, emellett a tengelytávot is megnyújtották, de csupán fél centivel
Újabb ötletes
tanulmányautóval rukkolt elő a Skoda. Ahogy az
elmúlt években, úgy most is a cég tanoncai munkáját dicséri az kempingezésre szánt Enyaq iV, amit Rodiaq névre kereszteltek. Az már önmagában különleges, hogy crossovert alakítottak át, de csak ezzel tudtak “főzni”, a Skodának nincs furgon a kínálatában.
Kellemes és világos a belső tér, a Roadiaq megalkotta a caroffice fogalmát
A praktikusságot szem előtt tartva egy dobozzal tették szögletesebbé és nagyobbá a karosszériát, megidézve a Skoda Forman Vant, ahol ugyanezzel a megoldással faragtak kombiból áruszállítót. Azt leszögezhetjük, hogy szebb nem lett az Enyaq, cserébe élhető méretűvé vált a hátsó traktus. Az otthonos lakórészbe egy ágyat és egy szekrényt szereltek, utóbbin áll a 27 colos monitor, így a munkát sem kell mellőzni távol az otthontól. Emellett napelemes mobil zuhanyzó, kávéfőző és túlélőkészlet is megtalálható a fedélzeten. A Rodiaq legnagyobb hátránya, hogy egyszemélyes, ezért valaki kénytelen az autón kívül alvóhelyet keresni, ha nem szeretné magát az egyik első ülésre bevackolni. Gyártásba értelemszerűen nem kerül a Rodiaq, de ötletnek és reklámnak nem rossz, a Skoda diákjai megint kitettek magukért.
Elektromos áruszállítóként nagyobb lenne a kereslet az autó iránt, de nem valószínű a púpos Enyaq piacra lépése