Hivatalos képeken az új Audi A6
Genfben tapintható, már most látható: az új Audi A6
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formájával a nagytesó A8-ast idézi, 48 V-os hibridrendszerrel is érkezik az új Audi A6, ami közönségpremierjét természetesen a Genfi Autószalonon tartja.
Az utolsó Audi 100-as alapjain, lényegében egy ráncfelvarrással debütált 1994-ben az első Audi A6, idén pedig már az ötödik teljesen új kiadás debütál, 2010 ősze, azaz a 2011-es modellév óta van velünk a most kifutó C7 gyári kódot viselő negyedik generáció, aminél csak alig nagyobb a friss C8-as. 4939 mm-ével rövidebb, mint egy Opel Insignia Sports Tourer, helykínálatával azonban igazi nagyautónak mondják, csomagtere 530 literes. Mármint a most bemutatkozó szedánnak, a kombi (Avant) érkezése őszre várható.
A forma pont olyan, amilyet az A8 után várhattunk:
határozott vonalakkal rajzolt, mégis kecses.
A szűkre húzott fényszórók alapáron LED, opcióként LED-Mátrix, még több pénzért HD LED-Mátrix technikásak. Az autó legtöbbet nőtt eleme talán a hűtőmaszk. Utóbbi szélessége 20 centiméterrel gyarapodott, gyakorlatilag kitölti az autó orrát. A maszkban két radar is látható, de ennél is több szerepelhet, felszereltségtől függően összesen 5 radar, 5 kamera, 12 ultrahangos szenzor és lézerszekenner szolgálhatja a különféle sofőrsegéd-rendszereket, amelyek az okostelefonról irányítható parkolásig bezárólag gyakorlatilag kivétel nélkül elérhetők.Hátul is teljesen újak a kor divatja szerint selyemfényű fém(es) csíkkal összekötött és LED technikás lámpák, az utastér pedig még a külsőnél is jobban emlékeztet az A8-aséra. A műszerblokk egy 12,3 colos kijelző, s a középkonzolon is két nagyméretű kijelzőről vezérelhető a hifi, valamint a klíma. Hajtásláncok tekintetében forradalmat hoz az A6, mindegyik verzió alapból mild-hybrid, azaz lítium-ion akkumulátort és egy 16 lóerős önindító/generátor egységet adó, ami szíjhajtással képes vinni is az autót, így 55-160 km/órás tempó között vitorlázhatunk az új A6-tal, a stop-start pedig már 22 km/órás tempó alatt megállítja a motort, ugyanis az indítás van olyan gyors, hogy az ilyen tempónál már elég legyen.
Maguk a belső égésű motorok természetesen kivétel nélkül turbósak és közvetlen befecskendezésűek. Az egyetlen benzines kezdetben a 3.0 TFSI lesz, ez a V6-os motor 340 lóerőt és 5,1 másodperces 100 km/órára gyorsítást ad. A belépő gázolajos 2,0 literes négyhengeres, de már az is 204 lóerős, 400 Nm nyomatékú (ez 40 TDI névre hallgat). A 45 TDI már 3,0 literes V6-os (231 LE, 500 Nm), míg az 50 TDI utóbbi blokk 286 lóerős, 620 Nm nyomatékú változata. Nyolc fokozatú az automata váltó; sport (önzáró) differenciálmű, összkerékhajtás és összkerékkormányzás, légrugózás itt is elérhető (egyebek mellett), a helykínálat pedig a fotók szerint szerénynek semmiképp sem mondható. Az élőben a jövő héten nyíló Genfi Autószalonon debütáló új A6 Németországban is csak júniustól lesz kapható, egyelőre az 50 TDI quattro csúcsverzió árát közölte a gyártó, érte 58 050 eurót (~18 millió forint) kell majd letenni opciós extrák nélkül. Egy azonos tudású A8-hoz mérten persze így is "olcsó" lesz a kevésbé hivalkodó A6.