Home office-ban, akárhol – Ford Transit Custom Nugget teszt
Te hová menekülnél most egy ilyennel? - Ford Transit Custom Nugget Plus
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelenleg még mindig szinte tilos a kirándulás. Pedig egy ilyen lakóautó, mint a Nugget, pont azt biztosítja, amire most a legnagyobb szükség van, a teljes elszigeteltséget, ahol csak akarjuk.
A frissült Transit Custom is kapott Nugget, vagyis lakóautó kivitelt, a legnagyobbat próbáltuk
Állítólag pont azt nem szabad most, amit a legszívesebben tennék; elmenekülni a fővárosból, amikor csak lehet.
A hatalmas kupolát és a belső felszereléseket a műfaj legjobbja, a Westfalia készíti
Belső és külső kiegészítők egyaránt járnak hozzá, előtető és asztal is van, minden masszív és jó minőségérzetű
De mi is az a Nugget? A Ford lakóautó sorozata, melyhez az egyik legnevesebb vállalat segít a mikrobuszok átalakításában, a Westfalia.
Ez a felirat feszített már a T3-as Transportereken is, amikkel annyira sokan utazták be a fél világot és élték le sokan fél életüket bennük. Egy ilyen partnerrel igazán ígéretes az együttműködés, és most egy olyan kivitelt próbáltunk, amiben tényleg minden benne volt ahhoz, hogy megismerhessük a két vállalat azon oldalát, amiket ők tudnak a legjobban. Mert a Ford készíti még mindig a legjobban vezethető mikrobuszokat és kisteherautókat, egy Sport felszereltségű Custom is csak addig tűnik viccesnek, amíg ki nem próbálja az ember. Ebben az esetben sem volt ez másként, még a Nugget kormányzása is üdítő felfrissülés volt a Kuga elbénázott kormányműve után. Jó a futóműve, rugózik, de támaszt is rendesen, hátul persze már ez is légrugós. Tud kanyarodni anélkül, hogy ledőlne az útról. Az oldalszél persze noszogatja a majdnem 3 méter magas felépítményt, de ennél többet is küzdöttem már alacsonyabb autó volánja mögött a széllel. Egyben van, úgy is mozog, tök jó az összhang.Remek vezethetőségű, stabil járgány, lusta az automata, de ide bőven elég, a magasságára kell nagyon figyelni, szerencsére van emlékeztető szem előtt
Tele van ablakkal és mindegyik nyitható, fény és levegő egyaránt rengeteg jut be, a világos burkolat puha szövet
Szokványos otthoni felszerelések az ajtók mögött, poggyásztér nincs, ide be kell költözni
A tűzhely mellett mosogató és hűtő, tőle jobbra hátul a vécé kapott helyet
Praktikus zsebeket raktak a szabad felületekre, a konyhából létrán juthatunk fel a fölső szintre
A franciaágy kihúzható, messze nem szűkös a fejtér, még fel is lehet ülni
A Nugget Plus hátsó 40-50 centije mellékhelyiségként és fürdőszobaként szolgál.
Beépített vízöblítéses vécé is van benne, külön mosdó és mosogató csap, de még zuhanyzó is, ez mondjuk csak nyitott hátsó ajtónál működik, de jár hozzá zuhanyrózsa és cső is. Egy szolid paravánnal zárhatjuk el magunkat az utastértől, ha hátraugranánk egy kisdologra, majd a megfelelő helyen a tartályt kiüríthetjük. A mosogatáshoz és fürdéshez meleg vizet is tud csinálni egy kis villanybojler, számomra az egyetlen kérdés, hogy miért van szükség külön mosdó és mosogatókagylóra, de nem vagyok még bejáratott lakóautós. A konyha önmaga is elég összetett, a kétállásos tűzhely mellett hűtőszekrény is helyet kapott, a bojler egyébként a tűzhely alá került, az alsó szinten alvók lábterébe, mert ők belógnak a konyhába, ha a padot kinyitjuk.Minden ablakra és még az oldalajtóra is kerül szúnyogháló, egy nyári éjszakán ezek kincset érnek
A csúcsfelszereltségű Nugget Plus már bi-xenon fényszórókat is kap, távolságtartós tempomat is van, sávtartó még nincs
Alvóhelyből a fölső szinten van az igazi, egy kihúzható franciaágy.
Három darabból áll és egy ügyes sínen csúszik a helyére, a matrac alatt pedig az egyik legfrissebb fejlesztésű rugózást találjuk, a tenyérnyi blokkokból álló műanyag rugókon fekvő vékony matracon is nagyon kényelmes feküdni. Feljutni létrán lehet a konyhán keresztül, ha pedig nincs kedvünk összecsukni, vagy poggyásztérnek használjuk, akkor kihúzhatunk egy hálót is a végében. Arra számítottam, hogy egy ilyen berendezés majd saját életet él az utastérben, hogy az ajtók majd zörögnek, hogy úthibán megdörren az egész, de nem. Minden a helyén van, az egész szerkezet egyként mozog, a hiányzó tetőlemez miatt sem csavarodik, össze van rakva rendesen. Praktikus kis oldalzsebekbe rejthetünk apróságokat, szúnyoghálót húzhatunk még az oldalsó ajtóra is, de nem csak odabentről szól a lakóautós élet. A Westfalia csomagjában oldalsó, kihúzható előtető is található, amihez asztalt és székeket is kapunk. Nemhogy kezdő lakóautós csomagot, de szinte mindent biztosít, amire szükség lehet. Hideg éjszakákra is van megoldás, olajkályha biztosítja a meleget esténként, aminek vezérléséhez külön 12 voltos akkumulátort is kap a Nugget.Kimondottan jó utazóautó, rugózása feszes, kellően stabil tőle, az oldalszéllel kell vigyázni, de még így sem nagy küzdelem
A legtöbb ponton minőségi munkával találkozunk benne, ez megadja a világból is kimegy érzést, amire szükség van egy ilyen lakóautónál.
Megállhatunk bárhol, mindenünk meglesz, amire szükségünk lehet, a magány és az elszigetelődés most különösen nagy érték
Hát engem pedig nagyon érdekelt volna a zuhany. Jó lett volna készíteni képet róla. Hány literes a tartálya, stb. Az alsó szint alvórészét is jó lett volna látni, meg a megfordított első üléseket. Úgy an-blokk eléggé rosszak a képek. Nem lehet eligazodni benne, mi hol található. Pedig ha nem is vásárlás céljából, csak úgy nyálcsorgatás végett. Azt sem írta le a cikkíró, hány ember tud benne elnyaralni 2/3/4?
Sajnálom, hogy a kommentelő igényeinek nem felelnek meg a jelenlegi cikkem fotói, bízom benne, hogy általánosságban ez azért nem mondható el, egy ilyen lakóautóban nagyon kevés a hely a rendes fotók készítéséhez, a jelenlegi technikával ennyi jött ki belőle. Alul ketten szűkösen, vagy 3 kiskorú gyermek, fönt szintèn ketten, de kényelmesen férnek el, vagy három gyermek vidáman.
Ja, és azt sem találtam meg a cikkben, hogy mennyibe kerül.
Nincs hazai listaára és az importőr a cikk megjelenèsèig nem válaszolt a megkeresésemre, ha meglesznek az àrak, frissítem velük a cikket.
Forintban 15-20 M között, ez a vizesblokkos full-extrás változat inkább 20M+. A kelet-közép európai kemping- és szállásdíjakon nem nagyon tudsz annyit spórolni, hogy megérje, ez a hobbi a jómódúbb nyugati nyugdíjasoknak szól.