2025-ben készülhetnek el az első Kincsem Hyper-GT példányok
Virágkorukat élik manapság a nagyon szerény példányszámban legyártott, limitált szériás autók. A magyar fejlesztésű Kincsem azonban minden eddig elkészült hiperautónál különlegesebb szeretne lenni, ugyanis minden példányt az adott vásárló különleges igényeinek megfelelően alakítanának, így elméletileg nem lesz 2 egyforma Kincsem Hyper-GT. Persze a modell exkluzivitását nem csak ez adja meg; Bak Tibor, a márka alapítója elmondta:
mindössze 54 darabot terveznek legyártani a nem mindennapi sportautóból.
Az 54-es szám az 1870-es években versenyző magyar csodalónak, Kincsemnek állít emléket, aki karrierje során 54 futamon állt a startmezőhöz, és minden esetben elsőként ért célba. Ezt a győzelmi arányt azóta sem sikerült megismételnie senkinek sem.
Az eredeti tervek szerint egy V12-es benzines motort szereltek volna az autóba, de a hatékonyság és a súlycsökkentés érdekében inkább a hidrogént választották üzemanyagnak, és egy teljesen más felépítésű motor fogja mozgatni a Hyper-GT-t, de hogy pontosan milyen, azt egyelőre nem árulta el Bak Tibor. Elmondása szerint a benzines V12-es azért sem integrálható az autóba, mert azzal már szinte lehetetlenség lenne megfelelni az Euro 7-es szabványnak, melyet leghamarabb 2025-ben vezethetnek be. A projekt kapcsán az viszont már biztos, hogy a hidrogénmotor elektromos rásegítést is kap, a legóvatosabb ígéretek szerint a hajtáslánc teljesítménye minimum 500 kW lesz (680 LE).
A fejlesztést egyébként nem csak a Bak Motors AG végzi, ugyanis a teljes elektromos hajtásláncot a McLaren egyik alvállalata készíti, továbbá az autó teljes körű elektronikájáért is a wokingiak felelnek. A jelenlegi információk szerint akár már idén év végére elkészülhet az első prototípus, az első autókat pedig 2025-ben kezdhetik el leszállítani a megrendelőknek. Állítólag 3 millió fontot kérhetnek majd egy Kincsem Hyper-GT-ért, mely mai árfolyamon közel 1,4 milliárd forint. A tervek szerint a hiperautó után érkezhet egy luxus pickup is, valamint egy SUV is, mely a Ferrari hamarosan érkező SUV modelljével kívánja felvenni a versenyt, és a hírek szerint Magyarországon gyártanák.