A Jaguar E-Type Zero csak 2 év múlva kerül forgalomba, mégis hatalmas az érdeklődés iránta
Az eredeti Jaguar E-Type Zero koncepció még 2017 szeptemberében került bemutatásra, első bevetésére pedig idén májusban, a brit királyi esküvőn, Harry herceg és Meghan Markle lakodalmán került sor. Az azóta eltelt hónapok során pedig nem csitult az érdeklődés az autó iránt, így a Jaguar megtette a hivatalos bejelentést: 2020 nyarán érkezik az elektromos erőforrás hajtotta Jaugar E-Type Zero.
Nem csak a forma, a tömeg és annak tengelyek közötti elosztása sem változott
„Az E-Type Zero az E-Type hihetetlen örökségét mutatja be a Classic Works szakértelme és munkássága mellett, miközben felhívja a figyelmet a Jaguar Land Rover azon elkötelezettségére, hogy nulla károsanyag-kibocsátású járműveket hozzon létre az üzlet minden területén, beleértve a Classic Works-öt is.” – mondta el a bejelentés kapcsán a Jaguar Land Rover Classic igazgatója, Tim Hanning.
A hosszában beépített benzinmotor helyére elektromos hajtómű és akkumulátor került
Bár bővebb műszaki paramétereket egyelőre nem árultak el, annyit azért meg lehetett tudni, hogy a 40 kWh-os akkumulátor ténylegesen olyan súlyú és nagyjából ugyanolyan méretű is, mint az eredeti verzióban lévő hathengeres benzinmotor. Ráadásul ugyanott kapott helyet, ahol a benzines verzióban található.
Nem csak a hajtáslánc, a beltér is modernizálódott
Ennek köszönhetően a Jaguarnak nem kellett hozzányúlnia a felfüggesztéshez és a fékrendszerhez, így nem változott az autó vezethetősége, kezelése, és a vezetési élmény sem. A tengelyek közötti súlyeloszlás is változatlan, míg a váltó tervezésekor számos elemet felhasználtak a szintén teljesen elektromos
Jaugar I-Pace SUV-ból. Az autó promóciója apropóján pedig még új színben is tündököl.
Ezt a hajtásláncot már jó ideje promózzák, bár személyesen még nem láttam, de Jag-et kisérő (valóban) szakik érdekes dolgokat meséltek Essenben ( http://egzostive.com/2018-techno-classica/ ), pl hogy a Jaguar modellek széles (vagy 40 évet felülelő) spektrumába tudják beszerelni a motor/váltó helyére, és bármikor vissza is tudják alakítani a kocsit eredeti hajtásláncra (megfelelő díjazásért, persze), amit ismerve a JLR Classic szolgáltaltatásait simán el is hiszek nekik. Ők azon három márka (Porsche, Mercedes, Jag) egyike amelyik a legkomolyabban veszik ezt a területet.
„bár személyesen még nem láttam”
Jézusmária atyagatya, ki a fene vagy te? Azon kívül, hogy szánalmasan tudálékos.
Mindössze egy kommentelő, aki látott négy gyári Jaguar standot az elmúlt egy évben, köztük a Jaguar Land Rover Classic önálló standját a Retromobile-on ( http://egzostive.com/retromobile-2018/ ) és a Techno Classicán (lásd kink fentebb).
A JLR Classic mindig készül valami látványos show-elemmel, a standon, és hosszú combú helyi hosztesszek mellett valódi szakikat is hoznak angliából akik hosszasan ecsetelik a kiállított autókat, én rendszerint a legtöbb időt mindig náluk töltöm, mert annyira érdekes dolgokat szoktak mesélni, és kb mindent tudnak a kiállított autókról (a konkrét kiállított példányok restaurálásának történetéről).