Hibridnek kiváló – Ford Kuga PHEV
Másolni nem szégyen, ha ilyen jól csinálják – Ford Kuga Vignale PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azzal sosem lehet nagy hibát elkövetni, ha példaként követünk egy már hivatalosan is jól bevált megoldást. A Ford hibrid rendszere kísértetiesen hasonlít a Toyotáéra, ez a Kuga lehető legjobb tulajdonsága.
Az új Kuga formaterve teljesen általános, semmi markáns, semmi megbotránkoztató.
Van némi béna az arányaiban, de az egészére lehet azt mondani, hogy általánosan szép. Nem is fontos valamilyennek lennie, pontosabban de, eladhatónak mindenképp és ebbe most mindenki azt lát bele, amit akar. Jöhetnek a tippek kommentben! Minden irányban nőtt egy picit, a 19 colos felnik sem tűnnek már nagynak alatta, lámpái elöl-hátul lehetnek teljesen ledesek, valamint a tesztautón is látható Vignale csúcsfelszereltségnél kicserélik a hűtőmaszkot.Filigrán a műszerfal, csinosak a vonások, jól néz ki a kormány.
Ágaskodik a multimédia kijelzője, mondhatjuk, hogy ehhez már hozzászokott a szemem, a digitális, automata klímakonzol pedig még kicsit kusza, de használható. A letisztultság és a modern világ jegyében született a tekerős váltókapcsoló, ami ergonómiailag még mindig nem valami jó, legalábbis messze nem annyira, mint az egy síkban mozgó váltókulissza. A digitális műszerfal csinos megoldás, egy jó pont a Fordnak, de csak mert a rápakolható információk mennyisége tisztességes. Hét kis kijelzőt állíthatunk be középre, az ürestől a trip adatokon és a hatékonyságon keresztül az elektromos üzemben való közlekedéshez segítséget nyújtó oktató programig. Csinos, de a dizájn csak színben változik a menetmódoktól függően, navigációt például nem jelenít meg, ami nagy kapufa.A hibrid rendszer összetétele egyébként kísértetiesen hasonlít a Toyotáéra, ami nem véletlen.
Egy ideje már szabad felhasználású a legjobban működő hibrid hajtáslánc, és a Ford legjobb ötlete volt, hogy a leginkább elismert recept alapján főzte ki a sajátját.Bár dinamikusan indul meg, a Kuga PHEV messze nem sportos.
Városi tempóról már csak óvatosan gyorsít, de ez is teljesen a helyén van. A sportosságát nem ez határozza meg, sokkal inkább a kormányzás és a futómű, ezen a két ponton még az elődjéhez képest is jelentős lemaradásban van. Nemhogy kommunikáció, de bármiféle jó érzet nincs a kormányon, ami azt illeti, folyamatosan jár, mintha két befőttes gumi tartaná, amik ide-oda cibálják. Bekapcsolt sávtartónál is, úgy tartja egyébként vérprofin a sávot, hogy közben billeg a kormány a sofőr keze alatt. Nem jó vezetni, vezetni szerető emberként ülni sem jó a kormánya mögött, a Vignale bőrülések az oldaltartás hiányát magassággal kompenzálják, valahogy nincs jól kitalálva. Futóműve leginkább zajcsillapításban és rugózásban jó, az úthibákat ügyesen tünteti el, de elég egy tempósabb kanyar, hogy a nem tartó üléssel együtt örökre elvegye a kedvünket a rendes kanyarodástól. Valahol nincs is ezzel baj, de ment már ez a Fordnak jobban is. Cserébe viszont ott a hibrid hajtás, ami tényleg jó, és lesz belőle összkerékhajtású is.Árak
Tesztmodell alapára
14 270 000 Ft (2020.05.06.)
Tesztautó ára
15 540 000 Ft (2020.05.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2490 cm3
Teljesítmény:
165 kW (224 LE)
Nyomaték:
200 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.20 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4614 mm
Szélesség:
1882 mm
Magasság:
1678 mm
Saját tömeg:
1775 kg
Össztömeg:
2320 kg
Terhelhetőség:
545 kg
Tengelytáv:
2710 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
411 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
2490 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm
Teljesítmény:
165 kW (224 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.20 s
CO2-kibocsátás:
26 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3,7 l/100km