Kívülről nem látszik, hogy hibrid üzemű a Chevrolet Malibu ECO
Hétköznapi elnevezésével a Chevrolet Malibu ECO elsősorban azokat a vásárlókat akarja megszólítani, akik ódzkodnak a benzin-elektromos technológiától, vagy elegük van már abból a felhajtásból, ami a hibridek körül jó ideje zajlik az Egyesült Államokban. Ezek a vevők nem akarnak a zöld mozgalom zászlóvivői lenni, nem akarnak felhajtást, csupán egy átlagos, ám rendkívül takarékos autót. Ez a modell mindkét kívánalomnak megfelel, legalábbis észak-amerikai mércével, hiszen a 4,8 méter hosszú szedán Európában bizony kilógna a középmezőnyből. A típus egyébként normál változatban is vadonatúj, idén mutatták be, mégpedig az USA-ban és Kínában egyszerre, jövőre pedig hat kontinens száz országában kezdik meg a forgalmazását - a Malibu igazi világautó lesz.
Jellegzetes, Chevrolet modellekre jellemző belvilág
Hibrid autóból nem hiányozhat egy ilyen színes ábrás kijelző
A globális sikerhez persze versenyképes ár is kell, ezért a Malibu nem a bonyolult, teljes hibrid technológiát választotta, hanem az egyszerűbb, rásegítéses megoldást – erre utal a hajtáslánc eAssist elnevezése is. A rendszer szíve egy 115 voltos lítium-ion akkumulátorcsomag, amely 15 kW teljesítményű, vízhűtéses elektromotort hajt meg. A generátorként is szolgáló villanymotor önállóan nem képes mozgatni az autót, nevéhez híven csupán besegít a 180 lóerős, 2,4 literes négyhengeres benzinmotornak. A teljesítményarányok láttán azt hihetnénk, hogy a rásegítés mértéke jelképes, ám a hasonló hajtásláncokkal szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az elrendezés – megfelelő hangolás mellett – figyelemreméltó eredményekre képes. A villanymotor ugyanis már egészen kis fordulatszámon leadja maximális nyomatékát (107 Nm 1000/percnél), így könnyedén képes átsegíteni a belső égésű erőforrást annak relatíve nyomatékszegény, rossz hatásfokú üzemi tartományán.
Malibu ECO - csupán ez a szerény felirat árulkodik a jobb hátsó lámpa alatt
A fogyasztáscsökkentést további megoldások segítik elő, mint például start-stop rendszer, regeneratív fék, valamint olyan aerodinamikai megoldások, mint a hűtőrendszer elé beszerelt aktív zsaluzat, ami az üzemi hőmérséklet eléréséig, illetve részterhelésen eltereli a hűtőtől a menetszél egy részét, és ezzel mérhetően javítja az autó közegellenállását. Szintén nem mellékes, hogy a benzinmotor fejlett technikát - közvetlen befecskendezést, változó szelepvezérlést és elektronikus fojtószelep-szabályozást - alkalmaz. A várható átlagfogyasztás így országúton 6,2 l/100 km, ami a csaknem 200 lóerős rendszerteljesítmény fényében nem rossz eredmény.
forrás: ECO Hírügynökség