Hideg a reggel, nem indul az autó? Ezzel te lehetsz a megmentő!
Fizetett hirdetés
Termékteszt: AXR hordozható indítási segély
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kemény fagyok különösen megdolgoztatják az akkumulátorokat, ha nem indul az autó, külső segítségre van szükség. Akár zsebünkből.
Az akkumulátoros indítássegítők kapcsán legtöbbünkben egy kisebb táskányi berendezés képe dereng. A Kauf-Fertől próbára kapott AXR hordozható indítási segély viszont 123 x 81 x 23 mm méretével vicc nélkül farzsebben is elfér. De miért is lehet rá mostanság gyakorta szükség? Mert az akkumulátorok fagypont alatt drasztikusan veszítenek áramleadási, azaz indítási képességükből. Így aztán egy nem tökéletes akkumulátor mínusz 5 Celsius fok alatt már jó eséllyel nem tud indítani - ezt bizony tapasztalatból mondom. Mi ilyenkor a megoldás? A betolás macerás, illetve a katalizátoros autóknál nem is ajánlott, automata váltó esetén eleve nem játszik, tehát egyéb külső segítségre van szükség.
Egy indítássegítővel ráadásul nem csak a helyzetet menthetjük meg, hogy akkor is indulhassunk, amikor az autó akkumulátorával már nem, hanem még jelentősen ki is tolhatjuk akkumulátorunk élettartamát. Simán lehet ugyanis, hogy még éveket ki tudunk húzni egy olyan akkumulátorral, ami mínusz 10-ben önállóan már nem, csak segítővel képes az indításra. Márpedig számos autó esetén sokkalta drágább egy akkumulátor, mint a nem egész 14 ezer forintos indítássegéd. Itt van például a saját Toyota Priusom, amiben 10 éves korától gyengélkedik a 12V-os akkumulátor, de még mindig nem cseréltem ki. Jó az még ugyanis - nyugtatom magamat én, a fősmucig. Hiszen a gyári (AGM) akku több mint 40 ezer forintba kerül. Én pedig miért vennék mást, ha a gyári immár 12 éve bírja? Az indítássegítővel pedig nincs para. Tavaly karácsonyra meg is ajándékoztam egy szintén kínai, de az ultrakompakt AXR-nél nagyobb példánnyal feleségemet, miután egyszer a gyermekek néhány órányi lámpaégetéssel fullra lemerítették a telepet. Naná, hogy azóta sokáig nem volt rá szükség, illetve egyszer: a legutóbbi kötelező karbantartáskor, amikor a sok egymás utáni indítás (vagy talán inkább bootolás) után egyszer csak nem adott már életet, akkor viszont a szerviz sajátjával kelt életre a Prius. Az indítássegítő tehát nem mondanám, hogy újdonság volt nekem, apró méretével és igényességével mégis gond nélkül megvett engem is az AXR, ami múlt héten kétszer is bizonyított élesben.
Priusom akkuja ugyanis múlt pénteken mondott csütörtököt, két nap reptéren parkolás és a mínusz 6 Celsisus fok már elég volt neki ahhoz, hogy a Prius éltre keltéséhez se legyen benne elég szufla. Az AXR-nek sem volt nehéz indítania. A Prius persze külön állatfaj: 12V-os akkuja csak vezérlést ad az autó elektronikájának, ami aztán a hibridrendszer akkumulátorával (és villanymotorjával) indítja a benzinest. Ennek megfelelően nem is okoz komoly megterhelést az indítássegélynek. A 6800 mAh-ás AXR amúgy 200A indítási áramot, illetve 350A indítási csúcsáramot tud adni. Akkukérdésben jártasabbak rögtön kiolvassák a számokból: dízelmotor indítására nem alkalmas, benzinesből is legfeljebb 2,5 literesig ajánlott.
Hasznos tehát, hogy az indítássegítő töltöttségét sötétben is jól látható LED jelzi, a 4-ből ugyanis legalább kettőnek világítania kell ahhoz, hogy egyáltalán használhassuk. Ha ugyanis túlterheljük (kevéssé töltött állapotban vagy túl nagy motort indítunk vele), akkor az igényes műanyagházba rakott Lítium-polimer telep felpúposodva pukkan meg. Ha viszont szabály szerint használjuk, akkor legalább 1000 ciklusnyi töltést és még több indítást ígér. Igaz, kötve hiszem, hogy ezt bárki ki fogja használni. SOS villanófényre is képes erős fényű LED elemlámpáját, valamint USB-töltését kiaknázva viszont talán el lehet használni. Bármilyen USB-s eszközt táplálhatunk róla, kábel van hozzá micro- és macro-USB véggel, valamint iPhone, iPod és iPad számára is. Praktikus univerzális eszköz. Sok mindenre jó, de a legnagyobb császár kétségtelenül akkor leszünk vele, ha valaki éppen indítási segítséget kér.
nem egy csontra lemerült, zárlatos akksit helyettesít… rásegít, a -20 ban gyengélkedő, de még működő akksinak, hogy a megfelelő indítóáramot kapja a motor… tényleg ilyen nehéz a szöveget értelmezni?
Evvel a zseb kütyüvel vannak fenntartásaim, 2.2-es dízelt, hogy segítene megnézném!Jó, hogy egy kis szuzit beröffent, de nem ez az etalon szerintem.
Én szeretnék itt látni több akkumulátor gyártó termékeinek tesztjét, mit érdemes megvenni Magyarországon!
Személyes tapasztalataim alapján nem túl rózsás a helyzet ezen a téren sem, romlott az akkuk minősége szerintem, nem tartósak (5év legalább)normális használat mellett.Ugye mindig a gyári új akku bírja a legtovább,de akkor még az elektromos hálózat, kábelezés is új, használtam gyári új akkut ami az autóval jött ki használtam 8évig mikorra megadta magát, az azért már jó teljesítmény.Motoromba szintén így volt (Japán akku).
Az utólag vásároltak között volt, hogy 1évet nem bírt, megszakadt a kivezetett pólusnál egyik pillanatról a másikra.A dízel autóknál fokozottabb az akku igénybe vétele, ezért az állapota is fontosabb, persze hosszabb ez a téma,de röviden ennyit.
Engem is komolyan érdekelne a kérdés, hogy a gyakorlatban hogyan lenne ez használva, hol tartaná az ember? A kocsiban nyilván nem, mert a tartós hidegben gondolom ez a rásegítő is kileheli a lelkét. Ha viszont az ember otthon tartja a melegben, akkor hogy indítja be az autót, ha nem otthonról indulna, de lemerült az akksi? Valamint ha sokáig nem használja az ember, akkor mennyi idő alatt merül le?
„ha meg rossz az akku úgyis cserélni kell, kár elodázni.”
Rossz = most éppen túlságosan lemerült, és ezért nem tudja kiizzadni magából a TELJES szükséges indítóáramot?
Ez esetben rajta ne hagyj egy fogyasztót, mert egyből „rossz”, csereérett lesz az akksid!
Ha 11,5V-on 150A kell az önindítódnak, hogy meg tudja forgatni a motort, de a pillanatnyilag legyengült akksid csak 130A-t tud, akkor bizony nem forgatja át. De ha mellécsapunk még 200A-t, akkor simán. Párhuzamos kapcsolás…
„az olcsó bikakábellel csak kattogott esélytelenül.”
Lám-lám! Úgy látszik, a (vastag szigetelés alatt) vékony, de hosszó madzagnak nagy az ellenállása. Kevesebb Amper szalad át rajra, és az is inkább a kábelt melegíti, minthogy az önindítót tekerje rendesen.
„Én a néhány hónapja lemerítettem az akkut, (dízel) és az olcsó bikakábellel csak kattogott esélytelenül. Egy másik akkuval indult csak be. ”
Az a csoda, hogy kattogott, bikakábellel még nem indítottak be 1 autót sem :-DDDD
Ez konkrétan hülyeség a legtöbb autóba ennyiét kapni akkut is, ha meg rossz az akku úgyis cserélni kell, kár elodázni.
A másik érdekesség hogy -6 fokban ha a kocsiba hagyjuk akkor lehet hogy meg sem nyekken, mert a LiIon technologia 0 fok alatt erősebben veszít a kapacitásából mint az ólmos-kénsavas.
Én a néhány hónapja lemerítettem az akkut, (dízel) és az olcsó bikakábellel csak kattogott esélytelenül. Egy másik akkuval indult csak be.
Kíváncsi lennék, hogy a 2,5 diesel Voyageremet hogyan indítaná be.Szerintem meg se nyekkenne vele.
„hagyományos akkumulátorú (és akku elhelyezésű) autónál piros csatlakozóját a pozitív, feketéjét a negatív pólusára közvetlenül is köthetjük.”
Talán szerencsásebb a negatívat az autó egy testpontjára tenni. Egyrészt elesünk egy „akku-testkábel”-nyi ellenállástól. Másrészt elkerüljük a sokak által emlegetett „robbanásveszélyt”. Bevallom, eddig magam is mindig a sarukra kötöttem. Még nem pukkant. De mostanában értettem meg, hogy az akksiból szivárgó (hidrogén és levegő keveredéséből előálló) durranógázt meg tudja gyújtani negatív pólusnál keletkező szikra.
Kérdés a szerzőhöz: elég hosszú egyáltalán a kütyü kábele ahhoz, hogy elérjünk vele egy testpontot?
Köszönjük a cikket és a választ! 🙂
Nekem Ninetec van, 10000mAh-s, 400A indítóáram leadására képes, 1,5x8x13,5 cm … egyébiránt ugyanezt a powerbank szolgáltatást nyújtja, mint az AXR. Csak ajánlani tudom mindenkinek, akinek akár egyszer is volt indítási gondja az akksi lemerülése miatt. Egyszer már egy autót mentettem ki vele a bajból – lehet, azóta is itt állna az ablakom alatt -, és jártam robogóval, aminek az ülése alatt ott lapult a kis okos, mert rosszalkodott az akkumulátor a vasban.
Aztán gyorsan le is vettem, másik autót adtam végül el.
Még nem sikerült eladni a Priust?! Pedig már jó ideje meghirdette ha jól emlékszem.