Egyre több Mazda SUV érkezik? Ha lesznek olyan jók, mint az elődeik, akkor jöhetnek!
A
SUV-szegmens növekvő igényeinek megfelelve a Mazda Európában és a tengeren túl is nagyobb megemelt hasmagasságú termékválasztékkal készül, mindezt úgy akarják elérni, hogy sem a környezetvédelmi célok, sem pedig a Mazdákra jellemző vezetési élmény területén nem kötnek kompromisszumot. Európában a Mazda CX-60 és a Mazda CX-80 lesz a nagy sláger, ezek a tervek szerint közép és hosszú távon fognak hozzájárulni a cég növekedéséhez.
Az európai bemutatáskor a két üléssoros CX-60 és a három üléssoros, így a nagycsaládos támogatásra is pályázó CX-80 is plug-in hybrid változatban lesz elérhető: egy soros négyhengeres és egy elektromos motor teljesítményét élvezhetik akár külön-külön, akár együtt a vásárlók. A soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotort és a Skyactiv-D dízelmotort sem vetik el, bár az új generációs változataikat 48 voltos mild hybrid rendszer egészíti majd ki. Mindezek mellett 2022 első felében piacra lép a Mazda első, teljesen elektromos autójának, az MX-30-nak egy alternatív, hatótávnövelő motorgenerátoros változata is, mellyel együtt a legendás Wankel-motor is visszatér, ez a technológia fogja ugyanis segíteni az elektromos hajtásláncot.
Íme a Mazda MX-30: már nem számít újdonságnak, hogy ebben térhet vissza a sokak által imádott bolygódugattyús motor
A fentieken kívül az Egyesült Államokban és más, nem európai piacokon megjelenik az új CX-70 és CX-90 is. Ezek szélesebb karosszériával és tágasabb utastérrel készülnek, hogy jobban megfeleljenek az ottani igényeknek. Érdekes, hogy a kisebb padlólemezre épített, az európai modelleknél is szűkösebb CX-50 is oda készül. 2025-től viszont egy teljesen új korszak köszönt be minden piacon a cég életében: a Mazda új termékek sorával jelentkezik majd a kizárólag villanyautók számára kifejlesztett padlólemezén, hogy teljesíteni tudják környezetvédelmi vállalásukat, azaz 2030-ig az összes Mazdát bizonyos szintig villanyosítsák.