A Tacoma és Tundra pickupok, valamint a 4Runner és a Sequoia szabadidőautó is kap a legfrissebb TRD Pro szériából
A Toyota Racing Development (TRD) 2014 óta minden évben elkészíti a Toyota összkerékhajtású, alvázas sportmodelljeinek különösen jó terepalkalmasságú, és ezt megjelenésében is büszkén vállaló kiviteleit. A Tacoma és Tundra pickupok, valamint a 4Runner és a Sequoia szabadidőautó TRD Pro szériái idén is színre lépnek, méghozzá szokás szerint egy exkluzív színopcióval:
a tavalyi katonai zöld helyébe ezúttal a holdkőzet (Lunar Rock) fantázianévre hallgató, viharszürke fényezés lépett.
A TRD Pro kivitel persze jóval többről szól, mint egyszerű megjelenésről. A vadonatúj TRD alufelnik első pillantásra nem tűnnek többnek a korábbi dizájn finoman módosított változatánál. A flow form gyártási eljárásnak köszönhetően azonban egyszerre könnyebbek és ellenállóbbak azoknál. Az új technológia miatt ráadásul a Toyota Racing Development mérnökei minden eddiginél nagyobb mértékben módosíthatták a futómű beállításait.
Nem csupán új dizájnt, a korábbiaknál szerényebb tömeget is hoztak a friss alufelnik
A Toyota 4Runner TRD Pro a 2021-es modellévre áthangolt, belső szeleppel szerelt Fox lengéscsillapítókat kapott. Ez a megoldás terepen és aszfalton egyaránt optimális egyensúlyt kínál a nagy sebességű stabilitás és a rugózási komfort között, akár extrém mértékű útegyetlenségek esetén is. Elöl egyedi TRD csavarrugók emelik meg 25 milliméterrel a szabad hasmagasságot, míg hátul külső tartály javítja a lengéscsillapítók munkavégző képességét.
Elöl belső szeleppel, hátul külső tartállyal dolgoznak a 4Runner 2,5 centivel emelt futóművének lengéscsillapítói
Ezeket a módosításokat várhatóan a TRD Pro széria többi tagja is megkapja a későbbiekben. Európa számára továbbra is vágyálom csupán a különleges offroad csomag, ám a Toyota alvázas modelljeit érintő fejlesztéseknek köszönhetően idővel ez megváltozhat. Néhány éven belül új, közös platformra készül helyezni teljes globális pickup-kínálatát a márka: a TNGA-F (korábban F1) névre keresztelt padló az alvázas konstrukciók terhelhetőségét és robusztusságát az önhordó szerkezetek kényelmi, menetdinamikai és főleg biztonsági erényeivel hivatott társítani.
Az óriás Sequoia SUV is kap a TRD Pro szériájából, ám Európába egyelőre egyik "holdkőzetes" modell sem érkezik, hiszen nálunk az idei évre szintén megújult Hilux és a Land Cruiser a Toyota fegyvere a kategóriában
Ennek a vadonatúj konstrukciónak köszönhetően egyrészt megszűnhet az észak-amerikai modellek és a világ többi piacain forgalmazott Hilux kényszerű különválasztása, másrészt a Toyota haszonjárműveinek kínálatában is megjelenhetnek a gyártó modern öntöltő hibrid hajtásláncai, ami Európában is piacképessé teheti a közép- és felsőkategóriás pickupokat. Ahogyan arról épp tegnap számoltunk be,
Európában zömében hibrideket értékesít a márka.
Forrás: Smarter Media