Hóban, csúszós úton, vízfalak között és rántópadon az Octaviával
Talán egy kilométernyit sem, de már vezettük az új Skoda Octaviát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Odébb még a teszt, ezért egy vevőkóstoltató rendezvényen ültünk picit az új Octaviába.
Skoda Octavia 2013 - méretek
* Defektjavító készlettel. Pótkerékkel az értékek 22 literrel kisebbek
Hosszúság | 4659 mm (+ 90) |
Szélesség | 1814 mm (+ 45) |
Magasság | 1461 mm (- 1) |
Tengelytávolság | 2686 mm (+ 108) |
Hasmagasság | 140 mm |
Csomagtér* | 590-1580 l |
* Defektjavító készlettel. Pótkerékkel az értékek 22 literrel kisebbek
Továbbá természetesen beleülhettünk, megtapogathattuk és megállapíthattuk: a továbbra is visszafogott, de persze naprakésszé tett dizájn valóban jóval nagyobb utas- és csomagteret ad, mint eddig. Míg az 1996-tól 2004-ig, Tour utónévvel 2010-ig, összesen 1,4 millió példányban gyártott első és a 2004 és 2013 között 2,5 millió példányban megépített második generáció esetén nehézkes volt az Octavia skatulyázása, hiszen méreteivel épp az alsó- és a valódi középkategória között helyezkedett el, a mai, harmadik generáció már aligha mondható alsó-középkategóriásnak. Pedig továbbra is azon szegmensben, csak épp a kategória krémjében indul a vevőkért. Nem kifejezetten szerény, de a méretekhez és a tudáshoz képest mégiscsak kedvező, 4 598 800 forintos listás és 3 998 800 forintos akciós árral. Ennyiért pedig az 1.2 Tsi, 86 LE alapmotorral, 7 légzsákkal, klímával, ESP-vel, elektromos tükrökkel és első ablakokkal szerelt bázis Octavia nem mondható rossz boltnak, sőt.
Utastere ugyanis tágas, s 590 literes, üléshajtással 1580 literig bővíthető, a magasra emelkedő ötödik ajtón keresztül kiválóan pakolható csomagtere is terebélyes. Igazán persze akkor lesz kívánatos az Octavia, amikor a nem is olyan magas árakat, ám temérdek tételt tartalmazó extralistáról válogathatunk. Sok egyéb mellett automata reflektor, sávtartó és parkoló asszisztens, kulcs nélküli nyitás és indítás is elérhető már az Octaviához. Sokat adhat, hivalkodásmentessége mégis megmaradt, ám ma már nem csak méreteivel, tudásával is közel áll a Superbhez.
Skoda Octavia 2013 - benzines kínálat
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
1.2 Tsi | 1.2 TSI Green tec |
1.4 TSI Green tec |
1.8 TSI Green tec |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1197 | 1197 | 1395 | 1798 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltó | 5 fokozatú kézi | 6 fokozatú kézi | 6 fok. kézi (7 fok. DSG)* |
6 fok. kézi (7 fok. DSG)* |
Saját tömeg (kg) | 1225 | 1233 | 1256 (1265)* | 1313 (1342)* |
Teljesítmény (LE 1/p) | 86 (4300-5300) | 105 (4500-5500) | 140 (4500-600) | 180 (5100-6200) |
Nyomaték (Nm 1/p) | 160 (1400-3500) | 175 (1400-4000) | 250 (1500-3500) | 250 (1250-5000) |
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) | 12,0 | 10,3 | 8,4 (8,5)* | 7,3 (7,4)* |
Végsebesség (km/ó) | 181 | 196 | 215 | 231 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,2 | 4,9 | 5,3 (5,4)* | 6,1 (5,7)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 119 | 114 | 121 (124)* | 141 (132)* |
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Motorpalettáján csakis turbós egységek sorakoznak. Az ötfokozatú kézi váltós, 86 lóerős 1.2 Tsi-n túl 105 lóerős, már nagybetűs és 6 fokozatú váltós TSI, 140 lóerős 1.4 TSI, a hatos kézi helyett akár 7 sebességes dupla kuplungos (DSG) váltóval, 180 lóerős 1.8 TSI, szintén az előbbi váltóopciókkal választható a benzinesek sorából. Dízelből 1.6 CR TDI 105 lóerővel és 2.0 CR TDI 150 pacival szerepelhet az Octavia-orrban. Az alap a gázolajosok közül is csak 5 fokozatú váltós, de opcióként már az alapból 6 sebességes kézivel adott 2,0 litereshez hasonlóan 6-os DSG-vel is választható. Jönnek majd persze az RS-ek, lesz takarékos Greenline és 90 lóerős dízel. Most pedig az alapbenzines kivételével az összes variáns Green tec, azaz stop-start elektronikás.
Skoda Octavia 2013 - dízel kínálat
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
** 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
1.6 CR TDI Green tec | 2.0 CR TDI Green tec | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltó | 5 fokozatú kézi (7 fok. DSG)* | 6 fok. kézi (6 fok. DSG)** |
Saját tömeg (kg) | 1307 (1338)* | 1330 (1355)** |
Teljesítmény (LE 1/p) | 105 (3000-4000) | 150 (3500-4500) |
Nyomaték (Nm 1/p) | 250 (1500-2750)* | 320 (1750-3000)** |
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) | 10,8 (10,9)* | 8,5 (8,6)** |
Végsebesség (km/ó) | 194 | 218 (215)** |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 3,8 (3,9)* | 4,1 (4,5)** |
CO2-kibocsátás (g/km) | 99 (102)* | 106 (119)** |
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
** 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Az Octavia ugyanis könnyű, saját tömege 1225-1355 kilogramm között mozog, ami 4,66 méteres karosszériahosszához, meg persze 5 csillagos Euro NCAP biztonságához mérten rekorder érték. Futása is könnyed, elektromechanikus kormánya a rövid próba alapján precíznek és direktnek tűnt. A kóstolóról elmondhatjuk, hogy ízletes volt, várjuk a főfogást, azaz az Octavia hosszabb tesztjét, egyelőre ugyanis ígéretesnek érződik a már nem alsó-, hanem inkább valódi középkategóriás Skoda.
Már sikerült kipróbálnom egy új Skoda Octáviát (limuzin) az egyik vidéki kereskedésben. Eddig arról beszéltek, hogy mindenben nagyobb lett a korábbinál, mégis szűkösnek tűnt a vezetőülés és a környéke. Az autót elég kemény futóművel szerelték, pedig csak 1,2 TFSI motor duruzsolt benne. Amúgy meg lehetne szokni, csak sajnos a Skoda átvette a VW árstratégiáját, ahol a cigarettagyújtóért is külön kell fizetni. A legmagasabb felszereltségű ELEGANCE verzióban ültem, és még abban sincs benne a multifunkcionális kormány. Amúgy a csehek a fedélzeti computerbe továbbra sem hajlandók beletenni egy magyar nyelvű menüt, pedig a kínai és a japán is benne van – teljesen irracionálisan – sok más nyelv mellett. Ettől továbbra is elzárkóznak. Én kb. 4 éve próbálom elérni, mint Superb tulajdonos, eddig sikertelenül. Talán nem kellene megvenni addig a Skodákat!
Akkor én jobb vagyok, mert már vezettem pár kilométert? 🙂
Már 1 hónapja láttam élőben Záhony után az ukrán Skoda gyárban… Akartok fotókat a tesztpályájukról? Rémesen egyszerű…pár macskakő.
Hát, elég csúnya maradt a belseje. Jól alulpozícionálták!
Bár magánemberként nem venném meg, racionális magyarázatom nem lenne rá, hogy miért ne tegyem, csak a sznobság. Mindenesetre egy közel tökéletes autó, ennél a hétköznapi racionális felhasználónak egész egyszerűen nem kellhet több. Mindent tud és mindent kiváló szinten.
Bárkivel fogadok hogy idén a kategóriában letarolja a céges piacot,pénzt tennék rá.Olyan flottás ajánlatokat láttam rá hogy nem kérdés mit fognak a cégek venni.