Mindegyik új Ceed változat egyedi díszeket kapott
Nem kell félteni a Ceed tigrisorrát, meghagyták a jellegzetes hűtőmaszkot csak épp szatén-króm keretbe ágyazták a fényes fekete műanyagot. Viszont a PHEV modellek hűtőrácsa teljesen zárt, kontrasztos festésű lesz. Az első lökhárítót két nagy légbeömlő teszi sportosabbá, illetve az új hűtőmaszkon is látható szárny motívum az orr több területén is visszaköszön. Például az alsó légbeömlő matt króm részén, valamint a nyújtott oldalelemen is, ami egészen az első kerékjáratokig nyúlik. Emellett az első LED fényszórókon belül is megváltoztak a formák.
Bizonyos sorok LED-jei szekvenciális működéssel világítanak, ha a vezető indexel
Hátul újak a LED-es lámpatestek, valamint a PHEV modellek felirata is megújult. A GT Line és a GT kivitelek még különlegesebb lámpatesteket kapnak, amelyekben 48 méhsejt szerkezetű, vörös keretet alakítottak ki. Új rajzolatot kapott a hátsó lökhárító, benne a fényes fekete diffúzor, amelyen megjelenik az autó elején látható matt króm formaelem. A sorozat valamennyi tagjához új könnyűfém keréktárcsák járnak, immár hatféle minta választható. Ezek közül három most jelenik meg először: az alapmodellekhez 16 colos ezüstszínű tárcsák járnak, a fényes fekete 17-esek csak a GT Line tartozékai lehetnek, a kifejezetten sportos rajzolatú, vörös elemekkel díszített 18 colos készlet pedig a GT felszereltségi szint privilégiuma.
Elöl, oldalt és hátul egyaránt élénkvörös kiegészítők dobják fel a GT modellek megjelenését
Az utastérben is csak a szokásos változásokat találjuk. Új, kellemesebb tapintású anyagok, illetve a választható kilencféle üléskárpitból négy teljesen új. Növelt oldaltartású fekete velúr ülések is elérhetők, a GT-line kivitelekben kontrasztos szürke, a GT-kben pedig vörös varrással. A GT Line és a GT modellek sebességváltó gombja is friss. A vezető 12,3 colos, digitális műszeregységet kap, a középkonzolra 10,25 colos jut.
Valamennyi modellváltozathoz elérhető az a szoftver, amelynek segítségével a Kia Connect applikáción keresztül az autó számos funkciója távolról is működtethető.
Fontos újdonság, hogy a Bluetooth keresőfunkció immár hangfelismeréssel is kiegészül, a navigáció harmadik fél naptárával is képes kapcsolatot létesíteni, és megjelent a „parkolófiú” üzemmód, amellyel akkor is követhető az autó helyzete, ha éppen más vezeti. A biztonsági funkciók megújultak, a korábbi holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer helyét például aktív ütközéselkerülő technológia vette át. A vezetőéberség-figyelmeztetés rendszere szintén megújult, és új technológiával egészült ki. Ez fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó járműtől való távolság növekszik.
Továbbra is Szlovákiában készülnek a Ceedek
Motorfronton turbós benzin- és dízelmotorok közül választhatnak az ügyfelek, az 1.0 és 1.5 liter hengerűrtartalmú benzines erőforrások, és az 1,6-os dízelek is a Kia Smartstream technológiáit használják. Az új 1,5 literes motor 160 lóerős hatfokozatú kézi kapcsolású és hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval is elérhető. Az új benzinmotor lágy hibrid is lehet, a 136 lóerős dízelmotor pedig csak az. De a lágy hibridség már az egyliteres egységhez is kérhető, ahogy a duplakuplungos automataváltó is. A plug-in hybridek az 1,6 literes, 141 lóerős GDi benzinmotorra épülnek, hatfokozatú duplakuplungos automataváltóval. A 8,9 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal a tisztán elektromos hatótáv 57 kilométer lehet. A csúcson pedig a GT modellek találhatók az 1,6 literes, 204 lóerős T-GDi motorokkal, 7 fokozatú DSG váltóval. A friss Ceed gyártása augusztusban indul a Kia szlovákiai gyárában, forgalmazása 2021 negyedik negyedévében kezdődik.
Még idén megérkezik a márkakereskedésekbe a friss Ceed
Now that’s what I call facelift 😀