Hogyan lesz a Juke-ból V6-os szörnyeteg?
Nissan Juke-R: negyedik fejezet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tűzfal átépítése és az új légbeömlő járatok kialakítása is része volt a GT-R motorjának, a Juke motorterében történő elhelyezésének.
Kaptunk egy levelet a Nissantól, ami tisztába teszi a videók és a már bemutatott Juke-R közötti viszonyt. A helyzet úgy áll, hogy bár a balkormányos prototípus már elkészült, a videókat a második, jobb kormányos változat építésekor veszik fel, így fordulhatott elő, hogy már a harmadik videóval egy időben a kész gépet is meg tudtunk mutatni.
A negyedik fejezetben a 3,8 literes V6-ost helyezik el a kompakt crossover orrában, ami természetesen nem egyszerű feladat. Újra kellett ugyanis építeniük a motorteret az utastértől elválasztó tűzfalat is. Ehhez speciális, a motort a megfelelő helyzetben tartó állványt építettek, erre emelték rá a szétvágott Juke kasztnit, majd elkezdtek fúrni-faragni. Miután helyére került a motor, biztosítaniuk kellett a két turbófeltöltő és a hatalmas teljesítménye miatt rengeteg hűtést kívánó V6-os levegőigényét.
Ehhez számtalan, az eredeti Juke-on nem létező hűtőnyílást kellett kialakítani, amelyek garantálják a zavarmentes üzemet, és ehhez pár fogást átvettek a GT-R-től.
A következő fejezetben már a motorerő aszfaltra vitelével foglalkoznak, azaz a Nissan fejlesztői beépítik a váltót és hajtáslánc többi részegységét is.
A negyedik fejezetben a 3,8 literes V6-ost helyezik el a kompakt crossover orrában, ami természetesen nem egyszerű feladat. Újra kellett ugyanis építeniük a motorteret az utastértől elválasztó tűzfalat is. Ehhez speciális, a motort a megfelelő helyzetben tartó állványt építettek, erre emelték rá a szétvágott Juke kasztnit, majd elkezdtek fúrni-faragni. Miután helyére került a motor, biztosítaniuk kellett a két turbófeltöltő és a hatalmas teljesítménye miatt rengeteg hűtést kívánó V6-os levegőigényét.
Ehhez számtalan, az eredeti Juke-on nem létező hűtőnyílást kellett kialakítani, amelyek garantálják a zavarmentes üzemet, és ehhez pár fogást átvettek a GT-R-től.
A következő fejezetben már a motorerő aszfaltra vitelével foglalkoznak, azaz a Nissan fejlesztői beépítik a váltót és hajtáslánc többi részegységét is.