Hivatalos: leáll az új Ladák forgalmazása Magyarországon

Az európai emissziós szabályoknak megfelelő Ladák gyártását leállították, megszűnik a forgalmazás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt héten már felröppent a hír, most pedig a hazai képviselet hivatalosan is megerősítette, hogy az új Ladák forgalmazása leáll Magyarországon.

A múlt hét végén híresztelt információkat most a Lada hazai képviselete is megerősítette, melynek legfontosabb részlete, hogy az új Ladák forgalmazása leáll Magyarországon. A LADA Hungary Kft. sajtóközleményében úgy fogalmaz, hogy határozatlan ideig felfüggeszti a forgalmazást, de a Renault-Nissan Alliance tulajdonába tartozó AutoVAZ már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak, így meglehetősen kicsi az esély arra, hogy a Duna Autó Csoporthoz tartozó LADA Hungary valaha is újra tudja indítani az értékesítést.
Hirdetés
A készleten lévő autók még elérhetőek, valamint alkatrész ellátást és szervizt is fog biztosítani a LADA Hungary a forgalmazás leállítása után is. Az új Ladák és a még mindig gyártásban lévő, némileg modernizált Niva 4X4 forgalmazását 2015-ben kezdhette meg a LADA Hungary kft., az ötajtós és kombi Kalina, az ötajtós és szedán Granta mellett a modernebb Vesta, Vesta Kombi és Vesta Cross modellek voltak elérhetőek, valamint a klasszikus 4X4, melynek az ötajtós verziója is kapható volt a hazai piacon.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Hivatalos: leáll az új Ladák forgalmazása Magyarországon

  • 2020.06.09. at 18:59
    Permalink

    Az volt a legnagyobb gond, hogy gyakorlatilag egy – félig – értelmes modelljük volt, a Vesta (Niva felejtős). Ráadásul az is csak egyfajta motorral volt kapható. Úgy látszik, hogy a Renaultnak elég az orosz piac. Magyarország sokat nem oszt, nem szoroz az autópiacon. Ha a Renault legalább a volt szocialista országokat célozta volna meg, akkor beleteszik az ezres turbo benzines motort, a drágábbakba az 1.33-mast, plusz megjelenik 1.5 DCi-vel és máris bőven jó lesz. De úgy látszik nem akarták. A Vesta Cross egyébként külsőre tetszetős, bármelyik Dacianál jobban néz ki. A munkahelyemtől nem messze mindig parkol egy, minden reggel látom. Az is baj, hogy nem hozták a beígért X-Ray-t és még 2-3 típus kellett volna. Szóval sok volt itt a baj sajnos.

      • 2020.06.09. at 21:44
        Permalink

        Szerintem abban lett volna potenciál, ha megcélozzák Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot, Lengyelországot, Romániát, és a jugoszláv utódállamokat. Sőt….. talán van a Ladának annyi „egzotikuma”, hogy egy-két nyugati államban is sikeres lehetett volna. Kellett volna több modell, többféle (modernebb) motorral. Kicsit jobb marketing. Ehhez nyilván először pénz kellett volna, amivel most nem áll jól a Renault. Ha a Daciaval meg tudták csinálni, akkor a Ladával is meg tudták volna……. Ha ez a cél, de ezek szerint nem ez. A Lada név sokszorosan jobban cseng, mint a Dacia, ami Hofi szerint csak bedögleni és lerohadni tud(ott). És a Vesta Cross tényleg jó volt, az X-Ray is jó lett volna. Sajnálom!

        • 2020.06.10. at 08:06
          Permalink

          Először is, a Lada pont ezt tette. Bepróbálkoztak pár országban ahol reménykedhettek a nosztalgia faktorban.
          Nehéz egy ennyire rossz terméket jól marketingelni. Ha elküldöd tesztutakra akkor tele lesz a sajtó olyan cikkekkel mint amit így csak ritkán olvashattál.

          A Dacia és a Lada közt a fő különbésg, hogy előbbi az EU tagja, így versenyeznie kell, vagy meghal. A Logan pedig úgy lett egy olcsó autó, hogy az EU-ban minimálisan elvárható tudást (emisszió, biztonság) teljesítette.

          A Lada viszont a hazai piacból él ahol így is úgy is elvergődik. Ha viszont a Renault pénzt tenne bele, drágulnának a kocsik (miközben ott vannak az ázsiai márkák már a nyakukon igényesebb modellekkel), ráadásul egy olyan piacon ahol bármikor bukhatják a céget a zűrös korrupt politikai viszonyok miatt.

          Szóval ennél többet szerintem nem lehetett volna kihozni ebből…

  • 2020.06.10. at 09:47
    Permalink

    Azok az „autók”, amik teljesítik az emissziós normákat, már jó tíz éve nem autók, az én szememben.
    Túlkomplikált szarok, amiket sokszor a márkaszervizek sem tudnak megjavítani, méregdrágán sem.
    Kívül csili-vili, meg felesleges elektromos extrák tömege, amit egy átlag felhasználó kezelni nem tud. A lényeges részek (motor, váltó, kuplung stb. meg úgy vannak tervezve, hogy ne legyenek tartósak. Ha Lada, akkor 2101-2109. A Niva jó terepjáró, de én az olyan helyekre gyalog járok inkább, ahova kellene. Az ún. crossover kultuszról meg annyi a véleményem: dagadt embereknek dagadt autót!

    • 2020.06.10. at 11:51
      Permalink

      Ennyi baromságot nehéz egy kommentben összehordani. Bűzlik a kamunosztalgiától, javaslom olvasd el a TC ide vonatkozó ladás cikkeit (pl Lada világ interjúkkal). Mai szemmel felfoghatatlan stiklikkel, hibákkal, amit mindenki elnézett mert 5 évet várt arra a xarra.

      A mai kuplungok bőven 100.000km felett bírják (pl a 190.000 feletti S40-est eredeti kuplunggal adtam el, nem volt vele gond), mi a 87-es Mitsubishiben valahol 100.000nél cseréltünk, de alapjában véve igaz volt, hogy a legtöbb kocsit nem használták. Egy BAZ megyei vagy szegedi túra olyan volt, mintha most Spanyolországig utaznánk, a Balatonfelvidék pedig már igen nagy cirkusz volt hogy ott alvás is megérte miatta (pálya kb Fehérvárig, és a part mellett végig kellett csorogni Akarattyától). Az emberek nem mentek el csak úgy kirándulni minden második hétvégén, de a családok jelentős részénél nem is volt autó egyáltalán (még polák/trabant sem).

      A Lada után a 87-es Lancer egy felfoghatalanul jó autó volt, de igazából azóta 2-3 nagyon komoly generációváltás volt ami mind alapvető ugrás volt, és ha ezzel baja lett volna az embereknek, akkor egyszerűen nem veszik meg a terméket (nem egy márka dőlt ki vagy távozott dicstelenül, prémiummárkáktól (csak pár példa, Saab, Rover, Infiniti) olcsókig (vgyis inkább a xar gyártókig, pl kínai márkák (Shuanhuan, Great Wall), vagy épp most a Lada) ).

      Ha annyira gerjedsz rá, ott a Logan neked. Egyszerű, olcsó fapados és igénytelen, a szó rossz és jó értelmében (a kommentedet elnézve neked ez inkább csak jó értelmében). Ha meg túl kicsi lenne ott a Lodgy aminél tágasabb (és kilóra olcsóbb) autó nem létezik.

Vélemény, hozzászólás?