Hivatalos: visszatér a Peugeot 208 GTi

Visszahozza a legendás GTi plakettet a Peugeot, de nem úgy, ahogy szeretnéd

A Peugeot piacra dobja az e-208 GTi változatát, ezt Alain Favey új vezérigazgató erősítette meg. A projekt célja, hogy "felélessze a márka vezetési élménnyel kapcsolatos hírnevét".

A 2021-ben nyugdíjazott előző generációs 308 után végre visszatér a GTi a Peugeot kínálatába, ráadásul a gyártó első sportos villanyautójával. Alain Favey új vezérigazgató elárulta: „Megerősíthetem, hogy a lehető leghamarabb piacra hozzuk az e-208 GTi-t. A döntés már megszületett. Azt szeretnénk, ha a márka vezetési élményre vonatkozó hírnevét továbbra is táplálnánk, és hogy autóink különleges vezetési élményt nyújtsanak, akár vezetőként, akár utasként” – Hozzátette: az ügyfelek visszajelzésétől függ majd, hogy készül-e szélesebb GTi modellcsalád, vagy akár egy belső égésű motorral szerelt sportmodell. „Az e-208 modellel kezdünk, és mindenképpen figyelünk a visszajelzésekre, hogy az ügyfeleink mit mondanak. Nem zárjuk ki, hogy más hajtáslánccal is megjelenjen a jövőben a 208 GTi, de jelenleg erre vonatkozó terveink még nincsenek."
Az új e-208 GTi valószínűleg ugyanazt a hajtásláncot fogja használni, mint az új Abarth 600e, amely ugyanarra az e-CMP platformra épül, mint az e-208. Az olasz sportmodell egy 237 lóerős motort kapott az első tengelyre, Torsen differenciálművel. Tömege 1625 kilogramm, a 0-100 gyorsulási ideje 6,2 másodperc. Elképzelhető, hogy amennyiben a könnyebb és alacsonyabb e-208 ugyanazt a hajtásláncot kapja majd, úgy ezt az értéket 6 másodperc alá tudja vinni. Az Abarth azonban egy erősebb, 278 lóerős erőforrással is kapható a limitált kiadású Scorpionissima formában, így marad hely különleges kiadásoknak a franciák kínálatban is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?