Fentről, a tetőről érdemes kezdeni a hó letakarítását. Indulás előtt mindössze 2-3 percet vesz igénybe a takarítás és közben a motor is melegedhet
Itthon viszonylag ritka a komoly havazás, mostanság mégis volt belőle részünk. A garázsban parkolók élete egyszerű, nem kell vesződniük az autó letakarításával. Ezt a mintegy 3 perces műveletsort az utakon látható hólepte autótömeg szerint sokan mások is igyekeznek megspórolni. Borzalmas példákat látni, sokan csak autójuk ablakait, néhányan csak az elsőket takarítják le, egy-egy vakmerő autóstárs pedig mindössze egy-egy lőrést kapar le maga előtt. Rossz belegondolni, hogy milyen veszélyes, ha nem lát egy oldalról közeledő gyalogost a vezető…
Sok mai autónál nehezen lehet hozzáférni a szélvédő tövéhez, pedig innen is ki kell söpörni a havat, különben az ablaktörlők jégtelenítését szolgáló légcsatornák eltömődnek. Előfordulhat, hogy a takarítás ezen lépéséhez a motorháztetőt is fel kell nyitni
Sokan órákat képesek vitatkozni azon, hogy kell-e télen melegíteni az autót, ám talán még közülük is sokan elsiklanak a sokkal fontosabb, hó-takarítás témája fölött. Utóbbi egyértelmű, hogy kell. Nem is csak az ablakokat, hanem a teljes autót, a tetőnél kezdve – egyrészt, hogy a tetőről ne fújja a menetszél a mögöttünk haladó ablakára a havat, másrészt, hogy egy fékezéskor, kanyarodáskor ne csússzon saját szélvédőnkre a hótakaró. Az pedig az első takarítás után mindenki számára egyértelmű, hogy fentről lefele érdemes haladni. Miként a karosszéria, úgy a motorház tetején sem szabad havat hagyni, menet közben onnan a saját szélvédőre fújódna a hó.
Kefe és kisebb seprű egyaránt kitűnő a vastagabb hóréteg lesöpréséhez
A takarítás egyébként a téli motormelegítés témakörével is erősen összefügg. A legjobb indulási előtti szeánsz a következő: első lépésként a vezetőoldali ajtó környékéről érdemes leporolni a havat, hogy az ne hulljon be az ajtó nyitásakor. Utána következhet a motor beindítása, rögtön az ablakfűtés is bekapcsolható, majd jöhet a hóréteg leporolása az autó többi részéről. A komolyabb, néhány centi vastag hóréteg letolásához apró seprűt, vagy kefét érdemes használni. Utóbbit a legegyszerűbb beszerezni, kisautókhoz például a szemeteslapátok mellé adott rövid nyelű kefe is tökéletes, ilyet a legtöbb háztartásban találni. Ha az ablakokon jégréteg marad, azt műanyag jégkaparóval érdemes eltávolítani, ha épp nincs kéznél, egy CD-tok is megteszi. A rutintól, autómérettől függően 2-3 perces takarítási műveletsor után az ez idő alatt melegedett motorral, kis gázzal nyugodtan útra lehet kelni. Ennyi időráfordítással saját látómezőnket is javítjuk, a körülöttünk autózókat sem fogjuk irritálni hó-szórással és abban is biztosak lehetünk, hogy autónk hamarabb fog fűteni és hosszú távon a nem jéghidegen terhelt motor is hálás lesz a melegítésért, melyből ennél több nem is kell.
Egyetértek, pontosabban kellett volna fogalmaznom, a seprű a vastag hóréteg letolásához a legjobb, a karosszériát jobb a kefével törölgetni. A seprű azért jó, mert a 20-30 centis havat azzal lehet a leggyorsabban ledobni.
Sziasztok!
Olyan seprűvel,mint a képen látható nem ajánlom, mert láttam már autóst aki rendesen össze csikargatta vele a fényezést tehát szerintem legjobb az autómosó kefe az a leghaladósabb, ha siet vagy fázik az ember! 🙂
Aki arra lusta-mert nem más-,hogy le takaíitsa a havat a kocsijáról az ön,és közveszélyes.Természetesen azonnal meg büntetni. + havat lapátoltatni vele legalább egy parkoló autónyi helyen.
Üdv minden olvasónak!
Nem is kérdés, hogy hozzátartozik a téli autózáshoz a hótakarítás és a melegítés. Ha van kint – akárhány fok az olaj szabályosan meg van dermedve a motorba. Kenés nuku. A hó pedig hát komolyan mondom kész röhely itt nállunk. Én gondolkodás nélkül megbüntetném a rendőrség helyében azt az autóst aki így közlekedik. Egyik nap egy gyalogosátkelőnél az ominózus autóról épp az emberek közé csúszott a hó egy hírtelen fékezés alkalmával. Pompás volt.
Jó közlekedést.