A BMW jövőjének hírnöke az iX, de technológiája mellett az ára is meghatározza majd az eladásait
A BMW iX-szel a tervezők célja egyértelmű volt: újraértelmezni az osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkategóriát. A cég új, moduláris, széles tartományban alkalmazható platformjára épül, így műszaki téren is a jövő hírnöke, de a környezetvédelem sem szorul háttérbe. Minden részlete fenntarthatósági szempontokra figyelve készült, a nyersanyagok kitermelésétől kezdve, a gyártás során felhasznált megújuló energián át, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. Ennek eredménye, hogy a BMW iX xDrive40 globális felmelegedésre gyakorolt hatása 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt SAV modellé az első 200 000 kilométer megtétele alatt.
Az 500 lóerős iX xDrive50 mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik és kevesebb mint 5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Ehhez WLTP szerint 600 kilométeres hatótáv jár. A 300 lóerős kistestvér xDrive40 valamivel több mint 6 másodperc alatt teljesíti a nulla-százat és 400 kilométeres WLTP szerinti hatótávot ígér. Ha további technikai információkra lennél kíváncsi,
egy korábbi cikkünkben[/url] már beszámoltunk az autó részleteiről. Ez a két iX a közeli jövő új BMW arculatának első, iránymutató hírnöke. Ezt azért fontos ismételgetni, mert állításuk szerint a bajorok így értelmezik újra a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. Ez az új irány a formanyelven is látszik, amelyet az utastérből kifelé haladva rajzoltak és terveztek meg. Hogy sikerült-e elérni a vágyott kompromisszummentességet? Majd ha itt lesz nálunk teszten, akkor megnézzük.
Az új formanyelv látványosan friss, mégis egyértelműen BMW - hogy tetszik-e majd a rajongóknak, az már egy másik kérdés
Az árakra visszatérve a BMW iX xDrive40 indulóára bruttó 27 990 000 forint, a BMW iX xDrive50 indulóára pedig bruttó 33 990 000 forint. Nem megrázó összegek, ha például egy hasonló kaliberű X5 árából indulunk ki. A rendelés már lehetséges, az első autókat pedig várhatóan 2021 legvégén vehetik majd át az ügyfelek.
Valaha a BMW-k a legszebb autók közé tartoztak. Lassan már a legrondább kategóriában kötnek ki. 🙁
A karakteres és szép nem feltétlenül kell, hogy kizárja egymást.