A Citroën jövőre beszáll a WTCC-be, első számú pilótája a kilencszeres ralivilágbajnok, pályán sem épp kezdő zseni, az akkor már épp 40 éves Sébastien Loeb lesz
A Citroën bejelentette, hogy 2014-től indul a túraautó-világbajnoki sorozatban (WTCC), s első számú versenyzője Sébastien Loeb lesz. Az a Loeb, aki zsinórban 9 vb-címével minden idők messze legeredményesebb ralipilótája, s aki zárt pályán, navigátor nélkül is bizonyította már kvalitásait. Azt azért kíváncsian várjuk, hogy megy majd neki a lökdösődés, a támadás és a védekezés WTCC-módra. És milyen jó lesz Michelisz Norbi ellen (és remélhetőleg a zengős Honda mögött) látni, bár a jelenleg épp egy Peugeot-val a
Pikes Peak-rekordra törő ex-tornász sietett leszögezni: egy nap ő bizony a túraautós trónt is el szeretné foglalni.
A Citroën versenygépe vélhetően a DS4-ből készül, más(od)ik pilótájáról még nincs hír. A háttérben az autót már nyilván gőzerővel fejlesztik, s ha igaz, a WRC-ből sem szállnak ki, legfeljebb a gyári csapatot megszüntetve ügyfélprogramra állnak át, mint Fordék.
A WTCC-ben jövőre már nem 300, hanem 320-330 lóerős, de persze ugyanúgy 4 hengeres, 1,6 literes turbómotorokat fognak használni. Mint a WRC-ben is. A világbajnoki címvédő raliautó DS3-as, a 2014-es pályagép vélhetően DS4-es lesz
Közben ismét felerősödtek olyan pletykák, hogy Loeb több ralin is részt vesz még az idén, mert nélküle nagyon rosszul áll a Citroën szénája, s
egyre csúnyább a hátrány az újoncként is taroló Volkswagennel szemben. Elvileg csak hazájában, az októberi Francia ralin indulna tervezetten, de az is lehet, hogy már augusztus elején Finnországban is visszacsücsül a DS3 WRC-be.
Hajrá Loeb!