Hibridként is jön az új Volvo XC60, árát is tudjuk

Világpremier Genfben: 407 lóerős hibridként és kikerülő-asszisztenssel érkezik a kisebbik Volvo SUV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Friss taggal bővül a Volvo kínálata, Európa legkeresettebb SUV-ja, az XC60 új generációja 407 lóerős T8 hibridhajtást is kap, fejlett biztonsági rendszerével akár ki is kerüli a veszélyt.


Csaknem egymillió darab kelt el világszerte a Volvo XC60-ból. A svédek sikeres SUV-ja nálunk is igen keresett, több mint 3500 példányt adtak el belőle. A váltás igencsak esedékes, nyolcadik évét tölti idén az első XC60, utódja minden tekintetben követi az új Volvo irányzatot. Tekintve a külsőt, az XC90 erősen rövidített kivitelének tűnik, formaterve viszont némileg eltér. Fényszóróinak formái, és annak LED-es nappali menetfényei is valamivel másabb. Sarkosabb az XC60 orra, ugyanakkor a jelenlegi 90-es palettáról megismert jegyeket hordozza.
Volvo XC60, 2017 - műszaki adatok
T5 AWD T6 AWD T8 AWD D4 AWD D5 AWD
Hengerűrtartalom [cm3] 1969
Hengerek, szelepek száma 4/16
Üzemanyag Benzin Benzin, elektromos Dízel
Teljesítmény [LE/kW] 245/187 320/235 320(+87)/235(+65) 190/140 235/173
Nyomaték [Nm] 350 400 400(+240) 400 480
Gyorsulás 6,8 5,9 5,3 8,4 7,2
Végsebesség [km/h] 220 230 230 205 220
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,3 7,7 2,1 5,2 5,5
Károsanyag kibocsátás [g/km] 167 176 49 136 144
A biztonság az egyik fő szempont a Volvónál, ha nem a legfőbb, így az új XC60 is mutat még nem látott megoldásokat. Az aktív City Safety rendszer már nem csupán fékez vagy megáll, ha veszélyt érez, ha lehetőség van rá, akkor kormányrásegítéssel ki is tér az akadály elől, akár frontális ütközés elkerülése érdekében is. Emellett a BLIS holttérfigyelő-rendszer is kiegészült kormányzás-rásegítéssel, így sávváltásnál is képes visszaterelni magát, ha veszélyt érez. Az XC60-hoz is elérhető lesz a Volvo Pilot Assist rendszere, ami az összehangolt vezetéstámogató elektronikák segítségével közel önvezető módot jelent. Elég a kormányon tartani a kezünket, az autó teszi a dolgát.
Hirdetés

Motorkínálata mondhatni bőséges, bár a benzines és dízel egységek azonos hengerűrtartalmú kétliteres négyhengeresek. A dízelek D4 és D5 szinten lesznek elérhetőek, előbbi 190, utóbbi 235 lóerős teljesítménnyel és 5 liter körüli vegyes fogyasztási értékekkel. Benzinesből a T5 nyitja a sort, 245 lóerős a turbós négyhengeres, a nem csak turbóval, de kompresszorral is megtámogatott T6 már 320 lóerős. A csúcs, ahogy az XC90-nél, itt is a T8 hibrid hajtással szerelt kivitel. A nálunk zöld rendszámra jogosult konnektoros XC60 a T6, ami turbós, kompresszoros benzinmotort és egy 87 lóerős villanymotort használ, a rendszerteljesítmény így 407 lóerő, amivel a 100 km/h-ra gyorsuláshoz elég 5,3 másodperc, kombinált fogyasztása csupán 2,1 liter. Az XC60 mától rendelhető hazánkban is, első körben csak magasabb felszereltségtől érhető el, az XC60 D4 AWD Momentum indulóára 13 933 000 forint. A Genfi Autószalonon bemutatkozott SUV első példányai már nyáron megérkeznek hozzánk is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:53
    Permalink

    Igen, ezért nálunk egy rakás motort nem is hoznak forgalomba, pl nincs 136LE TDI Q5-ös.

    Viszont a biztosítás nálunk is LE alapú. Az én árlistámon a D3 és a D4 között van kb 2000 EUR, ami már érezhető különbség.

  • 2017.10.27. at 20:53
    Permalink

    Én űgy vagyok vele hogy minél több kényelmi és biztonsági felszereltséget akarok egy olyan motorral, ami korrektul elmozgatja akár 4 emberrel és tetőig pakolt csomagtartóval. Pl a V70-es teljesen vállalható volt a 136LE 2.0d motorral, de az 1.6d már kevés volt hozzá. Ez kb igaz a XC60-asra is, csak az picit nehezebb, és valamivel nagyobb a légellenállása.

    A felszereltség az a műsorszám ahol a prémiummárkák igazán tudnak játszani az árakkal. A GLC 220d és 250d ára között 1000 eur a különbség, de az adó kitesz egy másik ezrest (főleg mivel a 220d lesz 163LE adóhatárra homologizálva is).

    Közben az extrákra meg elkérhetnek 10-15e eurót (vagy adhatják ingyen is).

    Ezért volt nekem ideális az árpolitkája. A D4 extra 40 lóerejét szint sosem használnám ki, a cross traffic alertet meg minden reggel.

  • 2017.10.27. at 20:53
    Permalink

    Soha nem a belépőszint érdekelt hanem az a konfiguráció ami nekem megfelel GLC 250d is 23 lenne 350e meg horror … benzines meg ugye kilőve belőle mert ott már tényleg sokat fogyaszt és nem is megy a majdnem 2 tonnás bódéval …

    BMW-t akkor se vennék ha 5 millióba kerülne … X3 kifutó és egyébként se az én világom a BMW márka …. Audi nahh hagyjuk … dsg váltó kettőstömegű lendkerék Vw motorok 23 ért… hát köszi de nem …

    Hagyományos automaták előnye hogy nincs benne kettőstömegű nem úgy mint a DSG/Stronic váltókban …

  • 2017.10.27. at 20:53
    Permalink

    A mostani 10 milla alatti árakat el lehet felejteni, az első hírek szerint az előrendelési árlistán csak 4WD modellek szerepelnek, ami nagyjából a GLC “belépő” változatát takarja, és a Merci 2 év alatt sem hozott ki alapváltozatot a GLCből, (még kéziváltós RWD-t sem).

    Most érdemes alkudozni az X3asra 🙂

  • 2017.10.27. at 20:53
    Permalink

    Ez még nekem is tetszik pedig nem vagyok Volvo-s . Kíváncsiságból konfiguráltam volna egyet ,de sajnos nem lehet még … érdekelt volna hogy alakul az ára egy GLC hez képest …

Vélemény, hozzászólás?