Orrmotorral és hátsókerékhajtással készült a Cortina, a Lotus változata 106 lóerős (Forrás: carscoops)
A Ford Cortina 1962-ben jelent meg, nevét az 1956. évi téli olimpiai játékok helyszínéül szolgáló Cortina d'Ampezzo olasz kisvárosról kapta. A lépcsőshátú és kombi karosszériával is elérhető családi autó hamar népszerűvé vált, a legjobban fogyó modell címet is bezsebelte a hetvenes években. A hátsókerékhajtású típusban nem csak a családok látták meg a fantáziát, hanem a Ford versenyzésre is alkalmasnak tartotta. Mivel a Lotusnak abban az időben új motorra volt szüksége, ezért a Ford Cortina 1,5-ös motorjából készítettek egy dupla vezérműtengelyes blokkot, az átalakítás közben a motor furata is nőtt kicsivel, így már 1,6 literes lett. Mivel a Ford a családi modellel a versenypályákon is szeretett volna hódítani, ezért az akkori szabályok szerint 1000 darab homologizációs példányt kellett készíteni a versenyzéshez, így segítségért a Lotushoz fordultak. Colin Chapman, a Lotus alapítója örömmel vállalta a feladatot, így megkezdődhetett a tuningolt Cortinák gyártása. A motor mellett a sebességváltót is lecserélték, változtattak a hátsó felfüggesztésen és a súlycsökkentés jegyében könnyűfém ajtókat, motorházat és csomagtartót kapott a kétajtós Cortina.
Nem éppen „templombajárós” autó, bár itt pont ez adja az értékét (Forrás: carscoops)
A nemrég kalapács alá kerülő példányt sem bevásárlásra használták, hanem a Túraautó-Európa-bajnokságon indult az Alan Mann Racing színeiben, 9 versenyen állt rajthoz, abból 8 esetben az első helyen végzett. A Cortinát ezután promóciós célokra használta a Ford, majd több tulajdonos keze között is megfordult mielőtt elárverezték. A Lotus Cortina első generációjából 3300 példány készült, ezek átlagosan 7 millió forint körüli összegért cserélnek gazdát, ám most valaki ennél jóval mélyebben a zsebébe nyúlt, ugyanis ezért a példányért valaki hajlandó volt 78 millió forintot kifizetni, amely összegért az új autók piacán komoly, bár múlttal még nem rendelkező sportkocsit adnak.
A Cortina legjellegzetesebb részlete a három részre osztott hátsó lámpa, a ralipályákon is népszerű típus volt (Forrás: carscoops)