Ismét a négyajtós AMG a Nordschleife királya a luxusautók kategóriájában
Mindig vidám az a nap, amikor új körrekord születik a Nürburgring Nordschleifén. A majdnem 21 kilométer hosszú versenypálya számos hullámvölgyön átesett már, volt, amikor a csőd szélén állt a létesítmény fenntartója, és több autógyártó is megemlítette már, hogy nem tartják relevánsnak a pályán elért eredményeket az autók összehasonlításában. Szerencsére nem mindenki gondolja így, a Porsche például rendszeresen presztízskérdést csinál abból, hogy legújabb csúcsgépük körrekordot állítson fel - nekünk, mezei autórajongóknak pedig lehetőséget adnak arra, hogy kedvenc márkánknak szurkolhassunk egy viszonylag kézzel fogható kategóriában, hiszen gyakran utcai autókkal mérettetik össze magukat. Általában persze ezek méregdrága sportkocsik, amiket csak kevesek engedhetnek meg maguknak, de még mindig gyakrabban találkozunk egy-egy Nürburgring-sztárral, mint a speciális versenyautókkal.
Stuttgartban viszont nem csak a Porsche veszi komolyan a Zöld Poklot, hanem a Mercedes is. AMG részlegük most visszakövetelte a trónt a Porsche Panamera Turbo S-től, amivel nyár végén állították be a luxusautók körrekordját 7:29,81-es idővel. Az AMG GT 63 S 4MATIC+ 7:27,8 alatt tette meg a Nordschleife nagy körét, amiben benne van a célegyenes teljes hossza (azaz a rajt és cél ugyanazon a ponton van; szokták még mérni a bő 200 m-es célegyenes nélküli időt is, az 7:23 lett). Természetesen profi időmérő eszközöket használtak, a rekordot független szakemberek is megerősítették, és már a Nürburgring is kitűzte az online dicsőségfalára.
Nem volt egyszerű dolga a Mercedesnek és tesztpilótájának, Demian Schaffertnek (aki nem mellesleg a Panamera előtti rekordot is jegyzi, szintén a négyajtós AMG-vel, csak egy korábbi gyártású modellel). A 2020 szeptemberétől elérhető, a korábbiakhoz képest enyhén módosított AMG GT 63 S-sel nedves és hideg (10 fokos) aszfalton sikerült a rekorddöntés, amiben nagy segítségére volt a kocsi négyliteres, duplaturbós V8-as motorja 639 lóerővel és 900 Nm-es nyomatékkal. Az intelligens összkerékhajtás, az elektromos differenciálzár és a hátsókerék-kormányzás feltehetően szintén hasznos volt, de ezek mind járnak az utcai verzióhoz is. Sőt, igazából csak a kagylóülés és a négypontos biztonsági öv volt az összes módosítás a közúti kivitelhez képest, a megmérettetés során használt Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsok és az aerodinamikai kiegészítők mind elérhetők az opciós listán - félelmetes, hogy egy ilyen teljesítményre képes autót egy egyszerű B kategóriás jogosítvánnyal is lehet használni a közutakon.