Hóban autózás: itt az éles próba
Megjött a hó - hogyan induljunk útnak?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Immár az ország egész területére megérkezett a hó, ezért most aktuális igazán a hogyan autózzunk hóban kérdés.
Mind az Útinform, mind pedig a Rendőrség arra kéri az autósokat, hogy csak az üljön volán mögé, akinek feltétlenül szükséges. Mi is csatlakozunk hozzájuk, illetve hozzátesszük, aki eddig nem rakott téli gumit autójára, az próbálja most néhány napig nélkülözni járgányát, nyári gumival a sokszoros fékút miatt még a gumisig is rizikós autózni, aki talál nyitva tartó gumist, az ott jelentős sorra számíthat.
Aki leteszi autóját a havas napokra, és mindezt szabad ég alatt kénytelen tenni, annak praktikus tanács, hogy amennyiben tudja, kocsija orrát tolja minél közelebb egy ház falához, az onnan kiszivárgó hő jól fog jönni az akkumulátornak induláskor, kevésbé kell számítani az akku halálára és bikázásra, illetve a hűtő befagyásától is kevésbé kell tartani. Utóbbi kapcsán viszont aki nem biztos annak kellően alacsony fagyáspontjában, az ellenőriztesse, a benzinkutaknál legtöbbször ingyen teszik meg.
Kellemes hétvégét, szép sétákat és biztonságos, de inkább kevés autózást!
Akkor ebben nem értünk egyet, de nincs ezzel semmi gond. 🙂
Az én jól feltöltött akkumat nem tudja pár mp próbálkozással lemeríteni, többet pedig úgy sem engednék. A generátoromat és az elektronikámat pedig megkímélem a hirtelen feszültségeséstől, amivel esetleg nem tud mit kezdeni.
Egyébként csak azóta teszem ezt, amióta egyszer a segítő szándékomnak egy generátorjavítás lett a vége. Nyilván már előtte sem volt a legjobb állapotban, de egy pont egy járó motoros bikázás tette be a kaput.
Legyen az, hogy te ezentúl is járatod, én pedig leállítom. Csak segítsünk másokon… 🙂
Kedves Tobzos! Ez hiba! Nagy hiba! Mi van, ha valami más miatt nem indul a szomszéd, ismerős kocsija, és a te akksidat is hazavágja így? Igenis járatni kell a motort, sőt, maradj benne, és emeld meg kicsit a motor fordulatszámát, és így indítsátok be a másik autót. Így többletenergia van az autódban, amit a másik autó az indításhoz felvehet és nem csupán a te akksidat használja.
Szerintem nem az utak takarítása volt más, csak akkor még megtanítottak vezetni mindenkit. Ma leszarják, kifizeted (esetleg kicsit többet) aztán úgyis kiengednek, mert jön a következő tehetségtelen barom. Sokan ideális körülmények között sem tudnak vezetni, na ezek ha kimerészkednek hóban…
„Bikázáskor fontos, hogy az indító autó motorja járjon…”
Én mindig leállítom, mielőtt a másik autó indítózna. Ugyanis sem a generátoromnak, sem az autóm elektronikájának nem hiányzik, hogy a 14,4 V-os rendszerfeszültség hirtelen 10-11 V-ra essen, amikor a ledermedt motorral próbálkozik a lemerült akkus autó önindítója. Ekkora pofont én nem szánok a saját autómnak. Nem hogy leállítom, de még a kulcsot és kiveszem, amikor a bikázáshoz kiszállok, nehogy „zavarában” esetleg kizárjon…
Lehullik 5-10-20cm hó és mindenki csúszkál elakad, mindig akad olyan majom aki 40-50!-nel kinlódik a főutakon.
20évvel ezelőtt a diagonál gumis Wartburgal is jobban lehetett közlekedni mint Manapság!
Na persze akkor még takarították az utakat is!
Kicsit hiányoltam a szokásos holmik felsorolását, ami igencsak jól jöhet ha valaki kimerészkedik a városból. Egy zsák homok, lapát, vontató kötél (ha amúgy nem lett volna) vastag pléd, sőt, én még egy tartalék akksit is hurcolok, de csak mert nem kellett külön megvenni. Mindez súlyban is egészen érezhető és jobb tapadást ad, ha (első keréknél) anyós ülés elé kerül a homok.
Tökéletesen jó megoldás a falhoz közel parkolás.
Érdekes nekem nem hullott soha semmi a kocsimra az elmúlt 5 év alatt, igaz 5 méterre állok a panelház falától.
Olyan helyen ahol nincs járda, és a tetőről kiálló részek nagyon jó megoldás.
Hozzáteszem hogy a jelenlegi -10-15 fokban az első és a két első oldalsó ablakom még egyszer sem fagyott be 🙂
Nyilván nem a járdára kell felállni és nyilván nem olvadáskor. Amíg nincs olvadás, addig jégcsap sincs és a hó sem csúszik le.
Az én tapasztalataim szerint a nagy hó leesésével sok embernek (ismeretségi körömben, hölgyek, és hétvégi autósok) az elindulás okoz gondot! Mert 1-ben elkapar a kerék, de kettesből vagy a hármasból való elindulás tényleg meghaladja a képességeiket! Szóval amikor valaki jogsit szerez, akkor valami sáros, dagonyás útfelületen ezt is meg kellene tanítani az embereknek, mivel sokan nem tudnak/mernek a magasabb sebességi fokozatból elindulni!
Úgy viselkednek az emberek mintha még sose esett volna… ÓÓ HÓÓÓÓÓ jáj… MEGHALUNK!
Parkoljanak minél közelebb a házfalhoz, az onnan szivárgó hő az akkumulátornak és a hűtőnek is kedvez……. olvadásnak induló hó, jég potyogása viszont kétlem hogy olyan jót tenne…
Ezek a tanácsok meg maximum újszülöttnek jó(remélem nincs az utakon ilyen sofőr), aki látott havat tudja mi az, hogy kell elindulni 😀