A szingapúri éjszakában mutatta be hivatalosan a Porsche a Macan Elecrtic SUV-ot
A Porsche 2014-ben dobta piacra az első Macant, a modell pedig nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében, hiszen több mint 800 ezer hagyta el azóta a gyárat. Persze, a kor szelleme utolérte a németek SUV-ját is, így most a villanyhajtású modell bevezetésével is nagyot akart durrantani a Porsche.
A Taycanhoz hasonló fényszórókról könnyű felismerni, méreteiben viszont merőben más a másik villanymodellhez képest
4,78 méter hosszú, 1,94 méter széles, és 1,62 méter magas, a tengelytávja pedig 2,89 méter, amely 8,6 centiméterrel hosszabb, mint a korábbi kivitelnél
Elölről nézve különösebben az emblémát sem kell megvizsgálni, rögtön látni rajta, hogy Porsche modellről van szó, hiszen - a szintén elektromos - Taycanon szinte megszólalásig hasonló fényszórók világítják meg az utat, igaz jelen esetben egy kicsit laposabb, vékonyabb lámpatestek kerültek az autó elejére, erre a hatótáv miatt volt szükség, ugyanis többek között ennek is köszönhető, hogy a hatalmas Macan légellenállási együtthatója csupán 0,25. Oldalról vizsgálva maradt a jellegzetes forma, viszont egy kicsit kupésabb irányba vitték el a formavilágát, ehhez pedig sokat hozzádobnak a mutatósra sikerült felnik. Hátul is a jellegzetes Porsche kialakítással találkozni, a hátsó lámpákat piros LED-csík köti össze igencsak esztétikus módon.
Hiába a termetes mérete, csupán 0,25 a légellenállási együtthatója
Sokban hasonlít egymásra a Macan 4 és Turbo kivitele, az igazi különbség a lemezek alatt rejlik
Az utastér már nem újdonság, hiszen a Porsche korábban bemutatta. A Taycanhoz hasonlóan jelen esetben is három kijelzővel rendelkezik, a 12,6 colos ívelt digitális műszeregységen és a 10,9 colos érintésérzékeny középső képernyőn túl egy szintén 10,9 colos az anyósülésen utazónak is jut, amelyre a sofőr nem lát rá menet közben, így akár filmnézésre is használható.
Az utastérben a Taycanhoz hasonlóan három képernyő díszeleg
Az első Porsche, amelynek HUD-ja közvetlenül az útra is vetít információkat
A Macan igazi varázsereje azonban a számokban rejlik. A szingapúri világpremieren kiemelték, hogy a tervezést három fő szempont befolyásolta: az elektromos teljesítmény, a vezetési élmény, és a minél meggyőzőbb megjelenés. Ezt a Porsche úgy tűnik sikeresen megugrotta, hiszen a 630 lóerős teljesítmény mellé 1130 newtonméteres nyomatékot kínál a csúcsváltozat Macan Turbo. Ekkora teljesítmény mellett a hatótávra sem lehet panasz, hiszen a Macan 4 akár 613, míg a Macan Turbo 591 kilométeres hatótávot kínál a 100 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően, amely akár 270 kilowattal is tölthető, és a márka állítása szerint 21 perc alatt tölthető fel 10 százalékról 80 százalékra. Minden felszereltségi szinten az összes kivitel összkerékhajtással érkezik, többek között ennek is köszönhető, hogy a csúcsváltozat már 3,3 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát, a végsebessége pedig 260 km/óra, míg a Macan 4 esetében ezek az értékek 5,2 másodperc, és 220 km/óra.
A Macan Electric a Porsche háza táján abban is első, hogy hátsókerék-kormányzás is van benne. Az hátsó kerekek 5 fokban képesek fordulni, ezzel a fordulóköre 11,1 méter