Hóban nyúzzák az Audi A4 következő generációját

Hibrid, dízel, benzines és elektromos verzió is jöhet az új Audi A4-ből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Javában folyik a hatodik generációs A4 tesztje, a friss középkategóriás modell gyártása jövőre indul, az Audi kitart a hagyományos négyajtós és kombi felépítés mellett.

Hét évnyi szereplés után jövőre búcsúzik az A4 B9, átadva helyét az új nemzedéknek. Az Audi nem találja fel újra az A4-et, az eddig megismert formákban érkezik a középkategóriás négykarikás. Az elektrifikálás alól az A4 sem tud kibújni, de aki a hagyományos erőforrásokra voksol, annak is marad választási lehetősége.
Hirdetés
Az új A4 a jelenleg használt benzines és gázolajos motorok tovább finomított változatait használja, de lesz lágy- és plug-in hibrid verzió is, az elsőkerékhajtás mellett a mindenhol hajtó quattro verzió is a kínálat része marad. A következő generáció kétféle platformra épülhet, az MLB helyett a PPE (Premium Platform Electric) alapot használhatják a tisztán elektromos modellek. Az A4 e-tron a villanymotorok számának függvényében fronthajtással vagy négykerékhajtással kerülhet gyártásba, de egy villany RS is érkezhet közel 500 lóerővel, mindezt egy ferdehátú ötajtós (hasonlóan a mostani A5-höz) karosszériába csomagolva. Az Audi sportrészlege nem feledkezett meg a RS4-ről sem, itt maradhat a 2,9 literes V6-os, elektromos hajtással kiegészítve. Pletykák szerint a plug-in hibrid modellek a jelenlegi Q5, A6, A7 rendszerét kapják, amivel akár a 70 kilométeres elektromos hatótáv sem elképzelhetetlen.
A kézi sebességváltás híveinek jövőre az A4-et is ki kell radírozniuk a listáról, innen is kikopik a manuális váltó. A döntést a takarékossággal indokolják, amihez a 2008-ban bemutatott, jövőre Euro 7 kompatibilissé váló EA888 kódú motor is hozzájárul. Az új generáció olyan újdonságot is felvonultat, mint az Audi és a Huawei közös rendszere, ami képes lesz a tankolást vagy az útdíjat kifizetni. A kategóriában nagy a verseny, a Tesla Model 3 és a BMW i4 is erős ellenfél, így oda kell tennie magát az A4-nek, ha nem szeretné, hogy a vevők más márkák szalonjaiba tévedjenek.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?