Hogyan tároljuk a pihenőidőt töltő autógumikat?
Fizetett hirdetés
Néhány tanács megfogadásával tovább tarthat gumiabroncsunk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha máskor nem is jut eszünkbe, az évi két szezonváltás alkalmával biztosan szembe kell néznünk azzal, hogyan tároljuk az autónk éppen nem használt nyári/téli gumiját.
Ma már egyre kevesebben gondolják azt, hogy a szezononkénti gumicsere felesleges vagy valamiféle úri móka, és tudják azt is, hogy bár az autógumikat öregedésgátló anyagokkal kezelik gyártásukkor, mégiscsak öregednek. A gondos autós természetesen azzal is tisztában van, hogy amennyiben megfelelő körülmények között tárolja gumiabroncsait, megnöveli azok élettartamát. Leszerelés után legfontosabb, hogy eldöntsük: érdemes-e még eltenni a gumit, vagy az ideje lejárt, jobb megsemmisíteni. (Általában elmondható – bár a használat módja és a megtett km-ek száma ezt befolyásolhatja –, hogy 3-4 szezon után időszerű gumiabroncsot cserélni a biztonságos közlekedés érdekében.) Ha az előző évben futó gumikat szeretnénk a következő évben is felszerelni, mindenképpen ellenőriztessük szakemberrel! A First Stop[/url] gumis szakértői szívesen segítenek.
A kerekek leszerelése után azonnal írjuk rájuk a pozíciójukat és a menetirányt, hogy ez ne jelentsen gondot az újbóli használatbavételkor. A gumikat ezután mossuk le, tavasszal különösen fontos, hogy távolítsuk el a téli sószórások maradványait, de ősszel is szabadítsuk meg a gumikat az esetleg belé szorult apróbb kavicsoktól, szárítsuk meg, és ha módunk van rá, kezeljük gumiápolóval is. Az abroncsokat ne tegyük lezárt zsákba! A tárolásra leginkább alkalmas hely paraméterei a következők: beltéri, sötét, száraz, páramentes, 15-25 °C közötti a hőmérséklete. Az optimális tárolóhelyen a gumiabroncsok nem kerülnek vegyi anyagok közelébe, az éles tárgyaktól éppúgy távol vannak, mint a hő- és lángforrástól, valamint a napsugárzástól. Ha komplett kerekeket tárolunk, felfüggeszthetjük vagy egymásra rakhatjuk őket (maximum 4-et); a leszerelt abroncsokat állítva kell elhelyezni, és tudatosítani, hogy ezt időnként át kell majd forgatnunk a tárolás alatt; a felnin lévő abroncsokat is érdemes állványokra tenni. A First Stop[/url] szakemberei azt ajánlják, hogy a téli és nyári gumikat saját felnijükön tartsuk. Ha 8 felnink van (bár első hallásra ez drágább megoldásnak tűnik), megkíméljük az abroncsokat a le- és felszerelés rendszeres nehézségétől és meghosszabbítjuk élettartamukat. Figyeljünk arra, hogy nehéz tárgy ne kerüljön a gumikra! A szakemberek szerint a gumik javát szolgálja az is, ha az ajánlottnál 0,5 barral több levegőt nyomunk a kerekekbe a tárolás idejére. A felnik tartozékait (leginkább a kerékcsavarokat) pedig tegyük az eredeti csomagolásba, és úgy tegyük el pihenni.
A szezonon kívüli gumik tárolására mindezek mellett is létezik egy még tökéletesebb megoldás: a gumihotelek szolgáltatása, melyet a First Stop[/url] szervizekben is igénybe vehetünk. A gumihotelekben szakemberek biztosítják a tárolás ideális feltételeit (páratartalom, feliratok stb.), átforgatják a gumikat, amikor az szükséges, és azt is jelzik, ha valami problémát észlelnek, azonnal javaslatot is téve annak orvoslására. A saját garázsunkban pedig marad hely a gyerekek kismotorjának, pincénkben a boroshordóknak, padlásunkon a nagyitól örökölt antik képkereteknek...
Öregedésgátló,az mia f…om? Gumigyártásban dolgozom de még ilyenről nem hallottam.
Öregedésgátló,az mia f…om? Gumigyártásban dolgozom de még ilyenről nem hallottam.
Nálad a pont! +1 hangszóró is grátisz
Tökmindegy mit csinálsz vele, ugyanolyan lesz a következő szezonban is, nincs itt különösebb tárolási csoda! De van pénzlehúzás!
Az átforgatás pedig egy igaz parasztvakítás minden téren! A kocsin levő igazán terhelt gumiról sosem beszélnek, de a leszereltet rendszeresen forgatni?? Még magamnak sem, nemhogy másnak!
bizony, nem rég még 4-5 szezon szajkóztak, most 3-4. Nem kell sok, hogy max 1 telet kibíró szarkupacot gyártanak. marha jól működik ez a gumis lobbi
“Általában elmondható – bár a használat módja és a megtett km-ek száma ezt befolyásolhatja –, hogy 3-4 szezon után időszerű gumiabroncsot cserélni a biztonságos közlekedés érdekében.”
Tehát az átlagmagyar évi 15.000 km-ével számolva 15.000/2*4=30.000 km-enként dobjam el a gumit? Ezt nem gondolhatják komolyan?!!
Kedves Autonavigátor!
Tisztában vannak vele, hogy egyik-másik típusnak ennyi az olajcsere periódusa??? (Tudom, semmi köze a kettőnek egymáshoz. Csak, hogy érezzük a dolog súlyát.)
A népbutítás egyre magasabb bérceire sikerül hágni!
Persze a kerékcsavarokat én is mindig az “eredeti csomagolásban” tárolom.
Nem találok szavakat.
Gumi hotel! Na b+ megy ám a rongy rázás!
Nekem szerencsére van helyem hol tárolni, az egész művelet meg kb plusz 2 perc. És legalább nem a koszos gumikat nézegetem a garázspolcon.
Én pedig 2 szezon alatt elhasználom. Közte pedig letároltatom, mert a f…om fog gumiabroncsokat simogatni. nem hímes tojás ez.
Én ezt tényleg megcsinálom nem viccből írtam, bármennyire is képtelenségnek tűnik.
Én először lemosom, utána lisztbe, tojásba majd panírmorzsába forgatom, majd kisütöm úgy már emészthető, nekem is bevált.
Én glicerint szoktam vízbe keverni és egy 0.5 literes kézi permetezővel átfújom vele a gumikat tárolás előtt. Régóta így csinálom, eddig bevált.
Láttam olyat gumisnál, hogy vagy 50 abroncs volt egymásra pakolva leszerelt állapotban. Az alsó már a felére volt zsugorodva. És ilyen oszlopból volt vagy 50. És aztán ezeket a használt abroncsokat árulták féláron. Amit nekem ajánlottak pont az alsó négy volt. Gyorsan menekültem onnan. No, ezek aztán a szakemberek!