Vannak dolgok, amik nem változnak, úgy tűnik, hogy a Mazda MX-5 is ilyen marad
A Mazda továbbra is külön utakon jár a villanyosítás terén, míg mások eltüntetik a nagy benzinmotorokat és az élményautókat, addig ők turbó nélküli hathengeres erőforrásokat és egy hátsókerék-hajtásos platformot jelentettek be az utóbbi időben. Természetesen a gyártó híres kétüléses kabriója, az MX-5 sem kérdés, hogy megmarad, a bizonytalanság csak annyi volt, hogy milyen formában. Erre a kérdésre Joachim Kunz, a Mazda termékfejlesztési menedzsere válaszolt az Autocar magazinnak.
"Az MX-5 egy ikon, éppen ezért jelenleg úgy véljük, hogy amíg a Mazda él, addig MX-5 is lesz: ebben a méretben, belsőégésű motorral és hátsókerék-meghajtással.
[BANNER type="1"]
Azt azért később hozzátette, hogy amennyiben nincs más választás, inkább villannyal éljen tovább a modell, minthogy megszűnjön, de emiatt most még biztosan nem kell aggódni. Elárulta ugyanis azt is, hogy a következő generáció még biztosan a megszokott recept lesz, a fejlesztése japánban zajlik, és nem fog osztozni más új Mazdával az alapjain. A megjelenésre viszont még várni kell, 2024 előtt biztosan nem dobják piacra az új generációt. Hozzátette:
"Nekünk az sem baj, ha ez a generáció több mint 10 évet marad a piacon."
Nem meglepő egyébként, hogy a gyártó továbbra is ragaszkodik a hagyományokhoz: tavaly az összes MX-5 modellhez egymás mellett, egyszerre volt szerencsém és egyértelműen kiderült, hogy ez a recept már az első generációnál is azonos volt. Ha érdekel, hogy milyen elődökhöz kell majd felérnie a majdani NE generációnak,
ide kattintva elolvashatod az összehasonlító anyagunkat.
Az összes generáció egy udvaron: vajon a következő MX-5 is büszkén állhat majd be a többi közé?