A sportossággal nem vesztett a praktikumból, a ferdehátú mellett kombiként is létezik Cupra Leon
Bemutatták a két éve indult Cupra márka második modelljét, ezúttal a
SEAT Leon sportváltozatának tekinthető Cupra Leonról hullt le a lepel. A Leon esetében a Cupra név két évtizede jelent meg először, azóta pedig mindhárom generációból készült sportváltozat. A lényeg most sem változott, a hétköznapokban is jól használható, praktikus családi autó kapott dögösebb külsőt és több vezetési élményt.
A teljesítmény 245 és 310 lóerő között lesz, a legerősebbhez kérhető az összkerékhajtás
A
Cupra Ateca mellé érkező Leon ötajtós ferdehátúként és Sportstourer utónévvel illetett kombiként is hazavihető. A legnagyobb újdonság, hogy plug-in hibrid hajtáslánc is beköltözik a sportos külső alá. A Passat GTE-ből ismerős benzines-elektromos páros a Leonban 245 lóerős rendszerteljesítményre lesz képes, nyomatékból pedig 400 Nm áll majd rendelkezésre, aki pedig takarékoskodni akar, az akár 60 kilométert is mehet pusztán villannyal, köszönhetően a 13 kWh-ás kapacitásnak.
Immár két éve létezik a Cupra márka, eddig az Ateca volt az egyetlen típus, a Leon után további modellek is jöhetnek, akár SEAT kivitel nélkül
A sebességek váltogatásáról DSG váltó gondoskodik, ami nélkül – jelen állás szerint – nem is készül Cupra Leon. Aki kihagyná a hibridben rejlő lehetőségeket, az hazaviheti az izmos Leont pusztán benzinmotorral is. A kétliteres TSI háromféle teljesítménnyel készül: a leggyengébb kivitel a hibriddel megegyező 245 lóerővel készül, de van 300 és 310 lóerős variáns is, utóbbihoz összkerékhajtást is adnak némi felár ellenében, az elsőkerékhajtású kiviteleknél pedig részlegesen önzáró differenciálmű segít a hajtás szétosztásában.
Sok változás nem történt a SEAT Leonhoz képest, sportüléseket, néhány rézszínű díszítést és új emblémát kapott az utastér
A külső a nagyobb légbeömlőknek, a hagyományos modellektől eltérő rácsozásnak, a 18 vagy 19 colos felniknek és a diffúzorszerű betétnek hála könnyen megkülönböztethető egy alapmodelltől, mégsem radikálisan sportos a hétköznapi használathoz. A fiatal márka védjegyévé váló rézszínű elemekről most sem feledkeztek meg a tervezők, a jobb menettulajdonságok jegyében pedig elöl 25, hátul 20 milliméteres ültetéssel büszkélkedhet a kompakt modell. A féktárcsák egyenesen a Brembótól jönnek, elöl 370 milliméteres tárcsák segítik a megállást.
A Golf és az Octavia sportos verziója megint kap spanyol konkurenciát, most először a Cuprától
A Leonok életében ritkán fordul elő, de a legerősebb verzió esetében elektronikusan kell korlátozni a végsebességet, hogy ne lehessen 250 km/h-nál gyorsabban száguldani, a száz eléréséhez pedig öt másodperc sem kell majd. Nem csak a teljesítmény és a külső emlékezetet a sportos verzióra, hanem az utastérben is több helyen rézszínű betétekkel találkozni, emellett sportülések is járnak a Cupra emblémás Leonhoz, amelynek forgalmazása az utolsó negyedévben kezdődhet.