Megtartották a Stellantis első sajtótájékoztatóját
Impozáns számokat tudhat magáénak a
Stellantis, amely két nagy vállalatcsoport, a PSA és az FCA egyesüléséből jött létre. Habár a Stellantis rengeteg autómárkája között akadnak gyengélkedők, mind a PSA, mind az FCA biztos pénzügyi háttérrel érkezett a házasságba. Így az új mamutvállalat is magabiztosan lép piacra 400 ezer alkalmazottjával.
Nagy újdonságokról még nem számoltak be
A Stellantis 11 tagú vezetői bizottságának elnöke John Elkann, míg Carlos Tavares vállalatvezetőként az iparág egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb menedzseri csapatát vezetheti. Márkáik lefedik a teljes piacot, a hagyományos, a prémium és a luxuskategóriát, illetve a pickup, SUV és haszongépjármű szegmenseket, továbbá elkötelezett mobilitási, pénzügyi, alkatrészbeszállítói és szolgáltatási feladatokat látnak el. Az új vállalat már erős piaci helyzettel rendelkezik három fontos régióban: Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában, továbbá egyelőre kiaknázatlan potenciállal rendelkezik az olyan piacokon, mint Kína, Afrika, a Közel-Kelet, Óceánia és India. Több mint 30 országban rendelkezik ipari jelenléttel és 130 piacon kínálja termékeit.
[BANNER type="1"]
Gyárbezárást nem terveznek
Az első nagy sajtótájékoztatón, ahol Carlos Tavares beszélt az egyesülésről, még nem árultak el olyan részleteket, hogy melyik márkára milyen jövő vár. Természetesen a vezér beszélt arról, hogy optimalizálják a hajtáslánc- és platformkihasználást, növelik a gyártás és az ellátás hatékonyságát, illetve nem terveznek gyárbezárást. Az elektrifikált piac növekedésével a Stellantis egyébként jó helyzetben van, összesen 29 jelenleg is elérhető elektrifikált modelljével, amely az év végéig további tíz járművel bővül majd. Ráadásul hosszú távon minden gyáregységben szeretnék elérni a karbonsemlegességet.
A kényes helyzetben lévő márkák sorsáról még nem beszéltek
„
Ez egy nagyszerű nap. Egy évvel a projekt bejelentését követően a Stellantis megszületett, a COVID-19 járvány korábban soha nem látott társadalmi és gazdagsági kihívása ellenére. Szeretném megköszönni munkatársainknak, hogy mindezt lehetővé tették, és mindenkinek, aki a kivételes évben elősegítette terveink megvalósulását. Már ez önmagában szemlélteti vállalatunk agilitását, kreativitását és alkalmazkodóképességét, amelynek célja a nagyság helyett a nagyszerűség, hogy többek legyünk, mint a tagjaink összege. Ez hűen jelzi az új vállalat elkötelezettségét amellett, hogy az autóipar folyamatosan változó környezetében vezető szerepet vegyen fel. A Stellantis célja a nagyszerűség elérése mellett alkalmazottjai jólétének fokozása” - mondta Tavares az online sajtótájékoztatón.
[BANNER type="2"]
Az új vállalat részvényei január 18-án váltak elérhetővé az Euronext (Párizs) és a Borsa Italiana (Milánó) tőzsdéken, majd a New York Stock Exchange-en, és miközben ezek a sorok íródnak, folyamatosan emelkedik az értékük.
A részvények értéke egyelőre emelkedik
Egy olyan márkájuk nincs, amelyik Kínában népszerű. Tavares a tegnapi sajtótájékoztatón le is nyilatkozta, hogy ennek majd ki akarják deríteni az okait. Sok sikert hozzá… (Attól a nyitóképtől most még felfordul a gyomrom(egyik fele 208, a másik Demon), de majd csak megszokom :D)