Megelőzte korát és az igényeket a "zöldrendszámos" R8, az elektromos verzió nagyot bukott, kevesebb mint 100 példány készült belőle
Már egy ideje lehetett tudni, hogy az Audi megszámolta az R8 napjait, a TT tavalyi kivezetése után a legbrutálisabb négykarikás sportkocsival is leszámoltak. A németek már 2003-ban egy koncepció formájában megmutatták az elképzelésünket egy szupersportautóról, ami végül 2006-ban öltött testet. Mai szemmel mindenképp különleges, hogy kizárólag méretes szívómotorokkal készült a sportkocsi. Az első nemzedék 4,2-es V8-as és 5,2 literes V10-es motorokat kapott, a nyitott és zárt karosszériával elérhető R8 a duplakuplungos váltó mellett még kézivel is készült.
Tavaly 1591 R8-at gyártott az Audi, ami közel 50%-kal több az azt megelőző évhez viszonyítva
A második generáció élesebb vonalakkal, de jelentős változás nélkül 2015-ben mutatkozott be. A kéziváltó és a V8-as blokk eltűnt, már csak a Lamborghini Huracanba is szerelt V10-es volt az egyetlen opció. Az Audit a kora mellett már csak azért is nyugdíjazni kellett, mert a Huracan is kifutott, így már gazdaságtalan lett volna az R8 gyártása. A búcsú viszont a típushoz méltóra sikerült, a kivezetés hírére jelentősen megugrott a kereslet. A tavalyi évben 49%-kal több R8 fogyott, a vásárlási láz miatt az Audi nem tudta a tervek szerint leállítani a gyártást, ezért az utolsó R8 2023 vége helyett idén márciusban hagyta el a németországi gyáregységet.
2008-ban álította fel saját rekordját az R8, abban az évben 5016 példány készült a szupersportautóból