A BMW jövőjének hírnöke az iX, de technológiája mellett az ára is meghatározza majd az eladásait
A BMW iX-szel a tervezők célja egyértelmű volt: újraértelmezni az osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkategóriát. A cég új, moduláris, széles tartományban alkalmazható platformjára épül, így műszaki téren is a jövő hírnöke, de a környezetvédelem sem szorul háttérbe. Minden részlete fenntarthatósági szempontokra figyelve készült, a nyersanyagok kitermelésétől kezdve, a gyártás során felhasznált megújuló energián át, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. Ennek eredménye, hogy a BMW iX xDrive40 globális felmelegedésre gyakorolt hatása 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt SAV modellé az első 200 000 kilométer megtétele alatt.
[BANNER type="1"]
Az 500 lóerős iX xDrive50 mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik és kevesebb mint 5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Ehhez WLTP szerint 600 kilométeres hatótáv jár. A 300 lóerős kistestvér xDrive40 valamivel több mint 6 másodperc alatt teljesíti a nulla-százat és 400 kilométeres WLTP szerinti hatótávot ígér. Ha további technikai információkra lennél kíváncsi,
egy korábbi cikkünkben[/url] már beszámoltunk az autó részleteiről. Ez a két iX a közeli jövő új BMW arculatának első, iránymutató hírnöke. Ezt azért fontos ismételgetni, mert állításuk szerint a bajorok így értelmezik újra a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. Ez az új irány a formanyelven is látszik, amelyet az utastérből kifelé haladva rajzoltak és terveztek meg. Hogy sikerült-e elérni a vágyott kompromisszummentességet? Majd ha itt lesz nálunk teszten, akkor megnézzük.
Az új formanyelv látványosan friss, mégis egyértelműen BMW - hogy tetszik-e majd a rajongóknak, az már egy másik kérdés
Az árakra visszatérve a BMW iX xDrive40 indulóára bruttó 27 990 000 forint, a BMW iX xDrive50 indulóára pedig bruttó 33 990 000 forint. Nem megrázó összegek, ha például egy hasonló kaliberű X5 árából indulunk ki. A rendelés már lehetséges, az első autókat pedig várhatóan 2021 legvégén vehetik majd át az ügyfelek.
Valaha a BMW-k a legszebb autók közé tartoztak. Lassan már a legrondább kategóriában kötnek ki. 🙁
A karakteres és szép nem feltétlenül kell, hogy kizárja egymást.