Hivatalos tuning a legvadabb Fordokhoz

Plusz lóerőket kap a Ford Focus ST és a Fiesta ST

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford legforróbb európai változatai gyárinak minősülő plusz lóerőket kapnak a Mountune közreműködésével. A Ford Focus ST és a Fiesta ST a kúra nyomán még jobban hátba vágja sofőrjét és utasait.


A versenyspecialista Mountune beavatkozása a Ford Focus ST kétliteres, négyhengeres ecoboost motorját a gyári 250-ről 275 lóerőre hizlalja fel, ami 10 lóerővel több, mint egy Porsche Boxster teljesítménye. Az említett fedél nélküli sportkocsi 5 millió forintnak megfelelő angol fonttal kerül többe, mint a felhúzott Focus ST. A kocsi még a hírhedt Ford Sierra Cosworth R500-ast is lepipálja, nulláról 100 kilométer/órás sebességre kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul fel, fél másodpercet verve a normál Ford Focus ST-re.
A Ford hivatalos Mountune tuningot kínál a Fiesta ST-hez is, amelynek a teljesítménye így 215 lóerő lehet, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 6,7 másodpercig tart a gyorsulása, ami két tizeddel javítja meg a széria 182 lóerős Fiesta ST sprintidejét. Ez szintén jobb eredmény mint, amit a kétszer annyiba kerülő Mercedes-Benz SLK 200 AMG Sport fel tud mutatni. A teljesítmény fokozása az autó rugalmasságát is javítja, a Focus csúcsnyomatéka 360-ról 400 Nm-re nőtt, negyedik sebességfokozatban 50 kilométer/óra sebességről 100 kilométer/órára 4,9 másodperc alatt gyorsul (0,8 másodperccel hamarabb, mint a széria Focus ST). A Fiesta ST a kúra nyomán 320 newtonméteres maximális nyomatékot szabadít (a normál nyomatéka 290 Nm) az első kerekekre, 50-ről 100 kilométer/órára 5,7 másodperc alatt gyorsul (hét tizeddel javítva meg a sima Fiesta ST idejét).
Hirdetés
A teljesítményfokozást Nagy-Britannia 120 Ford kereskedése, illetve márkaszervize nyújtja, egy óra alatt végeznek a Fiestával, másfél óra alatt a Focusszal. Mindkét autónál megmarad a gyári, az eredeti vásárlástól kezdődően hároméves vagy hatvanezer mérföldes garancia.
A Focus esetében a Mountune csomag öntött könnyűfém (ezüst vagy fekete mázzal borított) beömlőcsatornából, sportlégszűrő-betétből, nagy méretű köztes töltőlevegő-hűtőből és egyedi motorvezérlési programozásból áll. A Fiesta újratervezett légszűrőházat kap másodlagos beömlővel, valamint sportlégszűrő-betétet és egyedi motorelektronikai vezérlést.
A Focus ST Mountune tuning ára 1225 font (420 ezer forint), a Fiesta plusz izmaira pedig 599 fontot (200 ezer forint) kell költeni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?