Hagyományos kombiként (Avant) is kapható lesz a következő generáció. Aki inkább SUV-ra vágyik, az számos Q modell közül válogathat (Forrás: Automedia)
Hét évnyi szereplés után jövőre búcsúzik az A4 B9, átadva helyét az új nemzedéknek. Az Audi nem találja fel újra az A4-et, az eddig megismert formákban érkezik a középkategóriás négykarikás. Az elektrifikálás alól az A4 sem tud kibújni, de aki a hagyományos erőforrásokra voksol, annak is marad választási lehetősége.
A méretek nem változnak számottevően, marad a 470-480 centi körüli hosszúság (Forrás: Automedia)
Az új A4 a jelenleg használt benzines és gázolajos motorok tovább finomított változatait használja, de lesz lágy- és plug-in hibrid verzió is, az elsőkerékhajtás mellett a mindenhol hajtó quattro verzió is a kínálat része marad. A következő generáció kétféle platformra épülhet, az MLB helyett a PPE (Premium Platform Electric) alapot használhatják a tisztán elektromos modellek. Az A4 e-tron a villanymotorok számának függvényében fronthajtással vagy négykerékhajtással kerülhet gyártásba, de egy villany RS is érkezhet közel 500 lóerővel, mindezt egy ferdehátú ötajtós (hasonlóan a mostani A5-höz) karosszériába csomagolva. Az Audi sportrészlege nem feledkezett meg a RS4-ről sem, itt maradhat a 2,9 literes V6-os, elektromos hajtással kiegészítve. Pletykák szerint a plug-in hibrid modellek a jelenlegi Q5, A6, A7 rendszerét kapják, amivel akár a 70 kilométeres elektromos hatótáv sem elképzelhetetlen.
Aki a klasszikusabb formát kedveli, annak sem kell lemondani az A4-ről, a négyajtós karosszériát sem engedi el az Audi (Forrás: Automedia)
A kézi sebességváltás híveinek jövőre az A4-et is ki kell radírozniuk a listáról, innen is kikopik a manuális váltó. A döntést a takarékossággal indokolják, amihez a 2008-ban bemutatott, jövőre Euro 7 kompatibilissé váló EA888 kódú motor is hozzájárul. Az új generáció olyan újdonságot is felvonultat, mint az Audi és a Huawei közös rendszere, ami képes lesz a tankolást vagy az útdíjat kifizetni. A kategóriában nagy a verseny, a Tesla Model 3 és a BMW i4 is erős ellenfél, így oda kell tennie magát az A4-nek, ha nem szeretné, hogy a vevők más márkák szalonjaiba tévedjenek.
A sorozatgyártás 2023-ban indul, az elektromos változatok bemutatása átcsúszhat 2024-re (Forrás: Automedia)