Hivatalos: befejeződött a VW Polo gyártása Európában!

Pánikra semmi ok, továbbra is készül a Polo, csak épp másik kontinensen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Befejezte a spanyolországi üzemben a Polo kisautó gyártását a Volkswagen Csoport. A megüresedett soron elektromos járművek készülnek. A modell viszont nem tűnik el kínálatból, de innentől egy másik kontinensen gyártják.

40 év után befejezte a Polo gyártását Európában a Volkswagen a spanyolországi Pamplonában - jelentette be a konszern. A tervek szerint két megfizethetőbb elektromos jármű veszi át a kisautó helyét az üzemben, amelyek első példányai 2026-ban gördülhetnek le a szalagról. A VW leszögezte, a Polo továbbra is marad a kínálatban, viszont mostantól a Dél-Afrikában található Kariegából szállítják az öreg kontinensre.
Hirdetés
A bejelentés szerint két elektromos SUV veszi át a Polo helyét. Mindkettő a konszern MEB platformjának rövidített tengelytávú verziójára fog épülni, az Automotive News Europe pedig már azt is tudni véli, hogy a Skoda emblémával gyártott modell az Epiq lesz, míg a Volkswagen márkajelzéssel futó az ID2all. Szintén Spanyolországban készülhet a martorelli gyárban a két modell testvére, csak épp Cupra emblémával, amelyet Raval névre kereszteltek. Pamplonában jelenleg a Polo mellett a T-Cross és a Taigo gyártása is zajlik, a közlemény szerint ezek továbbra is maradnak a szalagon, és párhuzamosan gyártják majd az elektromos járművekkel.
Hirdetés
Idén augusztus 31-ig 90 107 Polót értékesített a Volkswagen, ezzel a kisautók szegmensében a 8. legkelendőbbnek számított. 10 éve ilyenkor majdnem a duplája fogyott a típusnak: akkor minden szegmenst figyelembe véve a negyedik legnépszerűbb választás volt Európában. A Dataforce adataiból kiolvasható, hogy ma már inkább a nagyobb járműveket részesítik előnyben a vásárlók: ezt bizonyítja, hogy a T-Roc az összes kategóriát figyelembe véve a harmadik volt, csupán a Dacia Sandero és a Golf tudta megelőzni. Az utolsó Polo Spanyolországban egy 95 lóerős, 1,0 literes TSi motorral felszerelt példány volt ötfokozatú manuális váltóval. Az 1984-es gyártáskezdés óta 8,4 millió darab gördült le a pamplonai üzem szalagjairól. Mostantól a Dél-Afrikai Köztársaságban található Kariegában készül a kisautó, ahol eddig is ezt a típust gyártották a Polo Vivo mellett, amely valamivel olcsóbb, mivel az előző generációs modellre épül. Az afrikai országban utóbbi a legkelendőbb személygépkocsi volt augusztusban.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?