Hollandiába költözött a Tesla
Már Európában is szerelik a Tesla Model S-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megkezdődött a hollandiai Tilburgban az amerikai családi villanyautó, a Tesla Model S összeszerelése. Az ünnepélyes avatáson egyúttal elindult a modell európai értékesítése is, az első ügyfelek át is vették a kocsikat.
Az összeszerelés mellett Tilburgban van a Tesla európai főhadiszállása és az alkatrészellátási központja is. Az első ügyfelek Hollandiából, Belgiumból és Németországból érkeztek. A hollandiai nyitást pár héttel megelőzték a norvégok, ott már a hónap elejétől kapható az autó, igaz, azokat még Kaliforniából készen hozták be. A közel 19 ezer négyzetméteres üzembe hajón (Rotterdam közel van Tilburghoz) érkeznek a Model S-ek, az autókat a végső összeszerelést követően szállítják ki a megrendelőknek Európa-szerte. Az alkatrész-utánpótlásban is nagyot lépett előre az amerikai vállalat, 12 órán belül bárhová eljut a kért darab Európán belül - Tilburg összeköttetése autópályán és vasúton is kiváló. A tilburgi kereskedést és szervizpontot hamarosan tizenöt újabb követi, a Tesla komolyan veszi az európai piacot. A világ 31 országába eddig összesen 15 ezer villanyautót szállított Elon Musk cége. A luxus- és a sportautók keverékeként felfogható Model S-t 50/50 arányú tömegelosztása és alacsony súlypontja komoly vezetési élménnyel ruházza fel. 60 és 85 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátorokkal kínálják, utóbbival 500 kilométer is lehet a hatótávja. Mivel nincs másik motorja, csak a villanyos, csomagtartója kategóriájában az egyik legjobb, a vezetőfülkét uraló 17 hüvelykes irányítópult pedig egyelőre páratlan.
A kocsi az amerikai törésteszten kiváló eredményt ért el. Emellett javára szól, hogy csomagtartójából plusz két ülés is elővarázsolható, így akár hétszemélyes egyterűként is használható a luxusautó. Teljesítménye 367 lóerő, végsebessége 213 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órára 5,9 másodperc alatt gyorsul fel. A 60 kilowattos akkumulátorral szerelt kocsi (hatótávja 390 kilométer) alapára Európában áfa és kedvezmények nélkül 60 ezer euró (18 millió forint), a 85 kilowattos változat alapára 80 600 euró (24,1 millió forint), de a limitált csúcsmodellért (Model S Signature) 91 750 eurót kérnek el (27,5 millió forint).
Kicsomagolják, s letörölgetik….Eu összeszerelés…
30 Misi kb…
Mire gondolsz, a már nem létező, bezárt/megbukott/felszámolt Fisker Automotiv által nem gyártott és nem forgalmazott Karmára? 🙂
és Európában mennyit kóstál a szekér?
Leszakadt az ég…
Hol ellenfele a Karma valaminek ???
Hogy lenne mérhető a Model S-hez ???
Neked sajnos fogalmad sincs semmiről.
Egész jó kis ellenfele lehet a Fisker Karmának…