Így fog kinézni az i-Setta Megacity? 2013-ban kiderül
Javában zajlik a mérnöki munka
A holnapi nap fontos dátum a BMW történetében, hiszen a Rolls-Royce és a MINI után egy újabb márka csatlakozik a müncheni csoporthoz: az i-Setta. Az írásmód nem véletlen, hiszen évtizedekkel korábban a BMW olasz licenc alapján gyártotta az Isetta törpeautókat, ám a 21. században már új szelek fújnak, és a németek így próbálják jelezni, hogy nem ugyanarról a módszerről van szó. Ezt a műszaki tartalom is maximálisan alátámasztja. A 2013 Megacity lesz az első i-Setta (hogy ezen a néven, az még pontosan nem tudható), amely szénszálas műanyag vázszerkezettel (Carbon Fiber Reinforced Plastic - CFRP), és a
BMW ActiveE modellben megismert elektromos hajtáslánccal lesz felvértezve. A kiviteltől függően 250-350 kilogrammos vázról annyit kell tudni, hogy borzasztóan erős és merev, ami az autótervezésben az egyik legfontosabb szempont, de sokkal könnyebb, mint az acél; míg a lítium-ion akkumulátorokról működtetett villanymotor teljesítménye 173 LE, forgatónyomatéka 249 Nm. Hogy mozgását tekintve mire képes a Megacity, egyelőre titok, mivel azonban kisebbnek és könnyebbnek ígérkezik, mint az ActiveE, várhatóan lepipálja majd a 2012-től elérhető testvért, amely kb. 10 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, maximális sebessége 145 km/h, és egy feltöltéssel 160 kilométeres távot tud megtenni.