Hogy szeretné? Finoman vagy keményen? Lexus LS 2013

Komoly facelifttel, sportmezben is itt az új lexus LS

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett Európába, decembertől Magyarországon is rendelhető az új, de legalábbis nem szerény mértékben frissített Lexus LS.


A szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatkozott be, első példányaival az európai kereskedésekbe ezekben a napokban érkezik a már hazánkban is rendelhető új Lexus LS luxuslimuzin. A Toyota prémummárkájának 2013-as modellévű, a kifinomultság, a csend, a harmónia és tökéletesség ígéretét minden bizonnyal továbbörökítő zászlóshajója igazából nem vadonatúj kiadás, de eléggé megváltozott ahhoz, hogy vevőket toborozzon a negyedik generáció várhatóan 2014-es premierjéig.
Az aktuális harmadik nemzedék 2007-ben lépett piacra, az A8-as Audival, a 7-es BMW-vel és a Mercedes-Benz S-osztállyal (is) konkuráló LS-ből 1989 óta 730 ezer darab fogyott. Ha minden igaz, a facelift során csekély 3000 ponton módosult az autó, a leglátványosabb persze az orsós arculathoz igazodás, valamint a konzervatív imidzshez képest harcias, divatosan agresszív sportköntös.
Bizony, az új GS szedánt is eszünkbe juttató LS-t is utolérte az F-Sportos irányzat, ami eltérő lökhárítókról, ködlámpafészekről, hangsúlyosabb küszöbről és kipufogóvégekről, áldiffúzorról és a standard 18”-osnál is nagyobb, 19 collos, egyedi felnikről szól. A 10 mm-es ültetésen túl. Apropó, milliméterek: alapvetően maradt minden a régiben, csupán a lökhárítók miatt lett elöl 10, hátul 20, összesen tehát 30 mm-rel hosszabb, természetesen továbbra is kapható nyújtott tengelytávval a kocsi. Az utastér helykínálata továbbra is fejedelmi (főleg jobb hátul), a csomagtér a hibridrendszer akkumulátorai nélkül továbbra is méretes, velük továbbra is viszonylag szűkös.
Hirdetés
Lexus LS 2013 - méretek
Hosszúság (mm) 5090-5210
Szélesség (mm) 1875
Magasság (mm) 1465-1475
Tengelytáv (mm) 2970-3090
Csomagtér (l) 390-565

A eddigieknél is halkabbnak mondott, többféle színű-anyagú kárpitozással, fa/fémbetétekkel rendelhető kabinban még komfortosabbak, hatékonyabban fűthetők/hűthetők az ülések, a nanorészecskés ionizátorral szerelt klíma szintúgy hatékonyabb, újszerű, 5,8"-os kijelzős a műszerfal, s a (10-zel csökkentve 380 mm átmérőjű, nem négy, hanem háromküllős) kormány is. Az analóg órás középkonzol tetején 12,3"-os monitor trónol bőrözött második generációs Remote Touch Interface (RTI) távirányítással, osztott képernyővel, ahogy azt a kor diktálja.
A felszereltség nyilván gazdag, mármint luxusszinten is az, s minden van, amit az autóipar kínálni képes. csak pár példa: balesetmegelőző rendszer, éjellátó, önkormányzó sávtartó, a legfrissebb Mark Levinson hifi, hátul Blu-Ray-lejátszás, stb. LS-újdonságként a csúcsmodell fényszórója teljesen LED-es, a légrugós, áthangolt adaptív felfüggesztést pedig már 5 fokozatban lehet állítani a szuperkényelmestől az extrém sportosig.
A merevebb karosszériás LS az F-Sport csomaggal közvetlenebb kormányt, Torsen önzáró differenciálművet, már említetten 10 mm-es ültetést és 19"-os kereket, sportülést, a kormány mögüli fülekkel gangolgatva vérbő gázfröccsöket, morcosabb kipufogóhangot, Brembo fékrendszert ad. Többek között.
Lexus LS 2013 - műszaki alapadatok

LS 460 LS 600h
Motor benzin, 4.6 V8 benzines hibrid, 5.0 V8
Váltó automata/8 E-CVT
Teljesítmény (LE) 388 (367) 445
Nyomaték (Nm) 493 (469) 520
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 5,7 (6,3) 6,1
Végsebesség (km/h) 250 250
Átlagfogyasztás (l/100 km) 10,6 (11,1) 8,6
CO2-kibocsátás (g/km) 249 (274) 199

Zárójelben az összkerékhajtású kivitel értékei.

Hangyányival erősebbek és takarékosabbak lettek a motorok - a benzines és a hasonlóan V8-as, de nem 4,6, hanem 5,0 literes benzinest villannyal kiegészítő hibrid is. A 460-as ugye hátsó- és összkerékhajtással is vásárolható, míg a 600h automata 4x4-gyel variálja a nyomatékot 48:52-től 32:68-as osztásig.

Lexus LS 2013 - magyarországi árak
600h Comfort 29 500 000 Ft
600h Luxury 32 000 000 Ft
600h Top 37 500 000 Ft
600h F-Sport 31 500 000 Ft
600h F-Sport & Safety 34 000 000 Ft
600h L Comfort 35 000 000 Ft
600h L Luxury 37 000 000 Ft
600h L Top 4/5 ülés 39 500 000 Ft


Az importőrtől kapott tájékoztatás szerint hazánkba december 1-jén érkezik az első új, azaz faceliftes LS luxuslimuzin, nálunk kizárólag hibridként forgalmazva. Ekkortól lesz rendelhető is 29,5 millió forintos alapáron, a legdrágább verzió pedig épp egy "tízessel" kerül majd többe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?