Leáll a Ladák forgalmazása Magyarországon, az AutoVAZ nem gyárt több autót európai szabvány szerint
A múlt hét végén híresztelt információkat most a Lada hazai képviselete is megerősítette, melynek legfontosabb részlete, hogy az új Ladák forgalmazása leáll Magyarországon. A LADA Hungary Kft. sajtóközleményében úgy fogalmaz, hogy határozatlan ideig felfüggeszti a forgalmazást, de a Renault-Nissan Alliance tulajdonába tartozó AutoVAZ már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak, így meglehetősen kicsi az esély arra, hogy a Duna Autó Csoporthoz tartozó LADA Hungary valaha is újra tudja indítani az értékesítést.
A LADA Hungary 2015 óta közel 4000 darab új Ladát adott el itthon
A készleten lévő autók még elérhetőek, valamint alkatrész ellátást és szervizt is fog biztosítani a LADA Hungary a forgalmazás leállítása után is. Az új Ladák és a még mindig gyártásban lévő, némileg modernizált
Niva 4X4 forgalmazását 2015-ben kezdhette meg a LADA Hungary kft., az ötajtós és kombi
Kalina, az ötajtós és szedán
Granta mellett a modernebb
Vesta,
Vesta Kombi és
Vesta Cross modellek voltak elérhetőek, valamint
a klasszikus 4X4, melynek
az ötajtós verziója is kapható volt a hazai piacon.
4X4, Kalina, Granta, Vesta, Vesta Kombi és Vesta Cross modellek voltak kaphatóak, a szerviz és alkatrészellátás marad
Az volt a legnagyobb gond, hogy gyakorlatilag egy – félig – értelmes modelljük volt, a Vesta (Niva felejtős). Ráadásul az is csak egyfajta motorral volt kapható. Úgy látszik, hogy a Renaultnak elég az orosz piac. Magyarország sokat nem oszt, nem szoroz az autópiacon. Ha a Renault legalább a volt szocialista országokat célozta volna meg, akkor beleteszik az ezres turbo benzines motort, a drágábbakba az 1.33-mast, plusz megjelenik 1.5 DCi-vel és máris bőven jó lesz. De úgy látszik nem akarták. A Vesta Cross egyébként külsőre tetszetős, bármelyik Dacianál jobban néz ki. A munkahelyemtől nem messze mindig parkol egy, minden reggel látom. Az is baj, hogy nem hozták a beígért X-Ray-t és még 2-3 típus kellett volna. Szóval sok volt itt a baj sajnos.
Dél-Amerikában is jelen van a Lada – legalábbis Kolumbiában biztosan -, és az UAZ is…
Szerintem abban lett volna potenciál, ha megcélozzák Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot, Lengyelországot, Romániát, és a jugoszláv utódállamokat. Sőt….. talán van a Ladának annyi „egzotikuma”, hogy egy-két nyugati államban is sikeres lehetett volna. Kellett volna több modell, többféle (modernebb) motorral. Kicsit jobb marketing. Ehhez nyilván először pénz kellett volna, amivel most nem áll jól a Renault. Ha a Daciaval meg tudták csinálni, akkor a Ladával is meg tudták volna……. Ha ez a cél, de ezek szerint nem ez. A Lada név sokszorosan jobban cseng, mint a Dacia, ami Hofi szerint csak bedögleni és lerohadni tud(ott). És a Vesta Cross tényleg jó volt, az X-Ray is jó lett volna. Sajnálom!
Először is, a Lada pont ezt tette. Bepróbálkoztak pár országban ahol reménykedhettek a nosztalgia faktorban.
Nehéz egy ennyire rossz terméket jól marketingelni. Ha elküldöd tesztutakra akkor tele lesz a sajtó olyan cikkekkel mint amit így csak ritkán olvashattál.
A Dacia és a Lada közt a fő különbésg, hogy előbbi az EU tagja, így versenyeznie kell, vagy meghal. A Logan pedig úgy lett egy olcsó autó, hogy az EU-ban minimálisan elvárható tudást (emisszió, biztonság) teljesítette.
A Lada viszont a hazai piacból él ahol így is úgy is elvergődik. Ha viszont a Renault pénzt tenne bele, drágulnának a kocsik (miközben ott vannak az ázsiai márkák már a nyakukon igényesebb modellekkel), ráadásul egy olyan piacon ahol bármikor bukhatják a céget a zűrös korrupt politikai viszonyok miatt.
Szóval ennél többet szerintem nem lehetett volna kihozni ebből…
Én csak annyit mondok, az elején megmondtam, hogy ez lesz. Egyáltalán nem vagyok meglepve.
Azok az „autók”, amik teljesítik az emissziós normákat, már jó tíz éve nem autók, az én szememben.
Túlkomplikált szarok, amiket sokszor a márkaszervizek sem tudnak megjavítani, méregdrágán sem.
Kívül csili-vili, meg felesleges elektromos extrák tömege, amit egy átlag felhasználó kezelni nem tud. A lényeges részek (motor, váltó, kuplung stb. meg úgy vannak tervezve, hogy ne legyenek tartósak. Ha Lada, akkor 2101-2109. A Niva jó terepjáró, de én az olyan helyekre gyalog járok inkább, ahova kellene. Az ún. crossover kultuszról meg annyi a véleményem: dagadt embereknek dagadt autót!
Ennyi baromságot nehéz egy kommentben összehordani. Bűzlik a kamunosztalgiától, javaslom olvasd el a TC ide vonatkozó ladás cikkeit (pl Lada világ interjúkkal). Mai szemmel felfoghatatlan stiklikkel, hibákkal, amit mindenki elnézett mert 5 évet várt arra a xarra.
A mai kuplungok bőven 100.000km felett bírják (pl a 190.000 feletti S40-est eredeti kuplunggal adtam el, nem volt vele gond), mi a 87-es Mitsubishiben valahol 100.000nél cseréltünk, de alapjában véve igaz volt, hogy a legtöbb kocsit nem használták. Egy BAZ megyei vagy szegedi túra olyan volt, mintha most Spanyolországig utaznánk, a Balatonfelvidék pedig már igen nagy cirkusz volt hogy ott alvás is megérte miatta (pálya kb Fehérvárig, és a part mellett végig kellett csorogni Akarattyától). Az emberek nem mentek el csak úgy kirándulni minden második hétvégén, de a családok jelentős részénél nem is volt autó egyáltalán (még polák/trabant sem).
A Lada után a 87-es Lancer egy felfoghatalanul jó autó volt, de igazából azóta 2-3 nagyon komoly generációváltás volt ami mind alapvető ugrás volt, és ha ezzel baja lett volna az embereknek, akkor egyszerűen nem veszik meg a terméket (nem egy márka dőlt ki vagy távozott dicstelenül, prémiummárkáktól (csak pár példa, Saab, Rover, Infiniti) olcsókig (vgyis inkább a xar gyártókig, pl kínai márkák (Shuanhuan, Great Wall), vagy épp most a Lada) ).
Ha annyira gerjedsz rá, ott a Logan neked. Egyszerű, olcsó fapados és igénytelen, a szó rossz és jó értelmében (a kommentedet elnézve neked ez inkább csak jó értelmében). Ha meg túl kicsi lenne ott a Lodgy aminél tágasabb (és kilóra olcsóbb) autó nem létezik.