Hogyan védekezhetünk a sebességmérés új módszerei ellen?

Álcázott autóból, akár menet közben is mérhetnek a rendőrök

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyon nehezen szúrhatók ki az új módszerekkel vadászó sebesség-ellenőrzők.

Épp, hogy megjött a jó idő, a rendőrség már a múlt hét végén bevetette eddig elvétve alkalmazott csodamódszerét a megengedett sebességet túllépő autósok ellen: menet közbeni méréssel ellenőrizték a tempót, hol máshol és máskor, mint a legfőbb nyári úti cél, azaz a Balaton felé menet, péntek délután. A mozgó lézer technikai paramétereiről állandó szakértőnktől informálódtunk. A módszer egyszerű, a sebességellenőrző készülék ez esetben is a mellette elhaladó és távolodó autóról visszavert sugarak alapján számolja ki a sebességeltérést, és ehhez adja hozzá a rácsatlakoztatott GPS-vevőből kapott saját sebességértékét. A műholdas sebességmérés hibahatára igen alacsony, mindössze 0,36 km/óra, azaz tized annyi, mint a lézeres sebességmérőé önmagában. Összességében 3,36 km/órányi a mérési pontatlanság, ezt a rendszer automatikusan le is vonja a mért tempóból, ám ha az így is túlzott, megy a büntetés az autó üzembentartójának, ráadásul az új mérési módszer igen jó, szemből készített fényképeket ígér. Ugyanis nem csak előre, hanem hátra tekintő kamera is köthető a sebességmérőkhöz, így a még be sem mért autók (és vezetőik) képét is felveszik, de csak a sebességtúllépő autókét rögzítik, így ezek minden eddiginél jobb bizonyítéknak számítanak. Azaz családon/cégen belül sem lehet vita, hogy ki volt az elkövető, illetve a rendőrségnek is módjában áll a közigazgatási bírság bekasszírozása mellett a vezetővel szemben is szankciókat alkalmazni.
Nyilván mindenkiben felmerül a kérdés: milyen autókból lehet menet közbeni mérésre számítani? A válasz sajnos lesújtó: bármilyenből. Minden olyan autó gyanús lehet, amelyen egynél több antenna látható, aki szemfüles, az esetleg az anyósülés fejtámlájára telepített mérőberendezést is kiszúrhatja, ám ezek, főként hátulról, nehezen észrevehetők. Mivel ma már az autókba telepítettek helyett nagyrészt hordozható sebességmérőkkel dolgoznak a rendőrök, autóikat nap, mint nap váltogathatják. Éppen ezért az álló helyzetből mérők nem csak rejtőzködhetnek, hanem jó álcát jelentő, rendőrautóra véletlenül sem emlékeztető, akár ütött kopott, leselejtezett autóval is igyekezhetnek nehezen észrevehetők maradni.
A gyorshajtási büntetések elkerülésére tehát már aligha megoldás a figyelem és a radaros (dobozba telepített) sebességmérők helyének ismerete, sebesség-ellenőrzésbe bárhol máshol bele lehet futni, és egy-egy előzésnél akár az amúgy messzemenően szabálytisztelőkről is készülhet felvétel. A bírságok elkerülésében ma itthon (a szabályok szigorú betartása mellett) a legjobb megoldás a lézerblokkoló – nem véletlenül alkalmazta Lázár János is valahai szolgálati Audi S8-asán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

16 thoughts on “Hogyan védekezhetünk a sebességmérés új módszerei ellen?

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Úgy látom, a mondanivalóm lényegi részét nem sikerült megértened.. lehet, hogy nem is akartad.. Így kicsit meddő vita..
    Fordítsuk meg a kérdésedet: a rendőr, mint a törvény képviselője, aki ismeri a KRESZ-t és a jogait, emellett a jelvény mögé bújva nem enyhe szabálysértéseket követ el, milyen alapon várja el bárki mástól, hogy A-tól Z-ig betartsa az előírásokat?
    Nyilván a rendőr is, amikor szabálytalan, úgy van vele, hogy a hülye polgár megteheti, akkor én miért ne?
    Vice-verza..
    Nem hiszem, így ismeretlenül sem, hogy Te nem tetted meg ugyanezt legalább egyszer….

    „ha a főnököd elkövet valami stiklit és ezekután rajtad számonkéri, hogy te miért csináltad meg ugyanazt, nem hinném, hogy nekiállsz hőzöngeni, hogy ő is csinálta.”
    Egy főnök orrát is bele lehet verni a hülyeségébe, csak diplomatikusan kell megtenni…

    „Így ismeretlenül sem hiszem, hogy te lennél az utolsó grál-lovag. ”
    Látod, itt kezdődnek a gondok.. a rendőr szomszédom is úgy áll minden más autóshoz, hogy utolsó köcsög,béna f.sz, csak szabálytalanul tud közlekedni, nem tud vezetni, stb.. (Olyat el sem tud képzelni,hogy vannak, akik azért próbálják betartani a szabályokat, még ha nem is 100%-ig..)
    Emellett szilveszterkor piásan ült a kocsijába.. Akkor ő mi alapján kritizál másokat?..
    Szerintem zárjuk le a vitát..

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Középvezetőként, ha a főnököd elkövet valami stiklit és ezekután rajtad számonkéri, hogy te miért csináltad meg ugyanazt, nem hinném, hogy nekiállsz hőzöngeni, hogy ő is csinálta.
    Vagy eljársz lopni is, mivel a politikusoknak lehet? És elkövetsz minden olyan szabályszegést, amit ők, utána úgyis rájuk hivatkozva felmenteted magad?

    Téged hány rendőr büntetett meg, akiről biztosan állítod, hogy előtte szabálytalankodott? Sőt, legtöbbször nem is a rendőr büntet, csupán feljelent.

    Arra semmi esetre sem hivatkozhatsz, sem a bíróságon, sem emberileg, hogy azért mert más is. Ha viszont, nem szabálytalankodsz, tuti nem kapsz büntit, úgyhogy ezért sem kell másokra mutogatni, ha elkapnak!

    Mi az, hogy ésszel? Nálad mitől függ, hogy mi fér bele? És ha nálad ez-az belefér, akkor miért mondasz ítéletet másokról? Náluk meg amaz fér bele.
    Olyan ember meg nincs, aki annak tudatában, hogy semmi következménye nem lesz, nem követ el dolgokat. Így ismeretlenül sem hiszem, hogy te lennél az utolsó grál-lovag.
    Szabálytalankodáshoz meg bármilyen autó jó, sőt bicikli is, de még gyalog is elkövethető.

    Én sem kaptam még gyorhajtásról csekket, ez nem azt jelenti, hogy nem mentem még gyorsan. Tilos parkolásról már igen, ennek ellenére sem kellett még egyszer sem fizetnem, mert ismerem a jogaimat és a KRESZ-t.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Ad1.: Középvezetőként a beosztottjaimtól azt várom csak el amit én magam is el tudok végezni, legalább a megfelelő szinten…
    Én azt gondolom hasonló elven, hogy a rendőr, mint a törvény képviselője majd akkor büntessen, ha élen jár a szabályok betartásában..
    Jelenleg valljuk be, nem ez a helyzet.. erre sokan, sok példát tudnának felhozni.. és lehet, hogy a statisztikák mást mutatnának…
    Kint felejtett 30-as táblákat azok leszedetése helyett inkább kihasználják, hogy büntetni lehessen..
    Félreértés ne essék.. persze, büntessünk… csak korrekt módon tegyük..
    Amíg ilyen a rendőrök hozzáállása dolgokhoz, mint a jelenlegi, addig ne várjanak az autós társadalomtól más viszonyulást.. Szerintem a többségnek ez a baja a rendőrökkel..

    Ad 2. Ha logikusan gondolkodsz, a mentőre tűzoltóra nem fújnak, mert azok a saját szabálytalanságaik után nem állnak ki büntetni..

    ad3. Ne fogadj.. elveszted… Nem mondom, szoktam szabálytalan lenni, mint bárki más is… de ésszel…Ezt persze nem fogod elhinni, de nem különösebben érdekel.. elég legyen itt annyi, hogy nem szoktam gyorshajtásos csekkel sorban állni.. (egy 90LE-s autó nem az a kategória, amivel csúcsokat lehet döngetni..)

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Szerintem a szabályok betartásával nincs baj,viszont a bírság összegével annál inkább.Sajnos a mai rendőrök csak azzal foglalkoznak,ami vagy aki könnyen megfogható,akinek van egy pár ilyen ismerőse annak nem kell ecsetelni kik azok akikkel mernek foglalkozni.(elszomorító hogy ilyenek vigyáznak a biztonságunkra) Ilyenek a gyorshajtók,szabályszegők akiből az állam profitál ez már tényleg nem szól semmi másról,csak fizess paraszt,de amikor megállítottak előttünk 2 hátrányos helyzetűt 1 autóba és ahogy a beszélgetést hallottam se jogsi se forgalmi se büntetést nem kaptak és még a körforgalomba sem küldték őket kapálni,ez is a sok dolog közül ami felháborító,arról nem is beszélve,ha akár én lettem volna ebbe a helyzetbe szerintem a helyszínen végez velem.
    Vicc ami ebben az országban folyik.Nem szoktam én sem száguldozni,de a jogsimból élek és néha muszály egy kicsit a lovak közé csapni.Talán egyszer lesz ez még így sem.Biztonságos és csekkmentes utat kívánok nektek!

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Mindig azt mondom: mindenki a képességei szerint haladjon. Trabantos nagymama nem olyan jó vezető mint én ;-). De az M5 bevezetőnél a két szalagkorlát között, autópálya viszonyok mellett ő is tudna 75-tel száguldani. De akkor miből élnének (jól) a politikusok?
    Mindazonáltal, azokat a közveszélyeseket, akik 120-al mennek a városban ki kell szűrni.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Nekem is tetszik, mikor egy szabálytalankodó azért hőzöng, mert más is csinálja. Milyen alapon?
    Jó lenne már tisztába lenni vele, hogy nem a rendőr hozza a szabályokat és nem sok mérlegelési lehetősége van. Mi abban az aljas, hogy ellenőrzik a törvények betartását? Ha a gyerekedet elüti egy gyorshajtó, akkor bezzeg rendőrért kiáltanál.
    Természetes, hogy mindenhol vannak renitensek. De azon még senkit sem hallottam morogni, hogy a tűzoltó vagy a mentő szabálytalanul közlekedik, csak a rendőrre fújnak. Pedig, ha egy kicsit objektívebben szemléljük a közlekedőket bizony a rendőrök szabálytalankodnak szinte a legkevesebbet. A magán mentősök, betegszállítók, a kék rendszámúak és még sorolhatnám, sokkal több szabályszegést követnek el, csak azok nem tűnek fel, mivel nincs rájuk kihegyezve az autós társadalom.
    Lenne egy fogadásom, hogy te is elkövetnéd azokat a szabályszegéseket, amikről tudnád, hogy nem büntetnek meg érte. De, ahogy a szavaidból kiveszem, azokat is elköveted, amikért igen. Csak azokért a rendőröket okolod.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Tetszik ez a módszer… kellően aljas a rendőrség színvonalához..
    Cserébe én meg egy kamerát fogok telepíteni a műszerfalra, hogy remek felvételeket készítsek azokról a rendőrautókról, amelyek szabálytalanságot követnek el.. és feltöltöm a netre..
    pl. kb 2-3 hete 50-es és előzni tilos tábla hatálya alatt a rendőrautó index és megkülönböztető jelzés nélkül kivágott mögülem, és egy kb 1 km-es egyenesen 80-90-el száguldozott… Bezzeg, ha ezt telefonnal levideózom és beküldöm a körzeti kapitányságra, még engem büntettek volna meg, hogy kézben tartott mobillal vezetek.. meg utána naponta 5x állítottak volna meg….

    A lézerblokkolóval kapcsolatban nagyot röhögtem, mikor közölték,hogy az első szerencsétlen ellen eljárást indítanak „számítógépes rendszer megzavarása” miatt..
    Ebből is látszik, hogy a jog mekkora egy himi-humi fos: mindenki azt magyaráz bele, amit akar…
    Tegyünk már különbséget egy számítógépes rendszer és egy számítógéppel összekapcsolt mérőeszköz között… Baromira nem mindegy…
    De nálunk még ezt is meg lehet tenni…..

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    az egyes sebességtúllépésekhez tartozó bírság táblázat 15 km sebességtúllépéstől írja a díjakat.
    Mi van a 1-14 km-es túllépésekkel?? Milyen bírságra kell számítani ha mondjuk csak 2-3 km/órával lépjük túl a megengedett sebességet?

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Nem szándékozom az egész életemet úgy élni, hogy a zsernyákokat lessem. Mert attól kell rettegnem, nehogy 62-vel menjek egy külterületen elhelyezett 50-es táblánál…

    Nem szoktam száguldozni. De cserébe elvárom, hogy a 62-ért ne kelljen már szarakodnom.

    (Miközben ők ezen a héten épp kerékpárosokat, segédmotorosokat szuttyungattak.)

    Borzasztó a színvonal Magyarországon.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Szerintem, alapjábavéve semmi gond a sebességhatárokkal. Csak kissé mindenki siet manapság. Ha 50 helyett 70-nel lehet menni, akkor azt lépik túl, ha 100-zal, akkor meg azt.
    Csupán észszerűbben kéne felmérni a megengedhető sebességet. Például, felesleges ott az 50, ahol az út mindkét oldalán mező van, gyalogosforgalom gyakorlatilag 0.
    A kintfelejtett táblákat valóban be kell vetetni, de ahol az út állapota indokolja, ott igenis elkél a csökkentő tábla.
    Én is néha túllépem a megengedettet, de próbálok a biztonságos határokon belül maradni, pl. a fentebb említett úton bizony általában 60 körül megyek.
    Ha pedig bemérnek, vállalom a felelőséget, nem a törvényt betartatókat hibáztatom.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Azt lenne már jó tudni hogy a magyar alkotmány megengedi e ezt a rendőrségi módszert.Mert ha igen akkor nem kellene már a 3/3-asok ról papolni ,hiszen ők ugyanolyan gerinctelen módon dolgoznak mint azok dolgoztak. Mindezt csak azért hogy az emberek pénzét lenyulják.Gerinctelen tetves bagázs.

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Üdv!
    Szerintem csak abban az esetben lenne joga a rendőrségnek sebességet mérni, ha az ország összes útján csak a hatóság helyezhetne el sebességkorlátozó táblát! De gyakorlatilag bárki elhelyezhet! Pl. Közmű bekötés miatt szinesbőrű alvállalkozók feltúrják az utat, majd a földkupac tetejére kib@sznak egy 20-as táblát, mert pont olyat tudtak lopni! Ennek értelmében a veszélyforrás mellett való elhaladás UTÁN 20-al kell közlekedni! Tehát egy négy osztályt végzett árokásó segédmunkásnak joga van meghatározni akár egy főútvonal sebességkorlátozását is! Számomra ez érthetetlen!

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    A képek minősége, eddig is elég jó volt az arcfelismeréshez, de az személyiségi jogokat sért, így nem használható fel.
    A közzétett képeken felismerhetetlenné kellett tenni az arcokat. Lefotóznak a szeretőddel a kocsiban, az asszonynak meg magyarázkodhatsz. Ezért hiába szakállas a söfőr, mondhatod, hogy az asszony vezette az autót. (igaz családon belül mindegy ki fizeti a büntit, hiszen érdektelen ki volt a sofőr)

  • 2017.10.31. at 18:05
    Permalink

    Egyre gyakrabban és egyre alattomosabb módszerekkel mérnek ma már az utakon. Valóban nem elég a fíx trafik helyének ismerete. Én viszont nagyon óva intek mindenkit a lézerblokkoló vásárlásától !
    A legtöbb nyugati országban tilos ezeket használni, sőt sok helyen birtokolni is ! Ha valaki külföldre kíván autóval menni, könnyen pórul járhat. Azonkívül jó magyar szokás szerint(lásd pl xenon izzók) eleinte engedik a beszerzését, had vegye a nép a drága berendezéseket a kocsijába, végtére is jól jön a belőle befolyó ÁFA, stb a költségvetésnek, aztán szerintem rövidesen nálunk is EU-s normákra hivatkozva jól betilitják, majd pedig másnaptól elkezdik kampányszerűen halálra beüntetni a blokkolós autókat !
    Így kell bevételt csinálni !(pfúj)
    Marad tehát 2 módszer, amit én régóta sikeresen alkalmazok: az első a legtutibb: nem kell gyorsan hajtani ! Ez ellen még nem találtak ki módszert
    A másik: fogjunk össze mi, autósok és bizony jelezzen mindenki a másiknak(mint régen) ha sebességmérőre akad.
    Én senkitől sem sajnálom azt a néhány villogást.
    Tudom, hogy a sebességhatárok nagyon alacsonyak, gyakran értelmetlenül korlátozzák még ezt is, de ilyen magas büntetési tételek mellett inkább betartom ezeket, mintsem odaadjam 2 havi üzemanyag költségemet az államnak.
    Viszont egy ilyen autós portál is tehet valamit az autósokért: lehet jelezni, fel lehet hívni a figyelmet otthagyott , értelmetlenül kitett sebességkorlátozó táblákra, melyek ugye a rendőrök kedvencei.
    Sajnos mindenki tudja, hogy ezek a büntetések igazából már rég nem a közlekedés biztonságát szolgálják, hanem a bevételek beszedését, és bizony itt van a nagy baj !

Vélemény, hozzászólás?