Lehet, hogy mégsem múlt ki végleg a Lexus GS?
Harminc évvel ezelőtt, 1991-ben mutatta be a Giugiaro által tervezett GS limuzint a Lexus, ami a japán belpiacos zászlóshajójával, a Toyota Crown limuzinnal állt szoros műszaki rokonságban. Ez a rokonság egészen húsz éven át tartott, hiszen a 2011-ben bevezetett, negyedik (és egyelőre utolsó) generációs Lexus GS önálló padlólemezre épült. Ha a Lexus úgy döntene, hogy ismét felveszi kínálatába a GS szedánt, akkor most már a TNGA-L platformra épülhetne, amelyre a második generációs
Toyota Mirai is.
Ha lesz új GS, akkor a TNGA-L platformra épülhet
Az ausztrál Drive magazin bennfentes forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a Crown helyett a Miraira esett a Toyota választása, mint a következő, ötödik generációs Lexus GS műszaki donorja. Az erre vonatkozó technikai információkat azóta törölték az internetről (ami már önmagában is beszédes), ám ha belegondolunk, logikus lépés volna a Toyota részéről a döntés. Az új generációs Toyota Miraiból tízszer annyit készül gyártani a vállalat, mint az elődmodellből, ha pedig rendelkezésére áll megfelelő gyártókapacitás, a darabszámok növelésével lehet a leghatékonyabban csökkenteni a költségeket. Ez mindenképpen kívánatossá teszi egy testvérmodell bevezetését, arról nem is beszélve, hogy egy hidrogén üzemű Lexus a márka és a technológia presztízsét egyaránt erősítené.
A Mirai is a TNGA-L platformra épül, de lehet, hogy az LS lesz az üzemanyagcellás Lexus
Szemfüles újságírók már korábban lefotózták egy üzemanyagcellás Lexus prototípusát, amelyet akkor LS-ként azonosítottak. Elképzelhető természetesen, hogy ez így is marad, tehát az LS zászlóshajó vezetheti be a prémium márka kínálatába a világ leginkább előremutató hajtáslánc-technológiáját, ugyanakkor fontos érvek szólnak amellett, hogy önálló típusként lépjen piacra az első Lexus FCEV.
Tavaly állt le a GS gyártása