Hogy szeretné? Finoman vagy keményen? Lexus LS 2013
Komoly facelifttel, sportmezben is itt az új lexus LS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett Európába, decembertől Magyarországon is rendelhető az új, de legalábbis nem szerény mértékben frissített Lexus LS.
Bizony, az új GS szedánt is eszünkbe juttató LS-t is utolérte az F-Sportos irányzat, ami eltérő lökhárítókról, ködlámpafészekről, hangsúlyosabb küszöbről és kipufogóvégekről, áldiffúzorról és a standard 18”-osnál is nagyobb, 19 collos, egyedi felnikről szól. A 10 mm-es ültetésen túl. Apropó, milliméterek: alapvetően maradt minden a régiben, csupán a lökhárítók miatt lett elöl 10, hátul 20, összesen tehát 30 mm-rel hosszabb, természetesen továbbra is kapható nyújtott tengelytávval a kocsi. Az utastér helykínálata továbbra is fejedelmi (főleg jobb hátul), a csomagtér a hibridrendszer akkumulátorai nélkül továbbra is méretes, velük továbbra is viszonylag szűkös.
Lexus LS 2013 - méretek
Hosszúság (mm) | 5090-5210 |
Szélesség (mm) | 1875 |
Magasság (mm) | 1465-1475 |
Tengelytáv (mm) | 2970-3090 |
Csomagtér (l) | 390-565 |
A eddigieknél is halkabbnak mondott, többféle színű-anyagú kárpitozással, fa/fémbetétekkel rendelhető kabinban még komfortosabbak, hatékonyabban fűthetők/hűthetők az ülések, a nanorészecskés ionizátorral szerelt klíma szintúgy hatékonyabb, újszerű, 5,8"-os kijelzős a műszerfal, s a (10-zel csökkentve 380 mm átmérőjű, nem négy, hanem háromküllős) kormány is. Az analóg órás középkonzol tetején 12,3"-os monitor trónol bőrözött második generációs Remote Touch Interface (RTI) távirányítással, osztott képernyővel, ahogy azt a kor diktálja.
A felszereltség nyilván gazdag, mármint luxusszinten is az, s minden van, amit az autóipar kínálni képes. csak pár példa: balesetmegelőző rendszer, éjellátó, önkormányzó sávtartó, a legfrissebb Mark Levinson hifi, hátul Blu-Ray-lejátszás, stb. LS-újdonságként a csúcsmodell fényszórója teljesen LED-es, a légrugós, áthangolt adaptív felfüggesztést pedig már 5 fokozatban lehet állítani a szuperkényelmestől az extrém sportosig.
A merevebb karosszériás LS az F-Sport csomaggal közvetlenebb kormányt, Torsen önzáró differenciálművet, már említetten 10 mm-es ültetést és 19"-os kereket, sportülést, a kormány mögüli fülekkel gangolgatva vérbő gázfröccsöket, morcosabb kipufogóhangot, Brembo fékrendszert ad. Többek között.
Lexus LS 2013 - műszaki alapadatok
Zárójelben az összkerékhajtású kivitel értékei.
LS 460 | LS 600h | |
Motor | benzin, 4.6 V8 | benzines hibrid, 5.0 V8 |
Váltó | automata/8 | E-CVT |
Teljesítmény (LE) | 388 (367) | 445 |
Nyomaték (Nm) | 493 (469) | 520 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 5,7 (6,3) | 6,1 |
Végsebesség (km/h) | 250 | 250 |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 10,6 (11,1) | 8,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 249 (274) | 199 |
Zárójelben az összkerékhajtású kivitel értékei.
Hangyányival erősebbek és takarékosabbak lettek a motorok - a benzines és a hasonlóan V8-as, de nem 4,6, hanem 5,0 literes benzinest villannyal kiegészítő hibrid is. A 460-as ugye hátsó- és összkerékhajtással is vásárolható, míg a 600h automata 4x4-gyel variálja a nyomatékot 48:52-től 32:68-as osztásig.
Lexus LS 2013 - magyarországi árak
600h Comfort | 29 500 000 Ft |
600h Luxury | 32 000 000 Ft |
600h Top | 37 500 000 Ft |
600h F-Sport | 31 500 000 Ft |
600h F-Sport & Safety | 34 000 000 Ft |
600h L Comfort | 35 000 000 Ft |
600h L Luxury | 37 000 000 Ft |
600h L Top 4/5 ülés | 39 500 000 Ft |
Az importőrtől kapott tájékoztatás szerint hazánkba december 1-jén érkezik az első új, azaz faceliftes LS luxuslimuzin, nálunk kizárólag hibridként forgalmazva. Ekkortól lesz rendelhető is 29,5 millió forintos alapáron, a legdrágább verzió pedig épp egy "tízessel" kerül majd többe.
jól néz ki. egyre jobb a lexus.