Ki gondolta volna, hogy egy homokfutó lesz a Lexus következő nagy dobása?
Egyszerűen csak ROV, tehát szabadidős terepjáró jármű (Recreational Off-Highway Vehicle) a neve a Lexus új tanulmányautójának, amivel valószínűleg sokakat megleptek. Hiszen ez nem más, mint egy buggy, ami elég szokatlan egy luxusautókat forgalmazó márkától. Persze ettől függetlenül megpróbálták átmenteni a Lexus jellegzetességeit. Például az ikonikus hűtőmaszk formáját, vagy épp az L-motívumot az első és hátsó fényszórókban. A homokfutó egyébként 3120 mm hosszú, 1725 mm széles, illetve 1800 mm magas, sötétbronz fényezésével pedig igazán látványos.
Egy kicsivel több, mint 3 méter hosszú a ROV
Az utastérben a Tazuna koncepciót követték, ami az
új NX-ben is felbukkant. Egyetlen egyszerű óra található a vezető előtt, amelyről azonnal leolvashatók a legfontosabb információk, miközben nem vonja el a figyelmet a vezetésről. Hogy a luxus se maradjon el, a kormánykerék bőrborítást kapott, szépen formázott váltógombot és saját felfüggesztéssel rendelkező üléseket építettek be, amelyek kisimítják a nagy bukkanókat útközben, továbbá szintetikus bőrrel burkolták őket.
Bőrrel burkolták a kormánykereket
De, miért hangsúlyoztuk fentebb, hogy nem száz százalékosan emissziómentes a hidrogénhajtású járgány? Nos, az tény, hogy hidrogént használ a hajtáshoz, de ez nem egy üzemanyagcellás rendszer, hanem belsőégésű motor termeli a lóerőket. A Lexus ugyanis szeretné megőrizni a terepjárás igazi élményét a jövő alacsony széndioxid-kibocsátású társadalma számára. A terepes élményekhez pedig a benzinesekkel azonos elven működő egyliteres hidrogénmotor szolgál, amely a sűrített hidrogént egy magasnyomású tankból szállítja a motor számára egy közvetlen hidrogén-befecskendező segítségével. Így megmarad a hangélmény is, viszont szükség van némi kenőanyagra, tehát olajra, amiből egy minimális mennyiség azért „elmajszol” a motor.
Belsőégésű motor hajtja, ami hidrogént iszik
„
A Lexus ROV a mi válaszunk a luxusfogyasztók természet iránti növekvő szenvedélyére és kalandvágyára. Koncepcióként ötvözi azt a vágyunkat, hogy életmód-orientált termékeket is fejleszthessünk a karbonsemlegességhez hozzájáruló új technológiákkal kapcsolatos, folyamatban lévő kutatásainknak köszönhetően. Amellett, hogy vezetés szempontjából is egy izgalmas koncepciót kínál, a hidrogénhajtású motorjának köszönhetően közel zéró károsanyag-kibocsátással rendelkezik” – mesélt a koncepcióautóról Spiros Fotinos, a Lexus európai vezetője.
A Lexus szeretné megőrizni a terepezés maximális élményét