Tavaly egy szinte széria Lexus GX 460-nal indult és nyert Rachelle Croft és Taylor Pawley a hölgy sofőrök számára kiírt Rebelle-ralin, idén a Lexus amerikai képviselete a csúcs LX 570-ből épített számukra versenyautót
A Lexus motorsport-tevékenysége eddig jobbára a pályaversenyzésre és a driftsportra fókuszált, most azonban a terepraliban is kipróbálják magukat – méghozzá a legjobbakkal együttműködve. A márka észak-amerikai képviselete független specialisták bevonásával különlegesen felkészített luxusterepjárót épített a Rebelle-rali tavalyi győztesei, Rachelle Croft és Taylor Pawley számára. A címvédő páros tavaly egy csaknem szériakivitelű Lexus GX 460 volánja mögött vágott neki Észak-Amerika első, kizárólag női csapatok számára kiírt terepralijának, idén pedig az egy méretosztállyal nagyobb Lexus LX 570-est választották – ám ezúttal szó sincs gyári állapotról.
Az LX 570 számára aligha lesz kihívás az e héten indult idei verseny
Az október 8–17. között, több mint 2000 kilométeres távon zajló Rebelle-ralira épített autó, a Lexus J201 Concept leglátványosabb és legfontosabb módosítása a futóművet érinti. A szabad hasmagasságot megnövelték, méghozzá négy fokozatban: elöl 51-122 milliméter, hátul 25-104 milliméter tartományban módosítható az autó legalacsonyabb pontja és a talaj közötti távolság.
Nagyon komoly átépítést kapott az LX, sok más mellett erősített, szintszabályzós futóművet és belülről is szabályozható keréknyomást
A lengőkarokat és a távtartókat is kicserélték, és hogy biztosra menjenek, masszív védőelemekkel óvják a terepváltót, az üzemanyagtartályt és a motorblokkot az alulról érkező sérülésektől, míg a küszöbök védelméről megvilágított Lexus felirattal ellátott, speciális méhsejt-mintázatú, csúszásvédelemmel felszerelt fellépők gondoskodnak.
A levegőt immár a szélvédő tetejéről szívó V8-as benzinmotor 5,7 literes, kompresszor segítségével csaknem másfélszeresére növelt teljesítménye 550 lóerő, nyomatékát 746 newtonméterig húzták
Bár a Rebelle-rali nem az abszolút sebességről, hanem a kitartásról, a tájékozódásról, a hatékony együttműködésről szól, a tervezők úgy döntöttek, nem hagyják alapállapotában az 5,7 literes, V8-as benzinmotort. A tetőlemez szintjébe emelt sznorkelen keresztül lélegző erőforrás teljesítményét egy Magnuson TVS1900 kompresszor segítségével a gyári 383-ról 550 lóerőre (+44%) emelték, a forgatónyomaték 546-ról 746 Nm-re (+37%) nőtt; ehhez a teljesítményhez elengedhetetlenek a speciális, belső hűtésű féktárcsák és versenyhasználatra méretezett fékbetétek.
A differenciálművek sűrített levegős rendszerrel, gombnyomással zárhatók, a 17 colos offroad keréktárcsákra szerelt, 33 colos külső átmérőjű (285/70 R17) terepabroncsokban a fedélzeti kompresszor segítségével bármikor villámgyorsan a terepviszonyok függvényében módosítható a nyomás. Ez utóbbi két rendszer kezelésére, a LED-es terepvilágítás be- és kikapcsolására, valamint az akkumulátor töltöttségének ellenőrzésére egy speciális okostelefonos alkalmazás szolgál.
Elöl-hátul újak a lökhárító, csörlő és LED-es fényrendszer is felkerült
Mindkét lökhárítót lecserélték; elöl 4,5 tonna teherbírású csörlőt helyeztek el, és mentési pontokat alakítottak ki, a hátsóra a komplex tetőcsomagtartó-rendszerhez vezető létra mellett két kihajtható tárolóelemet rögzítettek: az egyikre a pótkereket, a másikra két darab, egyenként 19 literes vizeskannát szereltek.
Kutyaitató, az eb számára fekvőhely és komoly tárolórendszer is került az LX-be
A csomagtartóban speciális fiókos tárolórendszer, egyedi alumínium bőröndkészlet, valamint két kutyaitató tálka (!) kapott helyet. Adósok vagyunk még a Lexus J201 Concept elnevezés eredetével: a Lexus belső terminológiájában az LX modellsorozat URJ201 kódjellel ismert. A J201 tehát amolyan bennfentes összekacsintás – azok, akiknek mond valamit a kód, pontosan tudják, miről van szó, egy ízig-vérig terep-versenyautóról.
Forrás: Smarter Media; fotók: Lexus