Hivatalos: Július hetedikén készül el a világ utolsó Fiestája

47 év és nyolc generáció után búcsúzik az itthon is közkedvelt Ford Fiesta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford az egyik legikonikusabb modelljétől vesz végső búcsút a napokban, ezzel egy közel fél évszázados történetet zár le az amerikai márka.

Július hetedikén gördül le a világ utolsó Ford Fiestája a szalagról - tudta meg az Autocar. Az utolsó két Fiestát pedig biztosan nem láthatjuk majd a hétköznapokban ugyanis azokat megtartja magának a Ford. Az egyiket a németországi Kölnbe, míg a másikat a brit örökségvédelmi flottához helyezik el ezzel is hangsúlyozva hogy a leköszönő modell igenis történelmi jelentőséggel bír.
Hirdetés
A gyártás megszüntetését még tavaly jelentették be, az történet pedig akár az egész modern autóiparra szimbolikusan ráhúzható. A Fordnak szüksége van a gyártókapacitásra, a Fiesta helyét pedig az elektromos Ford Explorer SUV fogja átvenni - nyilatkozta Martin Sander még 2022 decemberében. Ugyanebben az interjúban azt is elmondta a Ford fejese, hogy a cologne-i gyárat ahol korábban a Fiesta is készült átalakítják és kizárólag elektromos modelleket gyártanak itt a jövőben. Ezzel együtt a németországi gyár lett az amerikaiak első karbonsemleges termelőüzeme.
Hirdetés
A Ford modellpalettája az elmúlt években jelentősen átalakult ennek pedig nem csak a Fiesta esett áldozatául. Idén gördült le az utolsó S-Max és Galaxy is a gyártósorokról, a másik népszerű ferde hátú, a Focus gyártása pedig 2025-ben ér véget. 2030-ban pedig már kár is lesz keresni a belsőégésű motorral szerelt autókat a Ford palettáján ugyanis a következő évtizedben már csak és kizárólag elektromos autókat értékesítenek majd Európa szerte, így itthon is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.07.02. at 19:12
    Permalink

    Nos, az utolsó generációs Fiestát mindennek mondanám, csak ikonikusnak nem. Nagyon semmilyen lett, az előző sokkal fainabb autó kívül-belül. Az mondjuk egy más kérdés, hogy valószínűleg azért lett ilyen, mert már elve nem érdekelte a Fordot ez a piac és akkor még úgy gondolták, hogy a dél-amerikai Ka+-al együtt majd két béna kacsa kiadja egy jól megkonstruált modell népszerűségét, de nagyon tévúton jártak.
    Persze rendben, hogy ezt úgy kell érteni, hogy mint név volt ikonikus a Fiesta, de azért ebbe is bele lehet kötni – az első kétségkívül időben jött, “csak” pár évvel a Golf és Renault 5 után, de alapvetően mindig volt sokkal jobb B-kategóriás autó nála a piacon. A ’80-as években hol volt a Fiesta a Peugeot 205-höz vagy Honda Civichez képest? Nem egy kávéházban, az biztos.
    De talán épp az ötös Fiesta volt a mélypont – hiába volt jelentős előrelépés az elődjéhez viszonyítva, ha a konkurencia még nagyobbat ugrott – azt a kocsit a Fiat Grande Puntóval egy frissítési cikluson belül mutatták be és úgy néz ki, mint ha 2 év helyett 12 év lenne a két típus között. Ráadásul csak tetézte a Fiesta helyzetét, hogy a Ford mindig nagyon kimérten adagolta a technikai frissítéseket – hiába volt jó vezetni a csúcs verziókat, ha lentebb a motorválaszték rendre tele volt elavult őskövületekkel.
    Szóval az eladott autók számát tekintve lehet, hogy fontos modell volt a Fiesta, de ebből a fél évszázados útból legfeljebb csak pár modellévben volt korszakos jármű. Ráadásul azt se lehetne mondani, hogy olyan nagyon hiányozni fog a piacról, a Stellantis pl. felismerte, hogy komoly frissítés nélkül neki is dobnia kéne a Corsa nevet, így pl. az az Opel olcsóbban egy jobb autó, mint a Fiesta – de ott van az új Yaris, Fabia, meg i20 is. A “férgese” hullott ki, nem a java, bár Puma néven tulajdonképpen ugyanezt a Fiesta generációt még gyártják pár évig, de már annak is esnek az eladásai, szóval a román gyárban is aggódhatnak, hogy elektromos Fordokat, teherautókat vagy semmit nem szerelnek össze a jövőben.

Vélemény, hozzászólás?