Hivatalos fotókon az Audi Q7

Megjelentek az első gyári képek az Audi Q7-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hivatalos fotókat tettek közzé a várva várt második generációs Q7 szabadidő-autóról.


Pontosan úgy néz ki, amilyennek vártuk. Az Audi zászlóshajó SUV-ja megszabadult korábbi vaskos vonalaitól, összességében azonban nem sokat változott az autó. Az utasteret átláthatóbbá tették, amely részben az Audi TT és Volkswagen Passat stílusjegyeit hordozza. Ennek némileg ellentmond a műszerfal középén, nem túl dizájnosan elhelyezett kijelző, az utasoldalon is végigfutó szellőzőrostélyok viszont egyértelműen a Passat B8-ra emlékeztetnek. Az MLB Evo építési platformnak köszönhetően a 3.0 literes TDI motorral szerelt autó elődjéhez képest 325 kg-mal lett könnyebb. Ezzel 26 százalékkal hatékonyabbá vált az új Q7. A korábbi xenon és LED mellett újdonságként mátrix LED-es fényszórókat is rendelhetünk a nagy SUV-hoz.
Hirdetés
A korábbi kiadáshoz képest a Q7 37 mm-rel rövidebb, 15 mm-rel keskenyebb lett, míg magassága nem változott, légellenállási együtthatója 0,32. Annak ellenére, hogy kívülről kicsit összement, belül tágasabb lett az autó. Az első és második üléssor közötti hely 21 mm-rel nőtt, az első fejtér 41, a hátsó pedig 23 mm-rel lett magasabb. Az utastérben a legújabb MMI rendszer és egy nagyobb touchpad várja az utasokat. Néhány gombot megszüntettek a mérnökök, ezzel átláthatóbbá vált a kezelés. Az autóba Google Android és Apple Auto CarPlay támogatás is beépítésre került. A zászlóshajó SUV-hoz elérhető lesz Bose hangrendszer 3D hanggal vagy a drágább Bang & Olufsen Advanced audiorendszer szintén 3D-s hangzással, 23 hangszóróval és 1920 wattos teljesítménnyel.

A motorpalettát hat- és nyolchengeres erőforrások alkotják. A 3,0 literes TDI gázolajos 272 lóerős, 600 Nm nyomatékkal. Ezzel a Q7 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége eléri a 234 km/órát, vegyes fogyasztása pedig mindössze 5,7 l/100 km. Kisebb dízel később lesz elérhető 218 lóerővel és 500 Nm forgatónyomatékkal. Benzines fronton a 3,0 literes TFSI 333 lóerőt és 440 Nm nyomatékot teljesít. Utóbbi 6,1 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, vegyes használatban pedig 7,7 liter benzinnel éri majd be 100 kilométeren. Ázsiai és amerikai piacokon elérhető lesz egy 252 lóerős 2.0 TFSI változat is.

A legnagyobb újdonság az e-tron plug-in hibrid Q7 érkezése, melynek kombinált teljesítménye 373 lóerő és 700 Nm. A dízel hibrid Audi ezzel a hajtáslánccal 1,7/100 km fogyasztással is beéri. Tisztán elektromos üzemben 56 km-t lehet vele megtenni. Az e-tronban egy 3 literes 258 lóerős TDI dízel és egy 94 kW-os villanymotor dolgozik majd. A 8 sebességes tiptonic sebességváltóval szerelt Q7 e-tron 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége eléri a 225 km/órát. Az új Q7-es jövő januárban debütál a nagyközönség előtt, a piaci megjelenés 2015 első harmadára tehető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?