Hol javítják legolcsóbban a tolatóradart?
Szervizkörkép: tolatóradar-javítás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kollégánk megbízható autója egyszer csak folyamatos sípolásba kezdett tolatáskor, melynek a radar egyik szemének beesése volt az oka. Körbenéztünk: vajon hol orvosolják legolcsóbban?
Érdemes ilyenkor első körben – időt és pénz spórolva – interneten körbekérdezni néhány szervizt, milyen összegért vállalkoznának a hiba javítására. Mi is így tettünk: készítettünk néhány fotót a beesett radarszenzorról, barátunk, a Google segítségével néztünk néhány szervizt - konkrétan három márkaszervizt, három autóelektronikára szakosodott márkafüggetlent -, s a fotó, valamint hibaleírás kíséretében ajánlatot kértünk, illetve kért kollégánk a privát e-mail címéről, hogy az amúgy programozó, s újságíróként vagy autós berkekben ismeretlen név semmiképp se befolyásolja az árverseny alakulását.
Az árszórás egyébként igen jelentős, s körképünk alapján használt, 4-5 éves autóval egy ilyen apró, a szerviztörténetet nem befolyásoló hiba miatt nem érdemes márkaszervizhez fordulni, a márka helyett munkafajtára specializált műhelyektől az előbbieknél mintegy 50 százalékkal kedvezőbb ajánlatokat kaptunk, így nem meglepő, hogy kollégánk egyikük, a fixen 10 ezer forint alatti javítást ígérő Deák Autó mellett döntött a hiba javíttatása kapcsán. Az egyébként csak véletlen, hogy pont egy olyan műhelynél kötött ki, akit még a körkép előtt magunk is ajánlottunk volna, hiszen ő teljesen ismeretlenül kereste meg őket.
A megkérdezett szervizek listája és eredményeik
*: Volkswagen márkaszerviz
Móró Alarm | Deák Autó | New Duett | Porsche Pest* | Porsche Buda* | Autó Körös* | |
Árajánlat | 10 000 Ft | 8 000 Ft | 7 000- 10 000 Ft | 15 000- 20 000 Ft | 20 000 Ft | 15 000 Ft |
Válaszidő | 0,5 óra | 4 óra | 22,5 óra | 26 óra | 4 óra | 5,5 óra |
*: Volkswagen márkaszerviz
Mivel a körkép elkészítése fotózással, az e-mailek megírásával együtt nem tartott tovább 20 percnél, s a legkézenfekvőbb, „Menjünk a márkaszervizbe!” megoldáshoz képest a legegyszerűbbnek tűnő, még alkatrészt sem igénylő, csupán a szenzor visszarögzítésével járó hibaorvoslás esetén is mintegy 10 ezer forintos spórolást eredményezett, mindenkinek csak javasolni tudjuk, szervizelés előtt kérjenek árajánlatokat az internet segítségével!
az ilyen „rögzítsük vissza!” munkánál azért jó ha tisztában van az ember pár dologgal!
1) csak kipattant a helyéről és egyszerűen vissza kell pattintani?
2) esetleg csak megnyúlt a felfogató hely és melegíteni is kell, hogy az alakját visszakapja?
3) talán el is törött a tartófül, így azt műanyagossal pótólni kell?
egyik kedves ügyfelem hozta a felesége 206-osát, hogy beesett az első ködlámpa, pattintsam már vissza.
„ahh!” -gondoltam-, 1 óra és kész. menj el fegyizni és 1 óra múlva gyere a sárkányért.
elment, hozzáfogtam a lökhárító levételéhez. akkor derült ki, hogy egyetlen csavar meg két apró pöcök tartotta anno a lámpát. felhívtam a srácot, hogy három kört menjen, mert nagyobb a baj mint gondoltam elsőre.
ha itt bevállaltam volna 5ezerért a munkát, „enyhén” fizettem volna rá… majd’ 3 órás munka lett, míg pótóltam (felforrasztottam, majd csiszoltam, szobrászkodtam, hogy a lámpa beférjen.
aztán láttam haverom ignisén, hogy a SZAKSZERVIZBEN(!!) hogy rögzítették vissza az elszabadult ködlámpát. érdekesség benne, hogy sérülésmentesként, nullkilóméteresként vásárolt autóról beszélünk!
úgy 4db vastagrúdnyi olvasztópisztollyal odakent „taknyot” láttunk a szerelő barátunkkal.
e két esetet csak azért osztottam meg veletek, hogy lássátok: nem mindig az olcsó az olcsó!
salapapa (kugli! 😉 )