Hőguta után szervizben a BKV új Mercedes Citaro autóbuszai

Beüzemelték a BKV új Mercedes buszainak klímaberendezését

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A májusi hőségben derült ki, hogy a BKV új, nyithatatlan ablakú Mercedes buszainak többségében nem működött a légkondicionáló.

Miként arról tavaly beszámoltunk, a BKV Budapest számára új, de használt Mercedes-Benz Citaro autóbuszokat vásárolt, melyek a terv szerint megfelelő felkészítés után, BKV-kék színben álltak volna forgalomba. Nem így lett, átmenetileg forgalomba kellett őket állítani, még eredeti festésükkel, és mint kiderült, számos esetében hibás, nem működőképes légkondicionálóval. Mindez azért volt probléma, mert a buszokon nyitható ablak sincs. Ennek következményeként szauna alakult ki utasterükben, a BKV-figyelő blog[/url] hozzászólói szerint 45-50 fok is lehetett a buszokon, ezért többen útjukat megszakítva leszállni kényszerültek.
Jó hír, hogy a BKK gyorsan reagált, már szerda délután felmérték az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként kiderült, hogy a 25 forgalomba adott buszból mindössze 10 példányon működött csak a klíma megfelelően. A hiányosság okaként említik, hogy a Nógrád Volán budapesti buszüzemeltetésből kivonulásával a használtan vásárolt Mercedes-buszok forgalomba helyezéséről gyors döntést kellett hozniuk, melynek nyomán a teljes körű honosítási, beüzemelési folyamat nem ment végbe, és így maradhatott ki a klímák beüzemelése, tisztítása is, ami azonban a tél és a buszok forgalmon kívül töltött hónapjai után szükséges lett volna - a klíma ugyanis nem rendszeres használat után karbantartásra szorul.
Hirdetés

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a szerdai visszajelzések, azaz az utasok csaknem megfőzése nyomán azonnal elrendelte a Citarók klímaberendezésének soron kívüli beüzemelését, melyhez már szerda este a dél-budai márkaszervizbe álltak a buszok, ahol állítólag egész éjjel zajlott az utastérhűtők karbantartása. A klímaberendezések tisztításra és gázzal (hűtőközeggel) történő újratöltésre szorultak, melynek teljes időigénye buszonként több óra. Mindebből kifolyólag a teljes munkával csak néhány napon belül végeznek, töltést mindegyik busz kapott, hogy hűteni tudjon. Nem akarunk rosszmájúak lenni, de felvetődik a kérdés: vajon a legionella baktériumok melegágyának számító légkondik nem lesznek veszélyesek? Csak bízni tudunk benne, ugyanis a rendszerek tisztítása későbbre marad, az éjszakai gyors munka csak a hűtés helyreállítására volt elegendő.

Miként az kiderül a BKK közleményéből, a BKV-val megkötött új közszolgáltatási szerződésben hangsúlyos elvárásként fogalmazták meg, hogy működjenek a klímaberendezések az összes erre alkalmas járműben. A negatív tapasztalatok után a BKK felkérte a BKV műszaki vezetését a Volvo-csuklósok és más érintett típusok esetében is az üzemkészség javítására, melyet a közeljövőben ellenőrzések követnek. A közszolgáltatási szerződés szerint a nem működő klímák miatt a BKK a BKV-t kötbér fizetésére is kötelezheti, és mivel csupán így a BKV forrásainak csökkentését elérni kevéssé lenne eredményes, a kötbéresemények száma és a kötbérek mértéke a motiváció fokozása érdekében hangsúlyos elemként épülhet be a jövőben a cég felső- és középvezetőinek javadalmazási rendszerébe is - írja a BKK.
Fotók, forrás: BKK
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:40
    Permalink

    KI MELYIKET SZERETNÉ HALLANI????

    ó hír, hogy a BKK gyorsan reagált, már szerda délután felmérték az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként kiderült, hogy a 25 forgalomba adott buszból mindössze 10 példányon működött csak a klíma megfelelően

    A 25 új buszból 10 légkondicionálója nem működött, Vitézy Dávid (jobbra) azonnali intézkedést rendelt el

    NEKEM 8!!!!

Vélemény, hozzászólás?