Hogyan tároljuk a gumiabroncsokat?

Gumiabroncs tárolás helyesen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nyári gumik felszerelésével magától értetődik a kérdés: hol és hogyan tároljuk a leszerelt téli abroncsokat?

Korábban elmondtuk, mit kell tudni a nyári gumicseréről, illetve arról is esett már szó, mire figyeljünk, amikor használt abroncs vásárlása mellett döntünk. A kerékcsere azonban automatikusan hordozza magában a kérdést: mit tegyünk a leszerelt kerékgarnitúrával? Igazából kétféle megoldás létezik. Vannak szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás része a tárolás, ilyenkor a cég átveszi a leszerelt gumit (felnire szerelve vagy felni nélkül), és megőrzi a következő szezonig - ezzel egyben munkát is szerez, hiszen később ott zajlik majd az új csere is. Akinek nincs lehetősége otthoni raktározásra, annak ez módfelett kényelmes megoldás, legfeljebb arról érdemes meggyőződni, hogy valóban biztonságos körülmények között, szakszerűen tárolják-e a gumikat.

Otthoni tárolásnál arra kell törekedni, hogy száraz, napfénytől védett helyen legyenek az abroncsok, és ami nagyon fontos, nem a futófelületre állítva, hanem fektetve, és egymásra pakolva - utóbbi módszerrel foglalják a legkevesebb alapterületet. Célszerű az abroncsokat alaposan lemosni - a felni is megérdemel egy tisztítást -, a futófelület mintázatából kiszedni a kavicsokat, és aki szívén viseli a gumik sorsát, speciális ápolószerrel is kezelheti a felületeket. Ha csak egy garnitúra felnivel rendelkezünk, és ezen cseréljük a gumikat, akkor igazából nincs más teendő, a felnivel együtt történő váltásnál azonban legyenek felfújva a használaton kívüli kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy kicsit magasabb értékre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:35
    Permalink

    Üdvözletem!
    Szeretnék hozzászólni a tárolás helyesen fejezethez.
    Az abroncsokat valóban fénytől védett,páramentes,száraz helységben célszerű tárolni,alkalmasint gumis zsákban.Lehetőleg felnire szerelve,azonban a nyomást nem üzemi,illetve kicsit magasabb,hanem ellenkezőleg attól alacsonyabb-1.2-1.5 bar kell beállítani.
    Amíg autón üzemel az abroncs ugye a folyamatos terheléstől gumiszerűen,tehát egy állandó rugalmas állapotban van. Mikor letároljuk több hónapra és úgymond megszűnik ezen “gimnasztikája” az abroncsnak célszerű elengedni az előírt nyomásból,ezáltal egy terheletlen állapotba kerül így az abroncs.Sajnos sokan túlfújva,meleg padláson,kazán mellett,napfénytől nem óvva…stb tárolják az abroncsokat,majd értetlenül tapasztalják,hogy az újszerű 80%-os garnitúra fel van keményedve,illetve már akár révülések is láthatóak rajtuk! Jómagam vidéken üzemeltetek műhelyt,tudományomat a gumigyártásban jártas szakemberektől tanultam,fogadtam meg. Tehát felnire szerelve lehet egymáson,és állítva is tárolni,de így is célszerű havonta fordítani rajtuk. Abban az esetben ha nincs felnire szerelve,nem célszerű sokat egymáson tárolni,mert beesik az oldalfal-perem ami adott esetben igen megnehezíti a felszerelhetőséget! Az abroncs ma egy high-tech termék,ami bizony szerves anyagot is tartalmaz,ezért ennek megfelelően kell használni,kezelni,adott esetben javítani,de tárolni is ahhoz,hogy sok éven keresztül problémamentesen üzemeltethessük!
    Tisztelettel: Bertold

Vélemény, hozzászólás?