Elsősorban az új, LED-es menetfényt is adó fényszórók felelősek a megváltozott arculatért, a többi apróság, mint az új hűtőmaszk és ködfényszóró csak később tűnik fel. Az Audi A4 minden manapság szokásos kényelmi és biztonsági extrával felszerelhető, így például intelligens fényszóróvezérléssel, vagy araszoló funkciós, 30 km/h alatt vészfékezésre is képes tempomattal
16 collos a legkisebb felni, de az opciós listáról 19 colos méret is választható. A sportosabb stílus kedvelői S line csomagot kérhetnek, ennek velejárója a 18 collos kerék, illetve a 30 milliméterrel rövidebb rugókkal ellátott sportfutómű
Ügyesen, legádázabb ellenfeleire figyelve taktikázik az Audi. A Mercedes-Benz C-osztály az év elején frissült, a BMW pedig most rukkolt ki
a vadonatúj 3-as sorozattal. És erre mi történik? Az Audi is azonnal bejelenti, hogy itt az új A4. Persze, nem oda Buda! A négykarikások modellje csak a szokásos ráncfelvarráson esett át, a módosítások nem komolyak, de azért a szándék nyilvánvaló: a a frissülő konkurensek között létkérdés az állandó mozgásban maradás. Tekintettel arra, hogy a karosszériát csupán az
A8-assal kezdett formai irányzathoz igazították, a lemezek elemzése nem bonyolult. A frontrész átalakítását nevezhetjük akár simításnak is, mert az éleket ügyesen kivasalták az immáron hatszögletű single frame hűtőmaszk körül. Természetesen nem hiányoznak az új, keskenyebb, LED-es nappali menetfényt tartalmazó fényszórók sem, megváltozott a ködfényszórók körüli kialakítás, és maga a lökhárító is. Hátul még ennyire sem erőltették meg magukat a tervezők, csak annyit radíroztak, illetve rajzoltak újra, hogy jelezzék, a modellel történt valami. A változtatások kihatással vannak a méretekre, de ez voltaképpen statisztikai jellegű, a néhány milliméteres növekedés csak az új karosszériaelemek (lökhárítók) miatt történt, a (2,81 méteres) tengelytáv, és így az utastér helykínálata változatlan. A módosításokat a teljes A4 család megkapta, a limuzin mellett a kombi A4 Avant, a sportos S4 és S4 Avant, valamint a „krosszos” A4 allroad quattro is büszkén viseli új lemezruháját.
Nincs már brutális RS4, így a kínálat krémjét az S4, illetve annak kombi testvére, az S4 Avant jelenti. Hépházában 3,0 literes, feltöltéses, V6-os benzinmotor dolgozik, a maximális teljesítmény 333 lóerő, a nyomaték 440 Nm - az erő quattro összkerékhajtással fog talajt. A 0-100-ra öt másodperc alatt gyorsító, korlátozottan 250 km/h végsebességű modell vegyes fogyasztása 8 l/100 km
Nem csak minőségi látszatot kelt az A4 belseje, a kidolgozás valóban első osztályú. A volán és maga a kormánymű is vadonatúj
Ahogy a karosszérián, úgy a belső térben sem szerettek volna semmit elrontani, de azért az Audinál sem titok, hogy a jót mindig lehet jobbá tenni. A jelszó azonban a mértékletesség. Szó sem volt tehát a teljes bútorzat kidobásáról, csak apróságok bevezetéséről. Az A4 tulajdonosok mostantól új kormányt tekerhetnek, 8 helyett egyszerűbb, 4 gombos vezérlővel kezelhetik az MMI fedélzeti információs rendszert, picit megváltozott a középkonzol is, ám összességében ezek nem gyökeres, a korábbi (és közkedvelt) sémát felrúgó újítások. A kárpitokról és a dekorációkról pedig azért felesleges külön értekezni, mert vannak ugyan új anyagok, bőr, fa, fém szép számmal, de az A4 esetében zömmel a vevők döntenek a párosításokról, a sztenderd összeállítások legfeljebb iránymutatók. A kidolgozási minőséggel eddig nem akadt gondja az Audinak, az A4 igen magasra helyezi a lécet, és vélhetően a jövőben sem lesz ez másképpen. Aki szereti a sportos, ugyanakkor nem hivalkodó stílust, S line csomaggal is rendelheti autóját, amely nem csak kívül, belül is próbál igazodni a S4 világához – ez sportosabb üléseket, jobb fogású, vaskosabb kormányt, alaphelyzetben fémes hatású dekorációt, valamint itt-ott apró feliratokat, emblémákat jelent.
A6-os bátyjához hasonlóan terepjárós jegyeket vonultat fel a hűtőmaszkján függőleges bordáival tüntető A4 allroad quattro, amely ugyancsak nem maradt ki a fazonírozásból. Ennél a változatnál értelemszerűen sztenderd az állandó összkerékhajtás. Amíg a limuzin csomagtere 480 literes, és 962 literig bővíthető, addig az Avanté 490-1430 literes
Nyolc helyett már csak négy fix menügomb szolgál az MMI kezelésére
Aki esetleg arra számított, hogy a szolidan sminkelt karosszéria alatt majd igazi meglepetések lapulnak, annak sajnos csalódást kell okoznunk: nincsenek meglepetések! Mert van ugyan új, akár 0,3 literes fogyasztáscsökkenést eredményező elektromechanikus szervokormány, de ez aligha technikai csoda, és igazából a motorpaletta sem váltja meg a világot, nincs köztük olyan egység, amely ne lenne ismerős a Volkswagen-csoporton belül. Kezdjük a benzines paletta áttekintésével, amely az 1.8 TFSI négyhengeressel indít (120 és 170 lóerős változatban - nem elírás, valóban a Volkswagenekben az 1,4 TSI erőszintjeit hozza az 1,8 TFSI), ezt követi a 2.0 TFSI (211 LE), majd a sort a 3.0 V6 TFSI zárja. Utóbbi erőforrás 272 lóerős, de ez messze nem a tartalékainak a végét jelenti, már csak azért sem, mert az S4 ugyanezzel a motorral fut, 333 lóerővel.
A dízeleknél a jól bevált 2,0 és 3,0 literes TDI különböző variánsai szolgálnak. A kisebbik egység 120, 143, és 177 lóerővel viszi az autót, és érdekesség, hogy a quattro összkerékhajtáshoz létezik 163 lovas verzió is. A 3.0 V6 TDI imponáló 245 lóerővel kényeztet, míg ennek a szerényebb, 204 lóerős kiadása gyakorlatilag a régi 2,7 V6 TDI dízelt nyugdíjazta. Összességében elmondható, átlagosan 11 százalékkal csökkent a fogyasztás, és az említett motorokkal 23-féle hajtáskombinációt kínál a megújult Audi A4, front- és összkerékhajtással, hatfokozatú manuális, vagy hétgangos, dupla kuplungos S tronic automataváltóval. Mindenkor széria a stop-start rendszer, valamint a fékenergia hasznosítás, motortechnológia szempontjából pedig a feltöltés és a közvetlen befecskendezés.
A pontos árakat még nem ismerjük, de a gyár tájékoztatása szerint kis mértékben drágul majd a frissített széria, amely várhatóan már ez év végén befut a hazai kereskedésekbe is.