Immáron nem csak a félhomályban mutatta meg a Hyundai az Ioniq 5 N-t
A Hyundai Ioniq 5 N-ről néhány napja már írtunk, ugyanis
a márka ausztrál kirendeltsége idő előtt hozott nyilvánosságra egy videót, melyben az autó külsejét és utasterét is leleplezték - persze mindezt nem szándékosan. Az Ioniq 5 N időközben bemutatkozott a goodwoodi Festival of Speed rendezvényen, a Hyundai pedig közölte az autó technikai adatait is.
Méreteit tekintve valamivel nagyobb lett az alapváltozatnál: 40 milliméterrel lett szélesebb, és 8 centivel hosszabb
A méretnövekedés főleg a különböző légterelőknek köszönhető, mint amilyen a kettéosztott hátsó szárny is
Ahogyan arról a korábbi sajtóértesülések szóltak, valóban 600 lóerővel büszkélkedhet az N-szegmens első elektromos típusa, ezért a teljesítményért pedig két villanymotor felel. A hajtáslánc alapból 740 newtonméterre képes, viszont az N Grin Boost funkcióval ez feltornázható 770-re, ekkor a teljesítmény is 640 lóerőre nő, de ez csupán tíz másodpercig tart, utána automatikusan kikapcsolja a rendszer ezt a funkciót.
A 21 colos felniket ügyesen rajzolták meg, éppen kikandikál mögülük a pirosra festett féknyereg
A két villanymotor kapcsán mondani sem kell, összkerekes konstrukcióról van szó, többek között ennek is köszönhető, hogy mindössze 3,5 másodperc alatt tudja a százas sprintet, de a már emlegetett N Grin Boost módban tudja 3,4 másodperc alatt is.
Komolyan veszi magát az Ioniq 5 N, mint sportautó, legalábbis ezt mutatják a méretes kagylóülések
Villanyautó lévén az Ioniq 5 N-ben a pálya mód is kicsit mást jelent, mint a belsőégésű társaiban. Track módban a szoftver feladata, hogy minél alacsonyabb hőmérsékleten tartsa az akkumulátort, míg Drag módban a maximális teljesítményt a sofőr rendelkezésére bocsátja az autó, természetesen a hatótávfeláldozásával. Ezen túl persze még számos üzemmód a sofőr rendelkezésére áll, annak függvényében, hogy hosszabb távon kevesebb teljesítményre, vagy rövidebb távon nagyobb erőre van szükségük. Egyelőre arról nem közölt semmit a Hyundai, hogy melyik országokban, és mikortól lesz kapható az Ioniq 5 N, de Magyarországra szinte biztosan érkezik majd az első N-emblémával ellátott elektromos autójukból.