Meglepő, vagy épp ésszerű és logikus lépés lenne Hollandiában csak benzinnel és árammal folytatni a négykarikásoknak?
Nem tudni, hogy tréfa vagy sem, hiszen mindkettőre megvan az esély, az Audi bejelentette, hogy abbahagyja a dízel modellek forgalmazását Hollandiában. Az Euro 7 és az egyre szűkösebb flottaátlag-korlát miatt logikus lépés ez, ráadásul Hollandia egy olyan ország, ahol az európai átlagnál elterjedtebbek a villanyautók és egyébként is az átlagosnál alacsonyabb a kereslet a dízelekre. Ezen érv ellen szólhatna, hogy nem Hollandia áll a legjobban a közlekedés villanyosításában,
hanem Norvégia, ahol már szinte csak villanyautókat és konnektoros hibrideket vesznek. A skandináv országban azonban már jelenleg sem forgalmaz dízeleket az Audi: bár nem értek norvégul, de az árlistákat és a konfigurátort végigböngészve kizárólag TFSI és e-tron modellekkel találkozni a hivatalos helyi honlapon.
Nem csodálkozunk, ha egyesek kételkedve fogadják ezt a hírt attól a gyártótól, amely 2008-ban az R8-asból is csinált V12 TDI motorral tanulmányautót
Így hát valószínűleg igaz a hír, és véletlen egybeesés, hogy épp április hónappal kezdődik a nagy váltás, még akkor is, ha egyes tények fényében meglepő lehet a döntés. Ilyen például az Audi kísérletezése a szintetikus üzemanyagokkal, amelynek következtében
a jelenlegi TDI erőforrások jelentős részét is biodízel-kompatibilisként forgalmazzák. Ide tartozik persze az a tény is, hogy az Audi a Volkswagen csoport kommersz prémiummárkájaként mindig a dízelfejlesztés élmezőnyében járt, ezért
rengetegen a nyomatékos, mégis takarékos V6, V10 és V12 TDI motorok miatt emlékeznek az ingolstadtiakra.
Ennek ellenére a világ változik, és ezt el kell fogadni, még akkor is, ha erről a hírről mégis kiderül holnap, hogy kacsa lenne, az ugyanis már biztos, hogy 2025-ben mutatja be utolsó belsőégésű motoros típusát a márka, 2033-tól pedig már kizárólag villanyautókat forgalmaznak majd.
Sajnos valószínű, hogy holnap tényleg eltűnnek a holland Audi kínálatból is a TDI-k